مشاوره ژنتیک قبل از بارداری

اگر قصد باردارشدن دارید، مشاوره ژنتیک می تواند تصویر دقیق تری از سلامت خودتان و فرزندتان به شما بدهد. مشاوره ژنتیک شامل کمک های حرفه ای و تخصصی متخصصین است که می تواند میزان احتمال انتقال بیماری های ارثی شما به نوزادتان را تعیین نماید و افراد در معرض خطر را شناسایی کند و مشکلات ژنتیکی موجود در اعضای خانواده آنها را بررسی نماید.

توجه : کاربر گرامی برای انجام مشاوره ژنتیک کافیست با شماره 88198077-021 تماس حاصل فرمایید.

ژن چیست ؟

حدود 70 سال پیش اولین بار ساختار فیزیکی DNA شناسایی شد و به سرعت مشخص شد که ژن ها از جنس DNA هستند. امروزه ما می دانیم که DNA از ترکیب چهار مولکول ساختاری تشکیل شده است. در بین انسان های مختلف بیش از 99/9 درصد شباهت وجود دارد و تمامی تفاوت های ما انسانها ناشی از همان کمتر از 0/1 % تفاوت بین توالی DNA هایمان می باشد.

مشاوره ژنتیک قبل از بارداری

مشاوره ژنتیک چیست؟

مشاوره ژنتیک یکی از خدمات درمانی است و برای کسانی که در معرض ریسک بیماری‌های ژنتیکی هستند اطلاعات و پشتیبانی فراهم می‌کند. در جلسات مشاوره ژنتیک به بررسی موارد و اختلالات مرتبط با بیماری های ژنتیکی پرداخته می شود. درواقع این دسته از اختلالات ژنتیکی، به دلیل تغییرات ایجاد شده در ژن ها هستند که از طریق پدر و مادر به فرد منتقل شده است.

راه های انجام مشاوره ژنتیک :

  • تشخیص بیماری ژنتیکی
  • بررسی راه های درمانی
  • شانس ابتلا به بیماری ژنتیکی

در مرحله اول مشاوره ژنتیک چه کاری می بایست انجام دهد؟

مشاور ژنتیک ابتدا به بررسی بیماری های خاص و دلیل بروز آنها در بستگان هر دو طرف می پردازد و خطرات بیماری های ژنتیکی را ارزیابی می کند. برای کمک به تسهیل این ارزیابی می بایست بیماری های مشترک در اعضای خانواده ، سابقه بیماری ژنتیکی مانند هموفیلی، ناتوانی ذهنی و یا هر نوع نقص هنگام تولد را بررسی کند.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}