بیماری میاستنی گراویس و علائم آن را بشناسید!

میاستنی گراویس (my-us-THEE-nee-uh GRAY-vis) با ضعف و خستگی سریع هر یک از عضلات تحت کنترل ارادی شما مشخص می شود. این امر به دلیل از بین رفتن ارتباط طبیعی اعصاب و عضلات ایجاد می شود. هیچ درمانی برای میاستنی گراویس وجود ندارد ، اما درمان می تواند به تسکین علائم و نشانه هایی مانند ضعف عضلات بازو یا پا ، دو دید ، افتادگی پلک و مشکلات گفتاری ، جویدن ، بلع و تنفس کمک کند. اگرچه این بیماری می تواند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد ، اما در زنان کمتر از 40 سال و در مردان بالاتر از 60 سال شیوع دارد.

بیماری میاستنی گراویس

علائم بیماری میاستنی گراویس :

ضعف عضلانی ناشی از میاستنی گراویس با استفاده از عضله آسیب دیده بدتر می شود. از آنجا که علائم معمولاً با استراحت بهبود می یابند ، ضعف عضلانی می تواند کم و زیاد شود. با این حال ، علائم به مرور زمان پیشرفت می کنند و معمولاً طی چند سال پس از شروع بیماری به بدترین حالت خود می رسند.

اگرچه میاستنی گراویس می تواند بر روی هر یک از ماهیچه هایی که شما به طور داوطلبانه کنترل می کنید تأثیر بگذارد ، اما گروه های عضلانی خاصی بیشتر از سایرین تحت تأثیر قرار می گیرند.

عضلات چشم

در بیش از نیمی از افرادی که به میاستنی گراویس مبتلا می شوند ، اولین علائم و نشانه های آنها مشکلات چشمی مانند:

افتادگی یک یا هر دو پلک (پتوز)

دوبینی ، که ممکن است به صورت افقی یا عمودی باشد و با بسته شدن یک چشم بهبود می یابد یا برطرف می شود.

عضلات صورت و گلو

در حدود 15٪ از افراد مبتلا به میاستنی گراویس ، اولین علائم مربوط به عضلات صورت و گلو است که می تواند:

صحبت کردن را مختل کنید گفتار شما ممکن است نرم یا بینی به نظر برسد ، بسته به اینکه کدام عضلات تحت تأثیر قرار گرفته اند.

مشکل در بلعیدن

ممکن است به راحتی خفه شوید ، خوردن ، نوشیدن یا مصرف قرص را مشکل کنید. در بعضی موارد مایعاتی که می خواهید بلعید از بینی شما خارج می شوند.
جویدن را تحت تأثیر قرار دهید. ماهیچه هایی که برای جویدن استفاده می شوند ممکن است در نیمه راه یک وعده غذایی فرسوده شوند ، به خصوص اگر چیزی را برای جویدن مانند استیک خورده اید.

حالات صورت تغییر کند

به عنوان مثال ، لبخند شما ممکن است مانند یک غرولند باشد.

عضلات گردن و اندام

میاستنی گراویس همچنین می تواند باعث ضعف در گردن ، دست ها و پاها شود. ضعف در پاها می تواند بر نحوه راه رفتن شما تأثیر بگذارد. ضعف عضلات گردن ، بالا بردن سر را دشوار می کند.

علت بیماری میاستنی گراویس :

آنتی بادی

اعصاب شما با ترشح مواد شیمیایی (انتقال دهنده های عصبی) که دقیقاً در مکان های گیرنده سلول های عضلانی در محل اتصال عصب و عضله قرار دارند ، با عضلات ارتباط برقرار می کنند. در میاستنی گراویس ، سیستم ایمنی بدن شما آنتی بادی تولید می کند که بسیاری از محل های گیرنده عضلات شما را برای یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین (as-uh-teel-KOH-leen) مسدود یا از بین می برد. با وجود سایت های گیرنده کمتر ، عضلات شما سیگنال های عصبی کمتری دریافت می کنند و در نتیجه ضعف ایجاد می کنند.

آنتی بادی ها همچنین می توانند عملکرد پروتئینی به نام گیرنده ماهیچه ای خاص تیروزین کیناز (KIE-nays TIE-roh دیده شده) را مسدود کنند. این پروتئین در تشکیل محل اتصال عصب و عضله نقش دارد. آنتی بادی هایی که این پروتئین را مسدود می کنند می توانند منجر به میاستنی گراویس شوند.

غده تیموس

غده تیموس بخشی از سیستم ایمنی بدن شما است که در قسمت فوقانی قفسه سینه در زیر استخوان پستان شما واقع شده است. محققان معتقدند که غده تیموس باعث تولید یا حفظ تولید آنتی بادی هایی می شود که استیل کولین را مسدود می کنند.غده تیموس در دوران نوزادی بزرگ است ، در بزرگسالان سالم کوچک است. در برخی از بزرگسالان مبتلا به میاستنی گراویس ، غده تیموس به طور غیر طبیعی بزرگ است. برخی از افراد مبتلا به میاستنی گراویس نیز تومورهای غده تیموس (تیموما) دارند. معمولا تیموما سرطانی (بدخیم) نیست اما ممکن است سرطانی شود.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}