تفاوت بین قرنطینه، فاصله اجتماعی و انزوا را در میان بیماری همه گیر COVID-19 بدانید!

تفاوت بین قرنطینه و خود انزوا را در میان بیماری همه گیر COVID-19 (ویروس کرونا) بیاموزید. اصطلاحاتی چون فاصله اجتماعی، قرنطینه و خود انزوا روش هایی را برای محدود کردن شیوع بیماری در طی همه گیری ها و بیماری های همه گیر می باشد که در ادامه با ما همراه باشید تا از تفاوت های این اصطلاحات آگاه شویم.

نکته : اگر علائم ویروس کرونا را دارید، میتوانید تست کرونا را در منزل انجام دهید برای شروع کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

تعیین فاصله از سایر افراد در جامعه : برای جلوگیری از شیوع بیماری ، از سایر افراد در خارج از خانه فاصله میگیرید.
قرنطینه : جدا كردن افراد و محدود كردن حركت در افرادي كه در معرض اين بيماري بوده و يا ممكن است در معرض بيماري قرار گرفته باشند.
انزوا : جدا کردن افراد بیمار از دیگران که بیمار نیستند تا از شیوع بیماری جلوگیری کند.

تفاوت بین قرنطینه، فاصله اجتماعی و انزوا را در میان بیماری همه گیر COVID-19 بدانید!

فاصله اجتماعی :

شما احتمالاً در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، فاصله گیری اجتماعی را که معمولاً فاصله فیزیکی نامیده می شود ، تمرین کرده اید. به عنوان مثال ، شما با فاصله گرفتن حداقل 2 متر از دیگران در خارج از خانه و اجتناب از قرار گیری در گروه های بزرگ ، احتمالاً فاصله اجتماعی خود را حفظ می کنید.

قرنطینه :

پزشکان یا بخشهای محلی بهداشت ممکن است از افرادی بخواهند خود را قرنطینه کنند که این افراد ممکن است در معرض COVID-19 باشند یا اخیراً با فرد مبتلا به COVID-19 تماس نزدیک داشته اند. تماس نزدیک به این معنی است که شما در فاصله کمتر از 2 متر از فردی که مبتلا به COVID-19 بوده است، قرار گرفتید. قرنطینه شدن می تواند به جلوگیری از شیوع بیماری در افراد مبتلا به COVID-19 قبل از احساس بیماری یا بروز علائم کمک کند. قرنطینه می تواند به معنای ماندن در یک مکان خاص یا ماندن در خانه باشد. افرادی که پس از پایان دوره قرنطینه علائم COVID-19 را ندارند ، به صورت آزادانه میتوانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند.

CDC توصیه می کند خود را به صورت زیر قرنطینه کنید:

14 روز در خانه بمانید : گزینه های دیگر ممکن است شامل پایان قرنطینه پس از 10 روز در صورت عدم علائم و یا پایان قرنطینه در صورت دریافت نتیجه آزمایش منفی باشد.

مراقب علائم و نشانه های رایج مانند تب ، سرفه یا تنگی نفس باشید.

فاصله خود با دیگران : بین خود و دیگران فاصله (6 فوت یا 2 متر) را حفظ کنید.

تا آنجا که ممکن است از افراد دیگر به خصوص افرادی که در معرض خطر بیماری جدی هستند دور باشید و اگر نمی توان از تماس با افراد دیگر جلوگیری کرد ، حتما ماسک بزنید.

انزوا :

پزشکان یا بخش های بهداشت محلی ممکن است اقدامات احتیاطی ویژه ای را برای بیماری ویروس کرونا در سال 2019 (COVID-19) انجام دهند. آنها احتمالاً از افرادی که ناقل ویروس هستند که باعث بیماری COVID-19 در افراد دیگر می شود یا علائمی از COVID-19 دارند ، میخواهند تا از دیگران خود را جدا کنند. از افرادی که علائمی ندارند اما آزمایش کرونای آنها مثبت شده است نیز احتمالاً خواسته خواهد شد که به انزوا بروند.

در طول انزوا در خانه ، باید از اعضای خانواده و حیوانات خانگی دور باشید. اگر نزدیک دیگران هستید از ماسک استفاده کنید. از به اشتراک گذاشتن ظرف ، لیوان ، ملافه و سایر وسایل خانه خودداری کنید. در صورت امکان از اتاق خواب و حمام جداگانه استفاده کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}