نشانه های زگیل تناسلی در مردان و زنان

زگیل های تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. زگیل های تناسلی زنان و مردان را تحت تأثیر قرار می دهد اما زنان در معرض عوارض بیشتر هستند. این بیماری قابل درمان هستند اما ممکن است دوباره برگردند مگر اینکه عفونت زمینه ای نیز درمان شود. زنان و مردان فعال جنسی در معرض عوارض ویروس HPV ، از جمله زگیل های تناسلی هستند. عفونت HPV به ویژه برای خانم ها خطرناک است زیرا برخی از انواع HPV همچنین می توانند باعث سرطان دهانه رحم شوند. برای انجام و کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش سرطان دهانه رحم می توانید برروی لینک کلیک کنید.

نکته : اگر می خواهید آزمایش HPV را انجام دهید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

نشانه های زگیل تناسلی در مردان و زنان

بررسی کلی زگیل تناسلی و ویروس HPV :

زگیل تناسلی یکی از رایج ترین انواع عفونت های مقاربتی است. تقریبا همه افراد فعال جنسی در برخی از مراحل زندگی خود حداقل به یك نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، ویروسی كه باعث زگیل های تناسلی می شود ، آلوده می شوند. زگیل های تناسلی بر بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد. آنها می توانند مانند برجستگی های کوچک و گوشتی به نظر برسند و یا ظاهری شبیه گل کلم دارند. در بسیاری از موارد ، زگیل ها برای دیده شدن بسیار کوچک هستند. برخی از سویه های HPV دستگاه تناسلی می توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی شوند ، در حالی که برخی دیگر می توانند باعث سرطان شوند. واکسن های HPV می توانند به محافظت در برابر برخی از گونه های HPV دستگاه تناسلی کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از علائم زگیل تناسلی کافیست برروی لینک کلیک کنید.

نشانه های کلی زگیل تناسلی :

  • تورم های کوچک ، گوشتی ، قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی شما
  • خونریزی همراه با مقاربت
  • خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی شما
  • شکلی شبیه گل کلم ناشی از چندین زگیل نزدیک به هم

نشانه های زگیل تناسلی در مردان :

زگیل ها در مردان ممکن است در نوک آلت تناسلی، اطراف بیضه یا مقعد ایجاد شوند. زگیل ها در مردان به شکل توده های برجسته و نرم یا ناهموار با برآمدگی های انگشتی شکل بسیار ظاهر می شوند. اکثر زگیل ها ضایعات برجسته هستند و فقط کمی بالاتر از سطح پوست باشند.

نشانه های زگیل تناسلی در زنان :

زگیل های تناسلی برای زنان می توانند روی مجرا ، دیواره های واژن ، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد و دهانه رحم رشد کنند. از نشانه های دیگر زگیل تناسلی در زنان می توان به تغییر ترشحات واژن اشاره کرد که این تغییرات و ترشحات همراه با تغییر رنگ و بو می باشد.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش HPV می توانید برروی لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}