داروهای ویروس کرونا - آیا مواردی وجود دارد که موثر باشند؟

اگرچه تنها یک مورد تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان بیماری ویروس کرونا در سال 2019 (COVID-19) وجود دارد ، بسیاری از داروها در حال آزمایش هستند. FDA داروی ضد ویروسی به نام remdesivir (وکلوری) را برای درمان COVID-19 در بزرگسالان و کودکان 12 سال به بالا تأیید کرده است. Remdesivir ممکن است برای افرادی که با COVID-19 در بیمارستان بستری هستند تجویز شود. این دارو از طریق سوزن در پوست (به صورت داخل وریدی) تجویز می شود. FDA مجوز استفاده اضطراری برای داروی آرتریت روماتوئید باریسیتینیب (Olumiant) را برای درمان COVID-19 در برخی موارد صادر کرده است. باریسیتینیب قرصی است که به نظر می رسد با کاهش التهاب و فعالیت ضد ویروسی در برابر COVID-19 عمل می کند. در FDA آمده است كه باریسیتینیب ممكن است همراه با remdesivir در افرادی كه با COVID-19 در بیمارستان بستری هستند و تحت تهویه های مكانیكی هستند یا به اکسیژن اضافی نیاز دارند ، استفاده شود.

محققان در حال مطالعه سایر روش های درمانی بالقوه COVID-19 هستند ، از جمله:

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

علاوه بر remdesivir ، سایر داروهای ضد ویروسی که آزمایش می شوند شامل فاویپیراویر و مری مپودیب هستند. مطالعات نشان داده است که ترکیب لوپیناویر و ریتوناویر موثر نیست.
دگزامتازون کورتیکواستروئید دگزامتازون یکی از انواع داروهای ضد التهابی است که محققان در حال مطالعه آن برای درمان یا جلوگیری از اختلال عملکرد اندام ها و آسیب ریه ناشی از التهاب هستند. مطالعات نشان داده است که خطر مرگ و میر را برای افرادی که مشکل تنفس دارند در حدود 30٪ و برای افرادی که به اکسیژن اضافی نیاز دارند ، حدود 20٪ کاهش می دهد.

انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده این دارو را برای افرادی که براثر COVID-19 بستری هستند و در سیستم های تهویه مکانیکی هستند یا به اکسیژن مکمل نیاز دارند ، توصیه کرده است. در صورت در دسترس نبودن دگزامتازون ، ممکن است از کورتیکواستروئیدهای دیگر مانند پردنیزون ، متیل پردنیزولون یا هیدروکورتیزون استفاده شود. دگزامتازون و سایر کورتیکواستروئیدها در صورت تجویز در عفونت COVID-19 کمتر ممکن است مضر باشند.

داروهای ویروس کرونا

درمان ضد التهاب

محققان بسیاری از داروهای ضد التهاب را برای درمان یا جلوگیری از اختلال در عملکرد چندین اندام و آسیب ریه ناشی از التهاب مرتبط با عفونت مطالعه می کنند.

درمان مبتنی بر ایمنی : محققان استفاده از نوعی درمان مبتنی بر ایمنی به نام پلاسمای بهبودی را مطالعه می کنند. FDA مجوز استفاده اضطراری برای درمان پلاسمای بهبودی را برای درمان COVID-19 اعطا کرده است. پلاسمای نقاهت خون اهدا شده توسط افرادی است که از COVID-19 بهبود یافته اند. از این دارو برای درمان افرادی که در بیمارستان با COVID-19 بیمار هستند استفاده می شود.

محققان همچنین سایر روشهای درمانی مبتنی بر ایمنی از جمله سلولهای بنیادی مزانشیمی و آنتی بادی های مونوکلونال را مطالعه می کنند. آنتی بادی های مونوکلونال پروتئین هایی هستند که در آزمایشگاه ایجاد می شوند و می توانند به سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ها کمک کنند. سه داروی آنتی بادی مونوکلونال مجوز استفاده اضطراری را از FDA دریافت کرده اند. یک دارو باملانیویماب نام دارد و داروی دوم ترکیبی از باملانی ویماب و اتوزویماب است. داروی سوم ترکیبی از دو آنتی بادی به نام های کازیروییماب و ایمدویماب است. هر سه دارو برای درمان COVID-19 خفیف تا متوسط ​​در افرادی که به دلیل COVID-19 بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری جدی قرار دارند ، استفاده می شود. درمان شامل یک تزریق داخل وریدی است که در یک شرایط سرپایی انجام می شود. برای اثربخشی بیشتر ، این داروها باید به زودی پس از شروع علائم COVID-19 و قبل از بستری شدن در بیمارستان ، تجویز شوند.

داروهایی که در حال مطالعه هستند و دارای اثربخشی نامشخص هستند. محققان آملودیپین و لوزارتان را مطالعه می کنند. اما هنوز مشخص نیست که این داروها تا چه اندازه در درمان یا پیشگیری از COVID-19 موثر هستند. ایورمکتین و فاموتیدین به احتمال زیاد در درمان COVID-19 مفید نیستند.

هیدروکسی کلروکین و کلروکین. این داروهای مالاریا برای استفاده اضطراری توسط FDA در طی بیماری همه گیر COVID-19 مجاز شدند. با این حال ، هنگامی که تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که این داروها برای درمان COVID-19 موثر نیستند، FDA این مجوز را پس گرفت. آنها همچنین می توانند مشکلات جدی قلبی ایجاد کنند.

داروهایی برای جلوگیری از COVID-19. محققان در حال مطالعه داروهایی برای جلوگیری از COVID-19 قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس هستند. مشخص نیست که آیا هر یک از اینها در برابر COVID-19 موثر هستند. انجام مطالعات پزشکی برای تعیین اینکه آیا هر یک از این داروها بر علیه COVID-19 موثر است بسیار حیاتی است.

توجه : البته این داروها را نباید بدون نسخه و تجویز پزشک استفاده کرد چراکه این داروها می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}