دریافت مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج چه مزیتی دارد؟

اگر تصمیم به باردار شدن دارید به خصوص زنان بالای 35 سال، یا در اقوام و بستگان نزدیک خود بیماری هایی مانند سرطان، نقایص کروموزومی و ... مشاهده می کنید، یا در موقعیت قبل از ازدواج هستید به خصوص ازدواج فامیلی و یا زنانی که در طول بارداری در معرض عوامل خطرسازی چون مواد شیمیایی، اشعه ایکس و داروها و... بودند، نیاز به مشاوره ژنتیک دارید. برای اینکه از این خدمات در آزمایشگاه مندل بهره ببرید کافیست با شماره 02188198077 تماس بگیرید تا به صورت دقیق از موارد مرتبط با ژنتیک که می توانید از متخصصین آزمایشگاه آنلاین مندل راهنمایی بگیرید، آگاه شوید.

مزیت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

در ابتدا باید با مفهوم چیستی مشاوره ژنتیک می بایست آشنا شوید :

مشاوره ژنتیک پروسه ای است که سابقه سلامت اعضای خانواده را بررسی می کند و آزمایش های ژنتیکی را تجویز می کند ، نتایج این آزمایش ها را ارزیابی می کند ، به والدین کمک می کند که تصمیمات درستی برای آینده خود بگیرند. در بخش سلامت نم نمک کامل توضیح دادیم که آزمایش از طریق آنالیز کردن نمونه های کوچکی از خون و بافت بدن انجام می شود. این آزمایش ها تعیین می کند که آیا شما و همسرتان و کودکتان در معرض بیماری خاصی خواهید بود یا خیر  یا به عبارتی دیگر میتوان گفت با مشاوره ژنتیک و انجام دادن آزمایش های ژنتیک احتمال انتقال بیماری های ارثی که نوزادان در معرض ابتلا به آن هستند شناسایی میشود.

مزیت مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج در چیست؟

امروز بسیاری از بیماری‌ها با منشأ ژنتیکی در دنیا شناخته‌شده ، با انجام مشاوره‌های ژنتیک در مراحل پیش از ازدواج قبل و حین حاملگی و در بدو تولد نوزاد برای تشخیص و پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی وجود آن را ضروری کرده است. تمامی اشخاصی که نیت ازدواج و مخصوصا ازدواج فامیلی را دارند و یا در پیشینه خانوادگی آنها وجود دارد.
بسیاری از مرگ و میر های نوزادان مربوط به اختلالات ژنتیکی می باشد یعنی مسائل ژنتیکی عامل مرگ بسیاری از نوزادان است پس بهتر می باشد جهت جلوگیری از بروز چنین اختلالاتی مشاوره ژنتیک قبل از تولد نوزاد انجام بشود همچنین بهتر است قبل از ازدواج و در حین بارداری آزمایشات مرتبط با بررسی های ژنتیکی جنین را افراد انجام دهند تا اقدامات لازم را برای اطمینان از سلامت فرزندتان به دست آید. با اینکه بسیاری از بیماری های ژنتیکی مانند معلولیت و ناتوانی درمان قطعی خاصی ندارند اما می توان تا قبل از هفته نوزدهم بارداری در صورت شناسایی جنین های بیمار با استفاده از سقط درمانی از تولد نوزاد مبتلا خودداری نمود یا برای اقدامات درمانی و مراقبتی پیش آگاهی داشته باشید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}