علائم گوارشی ویروس کرونا چیست؟

تب ، سرفه خشک و تنگی نفس از علائم بارز COVID-19 است ، بیماری ناشی از ویروس کرونا. اما تحقیقات اولیه نشان می دهد که ممکن است یک علامت رایج دیگر اغلب نادیده گرفته شود: ناراحتی معده و مشکلات گوارشی

تجزیه و تحلیل اخیر بر روی بیش از 200 نفر از مراجعه کنندگان به سه بیمارستان در هوبئی ، چین - استانی که ویروس SARS-CoV-2 در آن ایجاد شده است - با موارد خفیف COVID-19 نشان داد که تقریباً از هر 5 نفر 1 نفر حداقل یک دستگاه گوارشی دارد علائمی مانند اسهال ، استفراغ یا درد شکم. تقریباً 80٪ نیز اشتها ندارند.

علائم گوارشی ویروس کرونا چیست؟

این علائم می تواند از دلایل شایع دیگر ، از جمله آنفولانزای معده یا مسمومیت غذایی ناشی شود. اما اگر COVID-19 دارید، ممکن است مشکلات گوارشی، بهبود شما را کند کند و علائم هضم ممکن است با بیمارتر شدن بدتر شود.

هر ویروسی بدن شما را آلوده کند ، می تواند سلول های سالم را از بین ببرد و نسخه های مختلفی از خودش را ایجاد کند. COVID-19 عمدتاً به سلولهای مجاری تنفسی شما حمله می کند. این باعث می شود نفس کشیدن برای شما سخت شود و منجر به ذات الریه شود. اما محققان فکر می کنند این بیماری ممکن است به دستگاه گوارش و بافت کبد شما آسیب برساند.

مطالعه در چین نشان داد که یک سوم افراد مبتلا به COVID-19 خفیف دچار اسهال شده اند. این مشکل ، از جمله مدفوع آبکی ، معمولاً شدید نبود. اسهال به طور متوسط ​​5 روز طول کشید.

کسانی که علائم گوارشی دارند بیشتر احتمال دارد که آزمایش مدفوع مثبتی را برای ویروس کرونا انجام دهند ، این بدان معناست که آنها SARS-CoV-2 RNA را در مدفوع خود داشتند. همچنین پاک کردن ویروس از بدن مدت زمان بیشتری طول کشید ، در مقایسه با عوارض گوارشی.

آنچه شما باید انجام دهید

اگر اسهال ، حالت تهوع یا استفراغ دارید ، به این معنی نیست که COVID-19 دارید. اما عاقلانه است که در طول این همه گیری به علائم خود توجه بیشتری کنید ، به خصوص اگر شما یک وضعیت سلامتی دارید که احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد یا اگر در منطقه ای زندگی می کنید که ویروس کرونا جدید گسترش یافته است.

در خانه بمانید اکثر افرادی که از نظر ویروس کرونا آزمایش مثبت دارند ، خفیف بیمار می شوند و بدون درمان بهتر می شوند. از مواردی مانند ویزیت های پزشکی فوری از بیرون رفتن اجتناب کنید.

یک اتاق خواب و سرویس بهداشتی "مخصوص به خود" داشته باشید. اگر می توانید ، اگر با دیگران زندگی می کنید از یک حمام جداگانه برای جلوگیری از شیوع بیماری از طریق مدفوع خود استفاده کنید.

به طور کلی آنچه که باید از علائم گوارشی کووید بدانید :

اگرچه بیشتر بیماران COVID به طور معمول با عوارض تنفسی مواجه هستند ، علائم گوارشی ، از جمله حالت تهوع و اسهال ، در برخی از بیماران نیز گزارش شده است. در چندین مطالعه در مورد علائم گوارشی در بیماران COVID-19 ، اصلی ترین موارد اسهال ، تهوع / استفراغ و درد شکم بود. گزارش های مختلف اخیراً وجود SARS-CoV-2 RNA در نمونه های مدفوع را مورد بحث قرار داده اند ، حتی پس از آنکه RNA ویروسی در نمونه های دستگاه تنفسی فوقانی غیرقابل شناسایی شد. ویروس زنده نیز در موارد نادر از مدفوع کشت شده است.

به اتفاق آرا ، همه این تحقیقات حاکی از آن است که SARS ‐ CoV ‐ 2 ممکن است دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار داده و همانندسازی کند. در این مقاله ، ویژگی های اصلی دستگاه گوارش این بیماری را مرور می کنیم.

در یک مطالعه همگانی در هنگ کنگ ، 15 بیمار COVID-19 از 59 بیمار علائم دستگاه گوارش (GI) را نشان دادند. حضور مولکول های RNA ویروس در مدفوع بیمار مورد آزمایش قرار گرفت و 48٪ نتایج مثبتی داشتند. در بعضی از بیماران ، نتیجه مدفوع حتی پس از منفی شدن نمونه های تنفسی مثبت باقی ماند. این مطالعه توصیه می کند که کارکنان مراقبت های بهداشتی باید اقدامات احتیاطی بیشتری را هنگام نمونه گیری از ترشح دستگاه گوارش و انجام اقدامات آندوسکوپیک در بیماران COVID-19 انجام دهند.

در میان بیماران COVID ‐ 19 ، طیف گسترده ای از علائم دستگاه گوارش گزارش شده است. یک کار تحقیقاتی اخیر در چین تأیید کرده است که بیش از 80٪ بیماران تا حدی علائم گوارشی را تجربه کرده اند ، از جمله اسهال ، کاهش اشتها ، حالت تهوع ، استفراغ ، درد شکم و خونریزی دستگاه گوارش

بی اشتهایی :

بی اشتهایی به عنوان شایع ترین علامت GI در بزرگسالان معرفی شد ، در حالی که اسهال به طور کلی شایع ترین علامت بود. استفراغ در کودکان بیشتر بود. تقریباً ، 9٪ از بیماران بزرگسال استفراغ داشتند ، در حالی که در کودکان 36٪. در 15٪ بیماران حالت تهوع گزارش شده است و در 9٪ خونریزی از دستگاه گوارش رخ داده است. درد شکم در بیماران با علائم شدید بیشتر بود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}