ویروس کرونا چگونه می کشد؟ (مرگ و ویروس کرونا)

ما معمولاً عفونت های تنفسی ویروسی را مانند سرماخوردگی به عنوان مزاحمت های خفیفی که در عرض چند روز از بین می روند ، در نظر می گیریم. اما ویروس کرونا متفاوت بودن آن را ثابت کرده است. از بین افراد آلوده ، تخمین زده می شود که حدود 1٪ در اثر عفونت بمیرد در مورد این ویروس جدید هنوز چیزهای زیادی در دست نیست ، اما می دانیم که این بیماری اغلب باعث ذات الریه ، عفونت ریه ها می شود که چرک و مایعات تولید می کند و توانایی ریه ها در جذب اکسیژن را کاهش می دهد. از 99 نفر اول مبتلا به عفونت شدید ، سه چهارم مبتلا به ذات الریه بودند که هر دو ریه را درگیر کرده بود. به نظر می رسد در حدود 14٪ آسیب ریوی ناشی از سیستم ایمنی بدن دارند ، در حالی که 11٪ از نارسایی سیستم چند اندام یا سپسیس رنج می برند.

برخی دیگر در معرض عوارض ناشی از معالجه در بیمارستان ها مانند ابتلا به سایر عفونت ها هستند. در این مرحله ، ما می دانیم که برخی از افراد فقط به یک عفونت خفیف مبتلا می شوند ، در حالی که دیگران به شدت بیمار می شوند ، اما نسبت دقیق هر یک از آنها هنوز مشخص نیست.

به طور کلی ، چهار روش اصلی وجود دارد که ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری شدید و در نتیجه گاها منجر به مرگ می شود و بعضی از آنها می توانند همزمان اتفاق بیفتند.

1. آسیب مستقیم ویروسی

برای ویروس کرونا ویروس کرونر SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) ، آسیب مستقیم ویروسی احتمالاً رایج ترین راه ایجاد عفونت در بیماری بود. این احتمالاً در مورد ویروس کرونا وجود دارد. مطالعات اولیه نشان داده است که ویروس کرونا به یک گیرنده خاص موجود در بافت ریه متصل می شود. این مانند مکانیسم قفل و کلید است که به ویروس اجازه ورود به سلول را می دهد و همان گیرنده ای است که ویروس کرونا ویروس SARS استفاده می کند.

ویروس ها سازه های سلول میزبان را "ربوده" می کنند تا نسخه های بیشتری از خود ایجاد کنند. یا در اثر ویروس ها سلول را به طور کامل تصرف می کنند و باعث مرگ آن می شوند و یا سلول های ایمنی با شناسایی عفونت ویروسی و ایجاد یک دفاع ، باعث مرگ سلول می شوند.

اگر تعداد زیادی سلول از بین بروند ، ارگان آسیب دیده نمی تواند به طور موثر کار کند. مطالعات انجام شده بر روی بیمارانی که از ویروس کرونا ویروس SARS مردند ، نشان داد که این ویروس نه تنها به ریه ها ، بلکه به سایر اندام های بدن نیز آسیب می رساند. تحقیقات اولیه نشان می دهد ویروس کرونا می تواند به اندام های دیگر از جمله کلیه ها نیز آسیب برساند.

2. ذات الریه

در حالی که ما هنوز رابطه ویروس کرونا و ذات الریه را تجزیه و تحلیل می کنیم ، چیزهای زیادی می توان از آنفلوانزا یاد گرفت. آنفولانزا یک ویروس است اما معمولاً منجر به ذات الریه باکتریایی می شود. این همان چیزی است که به عنوان عفونت ثانویه شناخته می شود. تصور می شود که ویروس آنفولانزا مکانیسم های محافظتی معمول ریه را تضعیف می کند و به باکتری ها امکان ایجاد و تکثیر را می دهد. این امر به ویژه در کودکان ، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده است بسیار صدق می کند.

پنومونی باکتریایی ثانویه شدیدتر از آنفلوانزا به تنهایی است - در بیماران بستری در بیمارستان ، حدود 10٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ذات الریه می میرند ، در حالی که حدود 2٪ از کسانی که ذات الریه ندارند. به نظر می رسد ویروس کرونا به دو روش باعث ذات الریه می شود: هنگامی که ویروس در ریه ها گیر می کند و از طریق عفونت های باکتریایی ثانویه ، به نظر می رسد اولین راه شایع تر باشد.

3. بیماری سپسیس

سپسیس یک بیماری جدی است که می تواند توسط بسیاری از عفونت ها ایجاد شود. هنگامی که به عفونت مبتلا می شویم ، باید برای مقابله با عوامل بیماری زا ، یک پاسخ ایمنی ایجاد کنیم. اما یک پاسخ ایمنی بیش از حد می تواند باعث آسیب و نارسایی عضو شود. این همان چیزی است که در مورد سپسیس اتفاق می افتد.

اگرچه تعیین اینکه آیا آسیب عضو از ویروس کرونا ناشی از عفونت ویروسی مستقیم است یا "آسیب جانبی" غیرمستقیم از سیستم ایمنی بدن دشوار است ، اما گزارشات اولیه نشان می دهد حدود 11٪ از افراد به شدت بیمار مبتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا را تجربه کرده اند که دچار نقص چند ارگان شده است. تاکنون هیچ دارو یا مداخله ای نتوانسته است این پاسخ ایمنی را کاهش دهد. اگرچه چندین روش درمانی برای ویروس کرونا پیشنهاد شده است ، اما هنوز ثابت نشده است که هیچ یک از آنها موثر نیستند.

4. عوارض مراقبت از بیمارستان

سرانجام ، بیمارانی که نیاز به مراقبت در بیمارستان دارند ممکن است عوارضی داشته باشند. این موارد شامل عفونت از خطوط داخل وریدی یا کاتترهای ادراری (لوله های قابل انعطاف برای تخلیه ادرار در مثانه) ، ذات الریه یا عوارض غیر عفونی مانند افتادن یا زخم های فشار

مطالعات نشان داده است که 10٪ از بیماران در بیمارستان نوعی عفونت حاصل از مراقبت های بهداشتی دارند و حدود 5٪ از آنها دچار فشار می شوند. بیمارستان ها سخت تلاش می کنند تا با اطمینان از ضد عفونی دستان و تجهیزات دیگر توسط کارکنان مراقبت های بهداشتی ، از این عوارض جلوگیری کنند. با این حال ، عوارض هنوز هم رخ می دهد ، به ویژه در بیمارانی که از مدت طولانی بستری در بیمارستان ضعیف شده اند.

در حالی که اکثر عفونتهای ویروسی تنفسی خفیف است ، برخی از آنها می توانند عوارض جدی ، مستقیم یا غیر مستقیم ایجاد کنند. خیلی زود است که بگوییم این ویروس کرونا چگونه چند بار اتفاق می افتد. در حالی که ما اطلاعات اولیه در مورد افرادی که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند ، داریم ، ممکن است بسیاری دیگر نیاز به مراقبت پزشکی نداشته باشند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}