رابطه جنسی و ویروس کرونا - آیا می توانید COVID-19 را از فعالیت جنسی دریافت کنید؟

تمام تماس های نزدیک (در فاصله 6 فوت یا 2 متری) با یک فرد آلوده می تواند شما را در معرض ویروسی قرار دهد که باعث بیماری ویروس کرونا می شود. خواه فعالیت جنسی داشته باشید یا نه. ویروس کرونا توسط قطره های تنفسی منتشر می شود که در هنگام سرفه ، عطسه یا گفتگو با فرد ویروسی منتشر می شود. این قطرات را می توان استنشاق کرد و یا در دهان یا بینی یک فرد در نزدیکی قرار گرفت.

کاربر گرامی شما میتوانید تست کرونا را در منزل با کاهش خطر ابتلا به کرونا انجام دهید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

تماس با دهن فرد از طریق بوسیدن یا سایر فعالیت های جنسی می تواند شما را در معرض ویروس قرار دهد. افرادی که COVID-19 دارند نیز می توانند قطرات تنفسی را بر روی پوست و وسایل شخصی خود پخش کنند. یک شریک جنسی می تواند با لمس این سطوح و سپس لمس دهان ، بینی یا چشم های خود به ویروس مبتلا شود. علاوه بر این ، ویروس COVID-19 می تواند از طریق تماس با مدفوع گسترش یابد. ممکن است ویروس COVID-19 را از فعالیت های جنسی که شما را در معرض مدفوع قرار می دهد ، بدست آورید.

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس COVID-19 از طریق مایع منی یا واژن وجود ندارد ، اما ویروس در مایع منی افرادی که ویروس دارند یا در حال بهبود هستند ، شناسایی شده است. برای تعیین اینکه آیا ویروس COVID-19 می تواند از راه جنسی منتقل شود ، تحقیقات بیشتری لازم است.

از آنجا که برخی از افراد مبتلا به COVID-19 هیچ علامتی ندارند ، در صورت شیوع ویروس COVID-19 در جامعه ، مهم است که بین خود و دیگران فاصله داشته باشید. این شامل اجتناب از تماس جنسی با کسی است که با شما زندگی نمی کند. اگر شما یا همسرتان احساس خوبی ندارید یا فکر می کنید ممکن است مبتلا به COVID-19 باشید ، تا زمانی که هردو بهتر نشوید با یکدیگر بوسه یا رابطه برقرار نکنید. همچنین ، اگر به دلیل یک بیماری مزمن موجود ، شما یا همسرتان در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی با COVID-19 هستید ، ممکن است بخواهید از رابطه جنسی اجتناب کنید.

رابطه جنسی و ویروس کرونا

اقدامات احتیاطی برای کاهش خطر ابتلا به ویروس COVID-19 :

  • تعداد شرکای جنسی خود را به حداقل برسانید.
  • از شرکای جنسی که علائم COVID-19 را دارند خودداری کنید.
  • از رفتارهای جنسی که خطر انتقال مدفوع از راه دهان یا مایع منی یا ادرار را دارند ، خودداری کنید.
  • در حین رابطه از کاندوم استفاده کنید.
  • قبل و بعد از فعالیت جنسی دست ها را بشویید و دوش بگیرید.
  • برای تمیز کردن منطقه ای که فعالیت جنسی دارید ، از دستمال مرطوب یا الکل استفاده کنید.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}