کرونا از مادر به جنین منتقل می‌شود؟

شیوع SARS-CoV-2 اولین بیماری همه گیر قرن است. بیماری ویروس کرونا از طریق قطرات عطسه و سرفه فرد بیمار، منتقل می شود. سایر مسیرهای انتقال فرضیه هستند اما تأیید نمی شوند. تاکنون مشخص نیست که آیا SARS-CoV-2 از مادر به جنین منتقل می شود یا نه.

شما می توانید در آزمایشگاه مندل، آزمایش کرونا را بدون مراجعه حضوری و با ثبت درخواست نمونه گیری به راحتی انجام دهید برای انجام اینکار کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

یک مطالعه کوچک شواهدی را اثبات می کند که یک زن باردار آلوده به ویروس کرونا می تواند آن را به جنین خود منتقل کند.

محققان از ایتالیا روز پنجشنبه گفتند که آنها 31 زن مبتلا به COVID-19 را که در ماه های مارس و آوریل نوزاد به دنیا آوردند ، مورد مطالعه قرار دادند. آنها علائم ویروس را در چندین نمونه از خون بند ناف ، جفت و در یک مورد ، شیر مادر پیدا کردند.

زنان نباید وحشت کنند. دکتر کلودیو فنیزیا ، متخصص ایمونولوژی در دانشگاه میلان ، گفت: این بدان معنا نیست که ویروس زنده در آن مکان ها وجود دارد و "برای تهیه دستورالعمل خیلی زود است"

فنیزیا ، که نتایج آن را در یک کنفرانس پزشکی که به دلیل بیماری همه گیر در اینترنت برگزار می شود ، مورد بحث قرار داد ، گفت:از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، پزشکان این سوال را داشتند که آیا ممکن است عفونت درون رحمی اتفاق بیفتد. HIV ، Zika و برخی ویروسهای دیگر می توانند از این طریق جنین را آلوده کنند. چندین گزارش اولیه از چین نیز حاکی از آن است که ویروس کرونا نیز وجود دارد ، اگرچه پزشکان گمان می کنند این زنان ویروس را در حین تولد یا بعد از تولد به نوزادان منتقل کرده اند.

کرونا از مادر به جنین منتقل می‌شود

در این مطالعه جدید زنان سه بیمارستان در اوج شیوع شمال ایتالیا شرکت داشتند. مواد ژنتیکی ویروس در یک نمونه خون بند ناف ، دو سواب واژن و یک نمونه شیر مادر پیدا شده است. محققان همچنین آنتی بادی های خاص ضد ویروسی در خون بند ناف و شیر پیدا کردند.

در یک مورد ، "شواهد قوی نشان می دهد که نوزاد تازه متولد شده مثبت است زیرا ما ویروس را در خون بند ناف و جفت پیدا کردیم" ، فنیزیا گفت : در مورد دیگری ، یک نوزاد تازه متولد شده دارای آنتی بادی علیه ویروس کرونا بود که از جفت عبور نمی کند ، بنابراین آنها از مادر نمی آیند و "به دلیل قرار گرفتن مستقیم جنین در معرض ویروس هستند". وی گفت ، در هر صورت ، احتمال عفونت جنین نسبتا نادر به نظر می رسد. فقط دو نوزاد تازه متولد شده از نظر تولد ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کردند و هیچ یک از آنها به دلیل آن بیمار نشدند.

 توصیه ‌هایی به زنان باردار :

  • تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید.
  • از تماس با کسانی که علائم بیماری کرونا را دارند بپرهیزند.
  • از حضور در جمع‌های کوچک و بزرگ در فضاهای عمومی پرهیز کنید، به‌خصوص در اماکن سربسته یا محدود.
  • با استفاده از تلفن، پیامک یا فضای آنلاین برای تماس با ماما، پزشک زنان و یا سایر خدمات مورد نیازتان تماس بگیرید.
  • از حضور در دورهمی ‌ها با دوستان و خانواده پرهیز کنید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}