از تفاوت تست های مختلف کرونا بیشتر بدانید!

تست های کرونا تفاوت های زیادی دارند. دو نوع آزمایش برای ویروس کرونا وجود دارد: آزمایش های تشخیصی و آزمایش های آنتی بادی. یک آزمایش تشخیصی می تواند نشان دهد که آیا شما یک ویروس کرونا ویروس فعال دارید یا خیر و باید مراحل قرنطینه یا جدا شدن از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر دو نوع آزمایش تشخیصی وجود دارد که ویروس را تشخیص می دهد و آزمایشات مولکولی ، مانند آزمایش RT-PCR ، مواد ژنتیکی ویروس را تشخیص می دهد و آزمایشات آنتی ژن که پروتئین های خاص را در سطح ویروس تشخیص می دهد.

آزمایش آنتی بادی به دنبال آنتی بادی هایی است که توسط سیستم ایمنی بدن شما در پاسخ به یک تهدید مانند ویروس خاص ساخته می شوند. آنتی بادی ها می توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند. تولید آنتی بادی ها ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد و بعد از بهبودی ممکن است چندین هفته یا بیشتر در خون شما بماند. به همین دلیل ، نباید از آزمایش های آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده شود. در حال حاضر محققان نمی دانند که آیا وجود آنتی بادی به معنای ایمنی شما در برابر ویروس کرونا در آینده است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

تست pcr کرونا چیست و چگونه انجام می شود :

در این آزمایش از یک سواب بلند برای جمع آوری از پشت بینی در جایی که با گلو همخوانی دارد، استفاده می شود. یک نتیجه مثبت نشان می دهد که ماده ژنتیکی ویروسی وجود دارد ، اما این نشان نمی دهد که عفونت های باکتریایی یا سایر عفونت ها نیز وجود داشته باشد. یک نتیجه منفی نشان می دهد که ویروس SARS-CoV2 که باعث بیماری COVID-19 می شود پیدا نشده است. وجود سطح ویروسی در بدن با نتیجه آزمایش منفی ممکن است باشد.

این آزمایش برای شناسایی وجود ویروس SARS-CoV-2 که باعث بیماری COVID-19 می شود لازم است. برای انجام و کسب اطلاعات بیشتر از تست pcr کرونا کافیست کلیک کنید.

تست pcr کرونا

تست آنتی بادی چیست و چگونه انجام می شود :

این یک آزمایش خون است. در این تست ماده ای برای شناسایی آنتی بادی ها (ایمونوگلوبولین ها ، IgG و IgM) علیه ویروس کرونا که عامل بیماری موسوم به COVID-19 است، طراحی شده است. آنتی بادی، پروتئین هایی است که توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به عفونت تولید می شود و مخصوص آن عفونت خاص است. آنها در نمونه های خون یافت می شوند که بسته به وجود عوامل لخته شدن، سرم یا پلاسما نامیده می شوند. 

برای انجام آزمایش آنتی بادی کرونا و یا کسب اطلاعات بیشتر کافیست کلیک کنید.

تست آنتی بادی های IgG چیست؟

این آزمایش آنتی بادی های IgG را تشخیص می دهد که در اکثر بیماران ظرف هفت تا 10 روز پس از شروع علائم COVID-19 ایجاد می شود. آنتی بادی های IgG پس از گذشت عفونت در خون باقی می مانند. این آنتی بادی ها نشان می دهد که شما ممکن است در گذشته اخیر COVID-19 داشته باشید و آنتی بادی تولید کرده اید که می تواند شما را از عفونت در آینده محافظت کند. در حال حاضر ناشناخته است که آنتی بادی های محافظتی که ممکن است در برابر عفونت مجدد ایجاد کنند.

تست آنتی بادی IgM چیست؟

این آزمایش آنتی بادی های IgM را تشخیص می دهد. IgM معمولا اولین آنتی بادی تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن هنگام حمله ویروس است. آزمایش IgM مثبت نشان می دهد که شما ممکن است آلوده باشید و سیستم ایمنی بدن شما شروع به پاسخ به ویروس کرده است. با تشخیص IgM ممکن است هنوز آلوده باشید یا اینکه اخیراً از عفونت COVID-19 بهبود یافته اید.

توجه : کاربر گرامی شما می توانید هرنوع آزمایش کرونا را به صورت در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

آزمایش آنتی بادی کرونا

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}