بیماری پوستی گال چیست و علائم آن را بشناسید!

گال نوعی هجوم پوستی است که توسط کنه ای شناخته می شود که به نام Sarcoptes scabiei معروف است. این کنه های میکروسکوپی بدون درمان ، می توانند ماه ها روی پوست شما زندگی کنند. آنها روی سطح پوست شما تولید مثل می کنند و سپس در آن فرو می روند و تخم تخم می گذارند. این باعث ایجاد بثورات خارش دار و قرمز بر روی پوست می شود.

تقریبا 130 میلیون مورد از بیماری گال در جهان وجود دارد. گرچه این یک بیماری بسیار مسری است که به راحتی از طریق تماس مستقیم پوست می تواند از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود اما بیماری گال یک بیماری آمیزشی نیست همچنین آلودگی به کنه ها نیز ممکن است از طریق لباس یا ملافه های آلوده انتقال داده شوند.

اگرچه گال می تواند آزار دهنده باشد ، اما معمولاً از بین می رود. درمان اغلب شامل داروهایی است که مایت های گال و تخم های آنها را از بین می برد. از آنجا که گال بسیار مسری است ، پزشکان معمولاً درمان را برای کل گروهی از افراد که در تماس مکرر با شخصی که دچار گال است ، توصیه می کنند.

بیماری پوستی گال چیست

علائم گال

پس از مواجهه اولیه با گال ، تا شش هفته طول می کشد تا علائم ظاهر شود. علائم معمولاً در افرادی که قبلاً دچار گال بوده اند با سرعت بیشتری ایجاد می شود. علائم برجسته گال شامل جوش و خارش شدید است که در شب بدتر می شود. خراش مداوم در ناحیه آلوده می تواند زخم هایی ایجاد کند که آلوده شوند. اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است درمان اضافی با آنتی بیوتیک برای عفونت پوست توصیه شود. این بثورات می تواند شامل گزش های ریز ، کهیر ، برجستگی های زیر پوست یا برجستگی های جوش مانند باشد. تکه های سوراخ کنه گاهی روی پوست دیده می شود. آنها ممکن است به صورت خطوط ریز برجسته یا تغییر رنگ یافته به نظر برسند.

چه عواملی باعث ایجاد گال می شوند؟

گال نتیجه هجوم کنه های کوچک و هشت پا است. این اشکالات به قدری کوچک هستند که نمی توانید آنها را روی پوست خود ببینید ، اما مطمئنا می توانید اثرات آنها را ببینید. کنه ها برای زندگی و تغذیه در لایه بالایی پوست شما فرو می روند. کنه های ماده تخم گذاری می کنند. پوست شما به کنه ها و مواد زائد آنها واکنش نشان می دهد و بثورات قرمز و خارش دار ایجاد می کنید. این کنه ها به راحتی از بین افراد عبور داده می شوند. تماس مستقیم پوست با پوست متداول ترین راه برای سهم آلودگی است. کنه ها از طریق آلوده نیز قابل انتقال هستند:

  • مبلمان
  • لباس ها
  • ملافه

امکاناتی که افراد در تماس نزدیک با یکدیگر زندگی می کنند اغلب شاهد گسترش آلودگی هستند.

درمان بیماری گال :

درمان گال معمولاً شامل خلاص شدن از آلودگی با پمادها ، کرم ها و لوسیون هایی است که می توان مستقیماً روی پوست قرار بگیرند همچنین داروهای خوراکی نیز برای درمان این بیماری موجود است.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}