در حین یا قبل دوران بارداری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در حین یا قبل از بارداری می بایست نکاتی را رعایت کنید و از انجام بعضی از عادت های روزانه ای که داشته اید، بپرهیزید. برای قبل از بارداری، استفاده از مشاوره ژنتیک و انجام آزمایشات ژنتیک می تواند بسیار مفید واقع شود و در حین بارداری توجه به نکاتی از جمله داشتن رژیم غذایی مفید و سالم می تواند تجربه خوبی از بارداری را برای شما به همراه داشته باشد. شما می توانید تست nipt را که هیچ ضرری برای مادر یا جنین ندارد، به منظور تشخیص اختلالات ژنتیکی در جنین انجام دهید کافیست روی لینک آزمایش nipt کلیک کنید.

نکاتی در حین یا قبل از بارداری

معاینه جسمی و استفاده از مشاوره ژنتیک :

بدن سالم برای مادر باردار بهترین آمادگی برای استقبال از کودک است ، اما زن و شوهر هر دو باید قبل از بارداری معاینه بدنی انجام دهند. معاینات قبل از بارداری می تواند به ما کمک کند تا مشکلات جسمی و اسرار نهفته در ژن های خود را از قبل کشف کنیم ، از بیماری های ژنتیکی و بیماری هایی که حاملگی را تحت تأثیر قرار می دهند تا آنجا که ممکن است جلوگیری کنیم و تشخیص به موقع و درمان به موقع به کاهش سقط جنین و بدشکلی کمک می کند.

ژن ها همانند یک رمز و یا یک دستورالعمل می مانند و سلول های بدن با استفاده از اطلاعات و توالی موجود در هر ژن (که در واقع بخشی از یک مولکول DNA می باشد) برای ساخت پروتئین ها استفاده می کنند. ممکن است برخی از ژنها در برخی از افراد دچار تغییر توالی DNA شوند که اصطلاحا به آنها جهش یا موتاسیون گفته می شود. جهش ها سبب می شوند تا ساختار پروتئین حاصل از یک ژن نیز دچار تغییر شود و با تغییر عملکرد محصول پروتئینی ژن، نحوه بروز صفت مرتبط با آن نیز دچار تغییر می گردد که در مواردی این تغییرات بیماری زا هستند. 

بسیاری از مرگ و میر های نوزادان مربوط به اختلالات ژنتیکی می باشد یعنی مسائل ژنتیکی عامل مرگ بسیاری از نوزادان است پس بهتر می باشد جهت جلوگیری از بروز چنین اختلالاتی مشاوره ژنتیک قبل از تولد نوزاد انجام بشود.

تغییر عادت های زندگی در سیگار کشیدن و خوردن مایعات الکلی :

سیگار کشیدن و نوشیدن مایعات الکلی و سایر عادت های از این دست، دشمنان بارداری هستند. مادرانی که خود را برای باردار شدن آماده می کنند و پدرانی که در آستانه استقبال از کودک هستند باید توجه داشته باشند که رعایت نکردن این موارد در دوران بارداری می تواند به راحتی منجر به ناهنجاری های مادرزادی شود و خوردن مایعات الکلی پدر می تواند باعث کاهش کیفیت اسپرم شود.

دوره تخمک گذاری خود را بشناسید :

تسلط بر قاعدگی و دوره تخمک گذاری هنگام آمادگی برای بارداری یک مهارت اساسی است. داشتن رابطه جنسی قبل و بعد از تخمک گذاری می تواند احتمال بارداری را بسیار افزایش دهد. با توسعه فناوری ، بسیاری از برنامه ها می توانند دوره های قاعدگی را ضبط کنند تا تخمک گذاری تخمین زده شود. آنها همچنین می توانند از مقالات آزمایش تخمک گذاری استفاده کرده و دمای بدن را برای پیش بینی دوره تخمک گذاری بگیرند. دوره تخمک گذاری را کنترل کنید و آن را در شرایط مناسب حفظ کنید.

به داروهایی که برای شما تجویز می شود توجه کنید :

مادران تازه کار باید توجه ویژه ای به بیماری در دوران بارداری داشته باشند. برخی از داروها می توانند باعث نقص رشد و نمو جنین شوند.

داشتن رژیم غذایی سالم در دوران بارداری :

عادات بد غذایی و افزایش وزن بیش از حد همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض ناخوشایند تولد را افزایش دهد. به عبارت ساده، انتخاب غذاهای سالم و مغذی کمک می‌کند تا از سلامت خود و فرزندتان مطمئن شوید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}