بررسی ویتامین هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن خوب هستند!

سیستم ایمنی بدن شما شامل مجموعه ای پیچیده از سلول ها ، فرآیندها و مواد شیمیایی است که به طور مداوم از بدن شما در برابر عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها ، سموم و باکتری ها محافظت می کند. سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن در کل سال برای جلوگیری از عفونت و بیماری امری کلیدی است. انتخاب سبک زندگی سالم با مصرف غذاهای مقوی ، خواب کافی و ورزش مهمترین راه های تقویت سیستم ایمنی بدن شما هستند. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که مکمل ویتامین ها ، مواد معدنی ، گیاهان و سایر مواد می تواند پاسخ ایمنی را بهبود بخشد و به طور بالقوه از بیماری محافظت کند.

سیستم ایمنی شامل ساختارها و فرآیند های بیولوژیکی است که توانایی محافظت از خود را در برابر انواع بیماری ها دارد بنابراین به طور کلی لازم است سیستم ایمنی بدن محافظت و تقویت شود. امروزه یکی از علت های مهم در بالا نگه داشتن کیفیت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست. همچنین این نکته را خاطر نشان کنیم تا بدانید که آزمایشگاه مجهز مندل، تست کرونا را در سریع ترین زمان و بالاترین کیفیت به انجام می رساند، کافیست برروی لینک تست کووید 19 کلیک کنید.

مصرف ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف ویتامین D :

ویتامین D یک ماده مغذی محلول در چربی است که برای سلامت و عملکرد سیستم ایمنی بدن شما ضروری است. ویتامین D اثرات مبارزه با پاتوژن های مونوسیت ها و ماکروفاژها - گلبول های سفید خون که قسمت های مهمی از دفاع ایمنی بدن شما هستند را افزایش می دهد و التهاب را کاهش می دهد که به تقویت پاسخ ایمنی کمک می کند. برخی مطالعات نشان می دهد که مکمل ویتامین D ممکن است پاسخ ایمنی را بهبود بخشد. در حقیقت ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف این ویتامین ممکن است از عفونت دستگاه تنفسی محافظت کند.

ویتامین دی میزان انسولین خون را تنظیم می‌کند و موجب کنترل دیابت می‌شود، عملکرد ریه‌ ها و سلامت قلبی و عروقی را حمایت می‌کند و بر روی ژن‌هایی که در رشد سرطان نقش دارند، اثر می‌گذارد.

مکمل های ویتامین D ممکن است پاسخ به درمان های ضد ویروسی را در افراد مبتلا به عفونت های خاص ، از جمله هپاتیت C و HIV بهبود بخشد. با توجه به سطح خون ، هر نقطه بین 1000 تا 4000 IU ویتامین D مکمل در روز برای اکثر افراد کافی است ، هرچند کسانی که کمبود جدی بیشتری دارند اغلب به دوزهای بسیار بیشتری نیاز دارند. 

مصرف zinc :

zinc ماده معدنی است و مصرف آن برای همه ضروری است به این دلیل که زینک برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. زینک برای رشد و ارتباط سلولهای ایمنی مورد نیاز است و نقش مهمی در پاسخ التهابی دارد. کمبود این ماده مغذی به طور قابل توجهی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت و بیماری از جمله ذات الریه افزایش می یابد. کمبود زینک حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و در بزرگسالان مسن بسیار شایع است.

مصرف ویتامین B6 :

ویتامین B6 برای حمایت از واکنش های بیوشیمیایی در سیستم ایمنی حیاتی است. غذاهای غنی از ویتامین B6 شامل مرغ و ماهیان آب سرد مانند ماهی آزاد و ماهی تن است. ویتامین B6 همچنین در سبزیجات سبز و نخود وجود دارد که ماده اصلی در هوموس است.

مصرف ویتامین C :

ویتامین C یکی از بزرگترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است. در حقیقت ، کمبود ویتامین C حتی می تواند شما را مستعد بیماری کند. غذاهای غنی از ویتامین C شامل پرتقال ، گریپ فروت ، نارنگی ، توت فرنگی ، فلفل دلمه ای ، اسفناج ، کلم پیچ و کلم بروکلی است. مصرف روزانه ویتامین C برای سلامتی ضروری است زیرا بدن شما آن را تولید یا ذخیره نمی کند. خبر خوب این است که ویتامین C در بسیاری از غذاها وجود دارد که اکثر مردم نیازی به مصرف مکمل ویتامین C ندارند مگر اینکه پزشک آن را توصیه کند.

مصرف ویتامین E :

طبق گفته محققان، ویتامین E به عنوان یکی از ویتامین های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن دسته بندی می شود زیرا این ماده مغذی خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و تا حد زیادی به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه هستند از برخی مشکلات سلامتی رنج می برند و ایمنی آن ها نسبت به سایر افراد ضعیف است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}