مشکلات چشم که می تواند مربوط به ویروس COVID باشد!

آیا احساس درد در چشم خود می کنید؟ خارش چشم یا حساسیت به نور دارید و نگرانید که علائم شما نشانه COVID-19 باشد؟ ویروس کرونا ممکن است در بعضی از بیماران مشکلات چشمی ایجاد کند ، اما آنها معمولاً اولین علامت بیماری نیستند. شایعترین علائم COVID-19 ، از جمله سرفه ، خستگی ، تب ، سردرد ، دردهای عضلانی و از دست دادن مجدد چشایی یا بویایی ، مربوط به چشم نیستند. پزشکان هنوز در مورد چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر روی چشم می آموزند. اما یک مطالعه در مورد COVID و مشکلات چشمی در 83 بیمار منتشر شده در BMJ Open Ophthalmology سه مسئله چشم مشترک را نشان داد:

  • خارش چشم : 17٪ از بیماران COVID-19 در مطالعه این علامت را گزارش کردند
  • حساسیت به نور : 18٪ بیماران COVID-19 در مطالعه این علامت را گزارش کردند
  • چشم درد : 16٪ از بیماران COVID-19 در مطالعه این علامت را گزارش کردند

علائم مربوط به چشم ویروس کرونا می تواند شامل سوزش چشم ، خارش چشم ، قرمزی چشم ، چشم درد ، پف چشم ، تورم پلک و آبریزش چشم باشد. چنین علائمی بیشتر در بیماران با COVID-19 مورد شدید مشاهده می شود. اما توجه به این نکته مهم است که یک مشکل چشمی در یک فرد مبتلا به ویروس کرونا ممکن است در نتیجه چیز دیگری غیر از ویروس باشد. بسیاری از علائم چشم COVID-19 شبیه آلرژی و سایر شرایط شایع است. برخی از بیماران ویروس کرونا به طور تصادفی مشکلات چشمی نامربوطی دارند ، بنابراین در صورت صدمه زدن ، سوختگی یا خارش ، بلافاصله تصور نکنید که COVID-19 دارید.

مشکلات چشم که می تواند مربوط به ویروس COVID باشد!

ورم ملتحمه و COVID-19

طبق آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) ویروس کرونا ممکن است در حدود 1٪ تا 3٪ بزرگسالان منجر به التهاب ملتحمه (چشم صورتی) شود. ورم ملتحمه نوعی التهاب یا عفونت ملتحمه است ، غشای نازکی که سفیدی چشم (اسکلرا) و قسمت داخلی پلک ها را می پوشاند.

علائم ورم ملتحمه ویروسی مانند آنچه توسط ویروس کرونا ایجاد می شود ، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سوزش چشم
  • خارش چشم
  • چشم درد
  • چشمان قرمز
  • فوتوفوبیا (حساسیت به نور)

مانند هر ملتحمه ویروسی ، عفونت COVID چشم باید بسیار مسری تلقی شود. التهاب ملتحمه ویروسی می تواند با سرفه ، عطسه و لمس چشم شما منتشر شود. از آنجا که COVID می تواند از طریق چشم پخش شود ، برخی از متخصصان استفاده از محافظ چشم مانند عینک COVID یا محافظ صورت برای محافظت از چشمان شما در برابر قطرات بزاق که ممکن است حاوی ویروس باشد ، توصیه می کنند. کسی که از طریق چشم در معرض ویروس کرونا قرار می گیرد و بعداً آزمایش COVID-19 را مثبت می کند ممکن است به التهاب ملتحمه مبتلا شود.

آبریزش چشم و COVID-19

افزایش ترشح چشم در برخی از مطالعات به عنوان یکی از علائم احتمالی COVID-19 شناخته شده است. ترشحات چشم که معمولاً به عنوان "گپ" یا آبریزش چشم توصیف می شود ، از سلولهای مخاط ، چربی و پوست تشکیل شده است. ترشحات چشمی که هنگام بیدار شدن در چشم شما یافت می شود به "خواب" معروف است.

برخی از ترشحات چشم طبیعی است و در واقع ، این ماده نقش مهمی در سلامت چشم دارد زیرا باعث از بین بردن بقایای بدن می شود و به سلامت چشم کمک می کند. اما ترشحات اضافی چشم یا ترشحات مایل به زرد می تواند نشانه ای از التهاب ملتحمه و بسیاری از انواع عفونت چشم باشد.

آیا تورم چشم نشانه COVID-19 است؟

تورم چشم ممکن است نشانه ای از التهاب ملتحمه یا نشانه شیمیایی باشد. یک مطالعه کوچک روی 38 بیمار نشان داد که برخی از بیماران مبتلا به COVID-19 نیز دچار کموزیس هستند. کمیوز عبارت است از ورم ملتحمه ، غشای نازکی که جلوی چشم و قسمت های داخلی پلک را می پوشاند.

علائم کمیوز ملتحمه عبارتند از: قرمزی چشم ، خارش چشم ، آبریزش چشم ، پف چشم ، ورم پلک و احساس اینکه چیزی در چشم دارید (احساس جسم خارجی در چشم) و برخی بیماران همچنین "تاول" قرمز یا صورتی روی سفید چشم دارند. پزشکان هنوز در مورد COVID-19 و مشکلات چشمی یاد می گیرند ، بنابراین خیلی زود است که بفهمیم آیا ویروس کرونا می تواند باعث ایجاد بیماری شیمیایی شود یا خیر!

آیا اسپاسم چشم از علائم COVID-19 است؟

در متاآنالیز 12 مطالعه روی علائم چشم COVID-19 ، کشیدگی یا اسپاسم چشم به عنوان یک علامت چشمی COVID-19 مشخص نشد. با این حال ، COVID-19 ممکن است در برخی از بیماران علائم عصبی ایجاد کند. گزارش موردی ، یک بیمار را توصیف کرد که دارای تظاهرات عصبی COVID-19 بود و دچار اسپاسم صورت بود که شامل کشیدگی چشم بود.

انقباض چشم اسپاسم غیرقابل کنترل پلک است که معمولاً چند دقیقه طول می کشد اما می تواند بیشتر طول بکشد. گرفتگی چشم (میوکیمیا) ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد ، از جمله آلرژی ، کافئین ، خشکی چشم ، استرس یا مشکلات تغذیه ای

در بسیاری از موارد ، خود به خود از بین می رود. بیماران مبتلا به انقباض مداوم چشم بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنند.

همه مشکلات چشمی با COVID-19 مرتبط نیستند!

برخی مطالعات نشان داده است که بیماران COVID مثبت برخی مشکلات چشمی را تقریباً با همان سرعتی که بیماران بدون ویروس کرونا انجام می دهند ، گزارش می کنند. در بعضی موارد ، بیماران مبتلا به COVID منفی در مقایسه با مبتلایان به ویروس ، در برخی موارد مشکلات چشمی بیشتری دارند.

این بدان معنی است که برخی از مشکلات چشم گزارش شده ممکن است اصلاً مربوط به ویروس کرونا نباشد. به عبارت دیگر ، این فقط یک تصادف است که کسی همزمان هم مبتلا به COVID-19 باشد و هم یک مشکل چشمی داشته باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}