ویروس کرونای طولانی مدت و علائم آن

برخی از افراد پس از عفونت SARS-CoV-2 علائم طولانی مدت دارند. این به عنوان "Long COVID" یا "PASC" شناخته می شود: عوارض پس از حاد SARS-CoV-2. این علائم ممکن است چندین هفته پس از COVID-19 ادامه داشته باشد ، اما ممکن است گاهی چندین ماه ادامه داشته باشد.

ویروس کرونای طولانی مدت و علائم آن

علائم COVID طولانی مدت چیست؟

افراد مبتلا به COVID طولانی ممکن است علائمی مانند:

خستگی
تنگی نفس
درد قفسه سینه
دردهای عضلانی
سردرد
تپش قلب
از دست دادن طولانی مدت بویایی
یا از افسردگی یا مشکلات حافظه رنج می برند - که اغلب "مه مغز" نامیده می شود.
برخی از این علائم ممکن است طولانی مدت باشند ، اما شدت آنها با گذشت زمان کاهش می یابد.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به COVID طولانی هستند؟

ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چرا برخی از افراد پس از عفونت SARS-CoV-2 علائم طولانی مدت دارند. به نظر می رسد ارتباطی با سن بالاتر و علائمی که فرد در مرحله اول عفونت داشته است وجود دارد. به نظر می رسد افرادی که برای COVID-19 در بیمارستان بستری شده اند و BMI یا آسم آنها بالا است ، علائم پس از عفونت را که برای مدت طولانی تری ادامه دارد ، نشان می دهند. با این حال ، حتی افرادی که در بیمارستان بستری نشده اند نیز می توانند علائم مداوم را تجربه کنند. به نظر می رسد طولانی مدت COVID در زنان بیشتر اتفاق می افتد. پس از عفونت جدی SARS-CoV-2 ، بیماران گاهی اوقات ماه ها پس از ترخیص از بیمارستان و همچنین ناهنجاری های ریوی که می توان در اشعه ایکس یا اسکن ریه مشاهده کرد ، عملکرد ریه را کاهش می دهند.

احتمال ابتلا به ویروس کرونای طولانی مدت چقدر است؟

احتمال ابتلا به ویروس کرونای طولانی مدت هنوز به طور قطعی مشخص نیست اما طبق برآورد اولیه ، از هر 5 نفر 1 نفر، بعد از 4 یا 5 هفته پس از آزمایش مثبت برای COVID-19 ، علائم خود را نشان می دهد. این تعداد 12 هفته یا بیشتر پس از عفونت همچنان بیمار و مبتلا به کرونا هستند. هنوز یک روش درمانی مناسب برای Long COVID یافت نشده است. بنابراین ، تحقیق در مورد COVID طولانی در سراسر جهان در حال انجام است. موسسه ملی بهداشت عمومی و محیط زیست RIVM تحقیقات خود را در اواخر آوریل 2021 آغاز می کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}