ماندگاری کرونا بر روی سطوح استیلی

ویروس ها می توانند برای مدتی در سطوح خارج از بدن انسان زندگی کنند. طبق CDC ، ممکن است ویروس مسئول شیوع فعلی ، SARS-CoV-2 ، با لمس یک سطح یا شی با ویروس روی آن و سپس لمس صورت، به شما انتقال داده شود. با این حال ، اعتقاد بر این است که SARS-CoV-2 بیشتر از طریق قطره های تنفسی از فرد به فرد دیگر منتقل می شود که در هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده ایجاد می شود. ویروس کرونا برروی سطوح مختلف می تواند از چند ساعت تا چند روز زنده بماند و باید بدانید که ماندگاری ویروس کرونا برروی سطوح استیلی مانند سینک ظرفشویی طولانی تر از سطوح دیگر است.

دانشمندان ویروس ها را روی پلاستیک ، فولاد ضد زنگ ، مس و مقوا آزمایش کردند. آنها همچنین از یک درام چرخان برای تعلیق ویروس در آئروسل ها ، غبار قطرات ریز استفاده کردند. این روش برای تعیین اینکه آیا ویروس می تواند در هوا معلق باشد استفاده شد. SARS-CoV-2 تحت شرایط موجود در این آزمایش به مدت دو تا سه روز بر روی سطوح پلاستیکی و فولاد ضد زنگ فعال باقی ماند. تا 24 ساعت روی مقوا و چهار ساعت روی مس باقی ماند. این ویروس تا سه ساعت در آئروسل ها قابل تشخیص بود. این زمانها در شرایط دنیای واقعی بسته به عواملی از جمله دما ، رطوبت ، تهویه و میزان ویروس رسوب شده متفاوت خواهد بود.

توجه : کاربر گرامی درصورتی که می خواهید مطمئن شوید کرونا دارید یا خیر کافیست آزمایش کرونا را انجام دهید و درصورتی که مایلید این آزمایش را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

ماندگاری کرونا برروی سطوح استیلی

دکتر سوزان گربر ، یکی از نویسندگان ، از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها اضافه می کند: "این نتایج تحقیقات اپیدمیولوژیک آینده را برای درک شیوع این ویروس به فرد اطلاع می دهد."

این یافته ها اهمیت شستشوی دست و ضدعفونی اشیا and و سطوح را که به طور مکرر لمس می شوند ، نشان می دهد. این کار را می توان با استفاده از اسپری تمیز کننده خانگی یا دستمال مرطوب انجام داد. سعی کنید از لمس چشم ، بینی و دهان خودداری کنید. و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، از تماس نزدیک با بیمار خودداری کنید و اگر خود بیمار هستید در خانه بمانید.

هر خانه‌ ای متفاوت است اما مکان ‌هایی که معمولا تماس بسیاری با آنها داریم عبارتند از: دستگیره درب ‌ها، میزها، صندلی‌ ها، نرده‌ پله‌ ها، سطوح آشپزخانه و حمام، شیر آب، توالت، کلیدهای برق، تلفن ‌های همراه، رایانه ‌ها، تبلت ‌ها، صفحه کلیدها، کنترل‌ ها، دسته‌ های بازی و نیز اسباب ‌بازی‌ های مورد علاقه که همه این وسایل می بایست مرتب ضدعفونی شوند.

برای اطمینان از عدم ماندگاری کرونا برروی سطوح استیلی چه کاری باید انجام دهید؟

به دلیل بیشترین ماندگاری  ویروس کرونا بر روی سطوح استیل، سطوح استیل و سینک ظرفشویی خود را مدام با آب گرم و مایع ظرفشویی، شستشو بدهید. 

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}