آزمایشات دارویی کلروکین - هیدروکسی کلروکین در درمان بیماری COVID-19

کلروکین یکی از اولین داروهایی بود که به عنوان درمانی برای COVID-19 در ژانویه 2020 پیشنهاد شد. به عنوان یک داروی دارای مجوز ، با مشخصات ایمنی کاملاً ثابت و فرآیند تولید موجود ، می تواند به سرعت و در مقیاس توزیع شود. در ماه ژوئن از چندین آزمایش بزرگ درمانی به حالت تعلیق درآمد. علم پشت این وقایع چیست؟

توجه : کاربر گرامی در صورتی که نیاز به انجام آزمایش کرونا دارید به منظور کاهش خطر ابتلا به ویروس کووید 19 بهتر است آن را به صورت نمونه گیری در منزل انجام دهید، برای شروع کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

هیدروکسی کلروکین در درمان بیماری COVID-19

چرا کلروکین را به عنوان دارویی بالقوه مفید در نظر گرفتیم؟

کلروکین فسفات در دهه های 1980 و 1990 برای درمان مالاریای فالسیپاروم قبل از شیوع انگل های مقاوم به دارو به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفت. افزودن یک گروه هیدروکسیل به مولکول ، هیدروکسی کلروکین ایجاد می کند که در مطالعات حیوانی سمی نیست و این در اروپا و آمریکا برای درمان اختلالات خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید استفاده می شود. کلروکین به طور گسترده توسط سلول های بدن جذب می شود و باعث ایجاد یک محیط قلیایی می شود که از تکثیر ویروس ها جلوگیری می کند. در اوایل همه گیری ، نشان داده شد که هر دو دارو از حمله و تکثیر ویروس کرونا در سلول های میمون کشت شده در صفحات آزمایشگاهی جلوگیری می کنند. چندین آزمایش درمانی در چین آغاز شده است ، اما ، چون اپیدمی به سرعت تحت کنترل محلی قرار گرفت ، آنها قادر به جذب بیماران کافی برای حل قطعی مقدار کلروکین نبودند.

در ماه مارس ، محققان در بیمارستانی در مارسی آزمایشات آزمایشگاهی را انجام دادند که قبلاً نشان داده شده بود کلروکین از سلولهای میمون در برابر عفونت با ویروس کرونا محافظت می کند که باعث SARS در سال 2003 شده است. و آنها شروع به ارائه هیدروکسی کلروکین به بیماران COVID-19 در بیمارستان کردند. 26 بیمار دارو را پذیرفتند و آنها با 16 بیمار که دارو را رد کرده بودند مقایسه شدند. پس از شش روز درمان ، 70٪ از بیماران تحت درمان با هیدروکسی کلروکین ویروس را از بینی و گلو پاک کرده بودند اما تنها 12٪ از افراد کنترل ویروس را پاک کرده بودند. اگرچه آزمایش کم و تصادفی نبود ، اما به عنوان یک پیشرفت امیدوار کننده گزارش شد.

آزمایشات تصادفی و مطالعات روتین بیمارستانی

در ماه مارس ، دو آزمایش بزرگ ، تصادفی و چند بیمارستانی برای ارزیابی روشهای درمانی مختلف ایجاد شد. این آزمایشات یکپارچگی است که توسط سازمان بهداشت جهانی در چندین کشور و آزمایش RECOVERY در انگلیس اجرا شده است. در تاریخ 27 آوریل ، اداره داروهای فدرال ایالات متحده استفاده اضطراری از هیدروکسی کلروکین در درمان COVID-19 را تأیید کرد در حالی که منتظر نتایج آزمایش بود و چندین بیمارستان در آمریکا و فرانسه شروع به ارائه هیدروکسی کلروکوین به بیماران به صورت دلسوزانه کردند. بعدا ، نتایج این بیماران تحت درمان با بیمارانی که دارو دریافت نکردند مقایسه شد. اگر تخصیص دارو تصادفی نباشد ، هیچ تفاوتی در نتیجه بین افراد مصرف کننده و کسانی که دارو مصرف نمی کنند ، نمی تواند به طور کامل به دارو نسبت داده شود ، بنابراین نتایج باید بسیار محتاطانه تفسیر شوند. به عنوان مثال ، تفاوت در نتیجه ممکن است ناشی از تغییرات نامشخص شدت بیماری در ابتدا ، توصیه هایی باشد که به بیماران در مورد مصرف دارو یا عدم مصرف آن یا کیفیت مراقبت از آنها در طول بیماری داده می شود.

در چهار بیمارستان بزرگ در فرانسه ، محققان یادداشت های موردی از همه بیماران COVID-19 را بررسی کردند که به اندازه کافی بیمار بودند و به اکسیژن نیاز داشتند. آنها 84 بیمار را که در طی 48 ساعت از بستری شدن در بیمارستان هیدروکسی کلروکین دریافت کرده بودند با 89 بیمار که قبلا دریافت نکرده بودند مقایسه کردند. پس از تنظیم تفاوت در ویژگیهای اساسی دو گروه در آغاز مطالعه ، آنها هیچ تفاوتی در میزان زوال یا مرگ و میر بین دو گروه پیدا نکردند. [7] یک مطالعه در یک بیمارستان بزرگ در نیویورک همچنین هیچ تفاوتی در خطر مرگ و یا تهویه بین 811 بیمار که هیدروکسی کلروکوین دریافت کرده بودند و 565 نفری که دریافت نکرده اند ، وجود ندارد.

آیا کلروکین بی خطر است؟

کلروکین با دوز بالا شناخته شده است که خطر ابتلا به ریتم غیر طبیعی قلب را افزایش می دهد. در بیشتر مطالعات فوق ، از کلروکین یا هیدروکسی کلروکین در دوز 600 میلی گرم در روز یا کمتر ، اغلب با دوز دو برابر در روز اول استفاده شد. یک گروه تحقیقاتی در برزیل استدلال کرد که بیماران مریضی ، که قرص ها را به خوبی جذب نمی کنند ، هر روز از دوز دو برابر بهره مند می شوند و آنها این دوز بالا را با دوز کم کلروکین در یک آزمایش تصادفی بر روی بیماران COVID-19 که به شدت بیمار هستند مقایسه کردند. در یک تجزیه و تحلیل موقت ، یک پنجم از طریق آزمایش ، بیمارانی که از دوز بالا استفاده می کردند به طور قابل توجهی خطر مرگ (39٪) نسبت به گروه با دوز کم (15٪) داشتند و بنابراین آزمایش را متوقف کردند

بیش از 200 گروه تحقیقاتی ثبت کرده اند که آنها آزمایشات کلروکین را برای پیشگیری یا درمان COVID-19 انجام می دهند ، از جمله یک مطالعه گسترده بر روی 2000 بیمار که توسط انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده اداره می شود. به احتمال زیاد داده های بسیار بیشتری درحال ظهور است. با این حال ، از شواهد ارائه شده تا به امروز بعید به نظر می رسد که کلروکین نقش زیادی در درمان بیماران بستری با COVID-19 داشته باشد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}