در شیوع کرونا چگونه از خشک شدن پوست به دلیل شستشوی مداوم جلوگیری کنیم؟

شستشوی مداوم و قرار گرفتن دست در معرض فرمول های مبتنی بر الکل به خاطر شیوع کرونا می تواند مشکلاتی را بر روی پوست شما ایجاد کند و در نتیجه باعث خشکی بیش از حد یا حتی اگزمای دست شود. آیا خشکی پوست مضر است؟ برای جلوگیری از خشکی دست یا اگزما چه کاری می توانید انجام دهید؟

کاربر گرامی : در صورتی که می خواهید هر نوعی از آزمایش کرونا را انجام دهید همچنین مایل هستید این تست را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

چرا شستن مکرر دست ، پوست شما را خشک می کند ؟

همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان که منجر به کووید-19 می­‌شود، خبرگزاری­‌های رسمی بهداشت تاکید دارند که شستن مداوم و صحیح دست­‌ها یکی از موثرترین روش­‌های پیشگیری از شیوع عفونت و بیماری است. پوست دارای یک لایه محافظ نازک است ، که روغن هایی را ترشح می کند که از پوست شما در برابر میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها ، ویروس ها و کپک ها محافظت می کند. آب و صابون باعث نازک شدن این لایه محافظ می شود. این به این دلیل است که آب پوست را خشک می کند. علاوه بر این ، صابون ترکیبات چربی موجود در لایه بالایی پوست را کاهش می دهد و مشکل خشکی دست را بیش از پیش می کند. الکل موجود در ضدعفونی کننده های دست نیز پوست را خشک می کند. بنابراین ، واقعاً جای تعجب نیست که در این مواقع ، وقتی همه ما روزانه بارها و بارها دست های خود را با آب و صابون می شوییم ، از خشکی دست رنج ببریم.

جلوگیری از خشک شدن دست به دلیل شستشوی مداوم

علائم نشان دهنده خشکی دست به دلیل شستشوی مداوم:

  • پوسته پوسته شده
  • خارش پوست
  • تکه های قرمز و یا برجستگی ها
  • پوست ترک خورده یا شکاف دار

آیا با شستن دستهای خود به خراش ، آنها را مستعد COVID-19 می کند ؟

پاسخ این است: نه ، اینطور نیست. به گفته ویروس شناسان ، ویروس کرونا می تواند از طریق چشم ، بینی و دهان وارد بدن شود. ویروس کرونا نمی تواند از طریق پوست وارد بدن شود ، حتی اگر شکاف خورده یا خشک باشد. بنابراین خشک شدن دست ، اگزما یا بیماری پوستی مانند پسوریازیس یا روزاسه شما را مستعد ابتلا به ویروس کرونا نمی کند. با این حال ، هنگامی که چشم های خود را می مالید یا بینی یا دهان خود را لمس می کنید ، هر ویروسی روی دستان شما می تواند از طریق غشای مخاطی چشم ، بینی یا دهان وارد بدن شود. شستن یا ضد عفونی کردن دست ها یکی از ساده ترین راه هایی است که می توانید از خود محافظت کنید.

راه های جلوگیری از خشک شدن دست ها هنگام شستشوی مداوم :

  • از پاک‌کننده‌ ها و شوینده ‌های ملایم استفاده کنید
  • کرم دست را کنار سینک روشویی قرار دهید
  • از خاراندن دست جلوگیری کنید
  • مرطوب کردن مرتب دست ها
  • از بین انواع مرطوب ­‌کننده ‌­ها، کرم دست از لوسیون بهتر است زیرا خاصیت بیشتری دارد. لوسیون که اصولا از آب تشکیل شده است، بیشتر باعث خشکی پوست می­‌شود زیرا آب تبخیر می­‌شود. کرم، که اصولا از روغن تشکیل شده، پس از
  • شستشوی دست موثرتر عمل می ‌کند.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}