زگیل تناسلی در دهان و علائم نشان دهنده آن

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) معمولا به عنوان ویروسی که باعث ایجاد زگیل های تناسلی و سرطان دهانه رحم در زنان می شود ، شناخته می شود. HPV یک ویروس مقاربتی است. بیش از 150 زیرگروه HPV وجود دارد که می تواند ناحیه تناسلی و گلو را آلوده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از زگیل تناسلی کافیست برروی لینک کلیک کنید.

توجه : کاربر گرامی درصورتی که می خواهید آزمایش hpv را که مشخص کننده وجود فعال ویروس اچ پی وی است، انجام دهید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

عفونت HPV در لوزه می تواند باعث سرطان حلق شود. افزایش شیوع سرطان حلق به موازات افزایش شیوع عفونت HPV لوزه است. با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق افراد مبتلا به عفونت HPV در لوزه ها به سرطان مبتلا نمی شوند زیرا زیرگروه های HPV که با آن آلوده هستند ارتباطی با پیشرفت سرطان ندارند. اگرچه میلیون ها آمریکایی HPV لوزه ای دارند ، اما کمتر از 15000 نفر سالانه به سرطان های حفره حلقی HPV مثبت مبتلا می شوند. برخی از سرطان های دهانه حلق مربوط به عفونت HPV نیستند ، بلکه بیشتر مربوط به مصرف دخانیات و الکل می باشد.

زگیل تناسلی در دهان

ابتلا به زگیل تناسلی در دهان چقدر رایج است؟

یک مطالعه اخیر نشان داد که 7 درصد آمریکایی های 14 تا 69 ساله به HPV حنجره آلوده هستند. در همان مطالعه مشخص شد که شیوع طی سه دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مردان بیش از زنان به عفونت HPV حفره حلقی مبتلا هستند و شایعترین زیرگروه HPV برای عفونت دهانی HPV-16 می باشد.

چه زمانی دچار زگیل تناسلی در دهان می شویم؟

شواهد حاکی از آن است که HPV در دهان عمدتا با تماس جنسی منتقل می شود. افزایش رابطه جنسی دهانی به عنوان علت افزایش شیوع عفونت HPV در حفره حلق است درواقع با افزایش شرکای جنسی و داشتن رابطه جنسی دهانی به زگیل تناسلی در ناحیه گلو و دهان دچار می شوید همچنین افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر هستند.

علائمی که می تواند نشان دهنده داشتن ویروس hpv در دهان باشد :

اولین علامت اغلب مشکل در بلع است. علائم های دیگری هم هست که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرفه کردن خون
  • برآمدگی روی گردن یا گونه
  • گرفتگی صدا

علائم و نشانه های احتمالی دیگر سرطان های دهان عبارتند از:

  • گلو درد
  • یک لکه سفید یا قرمز روی لوزه ها
  • درد یا تورم فک
  • مشکل در بلعیدن 

توجه : برای انجام تست hpv کافیست کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}