بررسی ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح

کرونا ویروس می‌تواند ساعت ‌ها و حتی روز‌ها روی سطوح مانند دستگیره‌های در و میز‌های پیشخوان زنده بماند. مدت ماندگاری این ویروس به ماده‌ای بستگی دارد که آن سطح از آن ساخته شده است. در این مقاله می خواهیم به بررسی ماندگاری ویروس کووید 19 روی سطوح مختلف بپردازیم.

به طور کلی تعدادی از ویروس‌های کرونا موجود بر سطح خریدها، تا ۱۴ روز در دمای ۴ درجه دمای یخچال هم می‌توانند زنده بمانند. ویروس موجود بر روی سطوح به طور همزمان از بین نمی‌روند بلکه تدریجاً غیرفعال می‌شوند. بر اساس آخرین اطلاعات موجود، ریسک انتقال بیماری کووید -۱۹ از طریق سطوح پایین است و ویروس‌های موجود بر روی سطوح نهایتا ۳- تا ۵ روز زنده می‌مانند.

در صورتی که می خواهید آزمایش کرونا را در منزل و به صورت غیر حضوری انجام دهید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

ماندگاری ویروس کرونا برروی سطوح

ویروس کرونا چه مدت روی این دستگیره زنده است؟

ویروس‌های کرونای شناخته شده به طور متوسط چهار تا پنج روز روی سطوحی مانند دستگیره‌‌ آلوده در باقی می‌مانند. ویروس جدید هم مانند دیگر بیماری‌ها که از طریق قطره‌های آلوده منتقل می‌شوند، از طریق دست‌ها و سطوحی که زیاد با بدن در تماس هستند، انتقال می‌یابد. هرچند کوید۱۹ هنوز ناشناخته است، اما کارشناسان می‌گویند، بسیاری از نتایج تحقیقات درمورد ویروس‌های کرونای شناخته شده قابل تعمیم به این ویروس هم هستند.

حداقل زمان ماندگاری ویروس برروی سطحی مسی 4 ساعت، برروی موبایل بین 1 تا 4 روز، برروی سطوح پلاستیکی 3 تا 7 روز می باشد و سطوح استیل هم ماندگاری مانند سطوح پلاستیکی دارند. البته باید بدانید که زمان های مختلفی برای طول عمر این ویروس در منابع مختلف ذکر شده که در برخی موارد مثل طول عمر ویروس بر روی فلز مس، در همه منابع این زمان ۴ ساعت بوده ولی در برخی موارد این اعداد متفاوت بوده است.

ماندگاری ویروس کرونا برروی لباس های پارچه ای و غیره :

ماندگاری ویروس برروی لباس های تماما پارچه ای 1 روز می باشد ولی از آنجایی که لباس‌ های ما تماما از پارچه نیستند. آن‌ها ممکن است قطعات فلزی یا پلاستیکی مانند دکمه‌ها یا بندها داشته باشند و در این حالت ویروس کرونا در این قسمت‌ ها می‌تواند بیشتر زنده بماند.

ماندگاری ویروس کرونا بر روی مو :

هر ویروس از جمله کروناویروس جدید می‌تواند به موی انسان بچسبد. اما قرار داشتن صرف روی موها به معنای بیماری‌زایی آن نیست. ویروس کرونا به سرعت در خارج از بدن تضعیف می‌شود. به عبارت دیگر، ویروسی که روی سطوحی مانند موهای شما نشسته است، آنقدر قوی نیست که به فرض انتقال به داخل بدن بیماری ایجاد کند. البته اگر عادت به جویدن انتهای موهایتان را دارید، ممکن است ویروس روی مو به درون بدنتان منتقل شود و احتمالا بیماری ایجاد کند، بنابراین کافی است موهایتان را نجوید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}