ویروس کرونا (COVID-19) و لوپوس

به طور معمول ، سیستم ایمنی بدن شما برای شناسایی و مقابله با باکتری ها و ویروس ها کار می کند. برای مبتلایان به لوپوس و سایر بیماری های خود ایمنی ، سیستم ایمنی بدن شما به بافت های سالم بدن حمله می کند و بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت هایی مانند COVID-19 قرار دارد. افزایش خطر ابتلا به عفونت همچنین می تواند از طریق داروهایی باشد که برای درمان لوپوس استفاده می شود یا از خود بیماری باشد.

ویروس کرونا (COVID-19) و لوپوس

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

در طی بیماری همه گیر ویروس کرونا ، بسیار مهم است که اقدامات لازم برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به بیماری را انجام دهید. با افزودن چند عادت دیگر به برنامه روزانه خود ، می توانید خطر ابتلا به COVID-19 را به حداقل برسانید.

توجه : برای آشنایی بیشتر با بیماری لوپوس کافیست برروی لینک ( بیماری لوپوس چیست ) کلیک کنید.

فعال و سالم باشید

لیا مک گیبون ، MD ، روماتولوژیست در National Jewish Health می گوید: "برداشتن اقدامات پیشگیرانه برای سالم ماندن به عنوان بیمار لوپوس از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به ویژه در هنگام شیوع COVID-19."

از سفرهای غیرضروری خودداری کنید.
در صورت امکان در قرنطینه بمانید.
در مکان های عمومی مانند فروشگاه مواد غذایی ماسک پارچه ای بپوشید.
از دست زدن به صورت خودداری کنید.
از تماس فرد به شخص ، به ویژه با افرادی که ممکن است بیمار باشند ، خودداری کنید.
دستها را به طور منظم حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.
سطوح از جمله پلاستیک و فلز را مرتباً ضد عفونی کنید.
رژیم دارویی خود را حفظ کنید.
یک رژیم غذایی سالم داشته باشید ، خواب کافی داشته باشید و ورزش منظم خود را ادامه دهید.

اگر بیمار لوپوس هستید و در معرض ویروس کرونا قرار گرفته اید ، حداقل 14 روز باید در خانه قرنطینه خود را کنید. اگر علائم COVID-19 را تجربه کردید ، در مورد گزینه های آزمایش و درمان با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید. دکتر مک گیبون می گوید: "بسیار مهم است که بیماران لوپوس و سایر بیماران دارای نقص ایمنی ، علائم مشابه COVID-19 را در اسرع وقت به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود گزارش دهند."

داروهای لوپوس و COVID-19 (ویروس کرونا)

اگر بیمار لوپوسی هستید و از هیدروکسی کلروکین استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید نسخه خود را زودتر پر کنید. بسیاری از ایالت ها امکان پر کردن نسخه هایی را که قبل از دوره انتظار 30 روزه ضروری یا نجات دهنده محسوب می شوند ، ممکن کرده اند.

دکتر مک گیبون کمک می کند: "از آنجا که هیدروکسی کلروکین به عنوان درمانی برای COVID-19 مورد مطالعه قرار می گیرد و تقاضا برای دارو بیشتر می شود ، ممکن است پر کردن نسخه شما یک چالش باشد." وی گفت: "اگر برای پر کردن نسخه خود تلاش می کنید ، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید. آنها ممکن است بتوانند به شما کمک کنند منابع یا روشهای جایگزینی مجدد نسخه هیدروکسی کلروکین خود را پیدا کنید. "

در این زمان ، هیدروکسی کلروکین به عنوان گزینه درمانی ویروس کرونا توصیه نمی شود. بیماران لوپوس و سایر افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی ، برای سالم ماندن نیاز به اقدامات احتیاطی اضافی در طی بیماری همه گیر COVID-19 دارند. ممکن است استرس زا یا نگران کننده باشد ، اما عادت هایی که برای کمک به حفظ سلامتی در این مدت شکل گرفته اند ، اکنون و در آینده مفید خواهند بود.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}