از گونه انگلیسی ویروس کرونا بیشتر بدانید!

شیوع گونه انگلیسی ویروس کرونا در اروپا هم باعث نگرانی مقامات ارشد اتحادیه شده است. پاتریک والانس مشاور ارشد پزشکی در یک نشست خبری عنوان کرد که شواهد اولیه نشان می‌دهد که خطر مرگ ناشی از ابتلا به گونه جدید کرونا یا همان کرونای انگلیسی برای افراد بالای ۶۰ سال بیشتر از ویروس اصلی است. به این ترتیب از هر 1000 نفر مبتلا به این ویروس ۱۳ تا ۱۴ نفر جان خود را از دست می‌دهند. این درحالیست که آمار تلفات ناشی از ویروس اصلی ۱۰ به یک هزار بود.

گونه انگلیسی ویروس کرونا

آیا نگرانی ها برای گونه انگلیسی ویروس کرونا قابل توجیه است؟

اکثر دانشمندان می گویند بله

نوع جدید کرونا در مناطقی از جنوب انگلیس تبدیل شده است و با افزایش نرخ بستری شدن در بیمارستان خصوصا در لندن و شهرستان مجاور کنت ارتباط دارد. در حالی که اولین بار در ماه سپتامبر در انگلیس مشاهده شد ، تا هفته 9 دسامبر در لندن ، 62 درصد موارد COVID-19 به دلیل نوع جدید بود. که در مقایسه با 28٪ موارد سه هفته زودتر شیوع پیدا کرده است.

دولت های استرالیا ، ایتالیا و هلند می گویند مواردی از سویه جدید را کشف کردند. اوایل دسامبر در هلند شناسایی شد. چند مورد COVID-19 با نوع جدید نیز توسط ایسلند و دانمارک به ECDC ، آژانس نظارت بر بیماری اروپا گزارش شده است. گزارش های رسانه ای در بلژیک می گوید موارد نیز در آنجا کشف شده است. پیتر اوپنشاو ، استاد پزشکی تجربی در کالج امپریال لندن ، گفت: "جدی گرفتن گونه انگلیسی ویروس کرونا درست است."

علت خطرناک بودن گونه انگلیسی ویروس کرونا چیست؟

این ویروس دارای 23 جهش در کد ژنتیکی خود است و نسبتا تغییرات زیادی پیدا کرده است. دانشمندان می گویند این گونه جدید حدود 40٪ تا 70٪ قابل انتقال است. دولت انگلیس روز شنبه گفت که می تواند میزان تولید مثل "R" را 0.4 افزایش دهد. این بدان معناست که سرعت ویروس انگلیسی در کشور انگلیس با سرعت بیشتری گسترش می یابد و کنترل همه گیری در آنجا دشوارتر است و در نتیجه خطر گسترش آن در سایر کشورها را نیز افزایش می دهد.

همچنین احتمال مبتلا شدن افراد زیر ۱۵ سال در مقایسه با ویروس کرونای قدیمی در گونه انگلیسی کرونا بیشتر می باشد. به گفته دانشمندان رفتار اصلی ویروس کرونا که کودکان را کمتر مبتلا می ‌کرد یک رفتار استثنایی بود، چرا که بیماری‌ های تنفسی ویروسی معمولا کودکان را بیشتر مبتلا می‌ کند اما اکنون به نظر می‌رسد ویروس جدید که همان ویروس انگلیسی ست کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می ‌کند.

توجه : درصورتی که علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارید، بهتر است تست کرونا را در منزل انجام دهید. این تست در آزمایشگاه مندل با بالاترین کیفیت قابل انجام است کافیست برروی لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}