زگیل تناسلی چه انواعی دارد؟

 بیشتر افراد بعد از دیدن زگیل یا تشخیص علائم اولیه سرطان به ابتلای خودشان پی می‎برند اما علائم کوچکی هستند که اگر مرتبا وجودشان را چک کنید می‌توانید زگیل تناسلی را تشخیص بدهید. یکی از این علائم، تغییر ترشحات واژن است. ترشحات واژن در خانم‌ ها نشان‌ دهنده وضعیت سلامتی آن ناحیه و کل بدن هستند. این ترشحات با کوچک ‌ترین تغییرات بیولوژیکی یا هورمونی تغییر رنگ، شکل و بو می‌دهند و  اگر درگیر ویروس اچ ‌پی ‌وی شوند، به ناگهان افزایش پیدا می‏کنند. برای آشنایی بیشتر با علائم زگیل تناسلی می توانید برروی لینک کلیک کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

هر کدام از ما ممکن است در زمانی از زندگی‌مان تجربه زگیل داشته باشیم. زگیل یک نوع پدیده پوستی ویروسی است، در واقع یک تومور خوش‌خیم و غیرسرطانی. این تومور در لایه رویی پوست ایجاد می‎شود و معمولا چند هفته‌ای از بین می‏رود. زگیل‌ها را ویروس پاپیلوم انسانی ایجاد می‏‎کند، ویروسی که احتمالا آن را با نام HPV شنیده یا خوانده‎ اید. جهت آشنایی بیشتر و انجام آزمایش hpv کافیست کلیک کنید.

انواع زگیل تناسلی

انواع زگیل تناسلی :

ویروس HPV به دو نوع پوستی و تناسلی دسته بندی می شود. در ادامه با ویژگی های زگیل پوستی و زگیل تناسلی آشنا خواهید شد.

زگیل تناسلی: زگیل تناسلی در نواحی مرطوب بدن رشد می کند. دلیل نامگذاری زگیل تناسلی این است که ناحیه تناسلی و اطراف مقعد را تحت تاثیر قرار می دهد. زگیل تناسلی را روی پوست و بخش هایی از بدن که سطح مخاطی ندارند مشاهده نمی کنید. زگیل های تناسلی همیشه بد نیست؛ بلکه به دو دسته کم خطر و پر خطر دسته بندی می شود.

زگیل پوستی: بیشتر زگیلها از نوع زگیل پوستی هستند. زگیل های پوستی روی پوست بازو، سینه، دستها و پاها ظاهر می شوند. زگیل های پوستی با زگیل های تناسلی فرق دارند و معمولا خطرناک نیستند.

چه چیزی باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود؟

عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولا باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونت های HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند. (برای آشنایی بیشتر با سرطان دهانه رحم می توانید برروی لینک کلیک کنید.)

چطور می ‎‌توانیم بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا نه؟

به طور کلی، زگیل تناسلی هم مثل هر بیماری ویروسی دیگری در مرحله فعال علائم خودش را نشان می‌دهد. درست مثل تبخال که ممکن است ویروس غیرفعال آن مدت‏ ها در بدن ما وجود داشته باشد و در یک موقعیت خاص بیرون بیاید. اما حتی در زمان غیرفعال، ویروس اچ ‏پی ‌وی می ‌تواند منتقل شود پس باید مراقب آن باشیم. بیشتر افراد مبتلا به hpv علامتی ندارند و یا علائم خیلی خفیف دارند که معمولا از آن ‌ها عبور می‌کنند. این علائم شامل درد، خونریزی خفیف، خارش و سوزش است و گاهی در صورت درمان نشدن گسترده شدن زگیل‌ ها تا جایی که با چشم دیده شوند. به منظور متوجه شدن از وجود زگیل تناسلی در بدن می توانید آزمایش hpv را انجام دهید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}