تاثیر زدن ماسک در کاهش شیوع ویروس کرونا

یکی از اقدامات محافظتی در برابر ابتلا و نیز پیشگیری از انتقال ویروس کرونا (کاهش شیوع ویروس) در بین افراد استفاده از ماسک است. در جدیدترین دستورالعمل توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت نیز بر استفاده از ماسک برای تمام افراد در مکان های عمومی به ویژه در مکان های پر ازدحام تاکید شده است. درواقع استفاده از ماسک (شامل انواع ماسک ساده یا ماسک جراحی) یکی از اقدامات پیشگیرانه می باشد که می‌ تواند شیوع برخی بیماری ‌های ویروسی تنفسی از جمله کووید-۱۹ را محدود کند.

توجه : کاربر گرامی درصورتی که تمایل به انجام آزمایش کرونا دارید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

تاثیر زدن ماسک در کاهش شیوع ویروس کرونا

تاثیر ماسک در کاهش شیوع کرونا :

نتایج یک مطالعه در هنگ کنگ نشان داد که میزان انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی یا ذرات هوابرد در هنگام استفاده از ماسک های پزشکی ۷۵ درصد کاهش پیدا می کند. نتایج مطالعه دیگر نشان می دهد که در صورت استفاده صحیح از ماسک های پزشکی تا ۱۰۰ درصد امکان انتشار ویروس از ناحیه تنفسی افراد کاهش پیدا میکند و اگر در مکان های عمومی ۸۰ درصد افراد از ماسک استفاده کنند، امکان انتقال ویروس وجود نخواهد داشت.

روش استفاده درست از ماسک :

ماسک را هر ۲-۳ ساعت پس از استفاده باید عوض کنید، درصورتی‌ که ماسک در زمان استفاده خیس یا مرطوب بشود، باید آن را عوض کنید. از آویزان کردن ماسک به گردن و یا تنها پوشاندن دهان و یا بالا پایین دادن مرتب ماسک اجتناب کنید و از دست زدن مکرر به ماسک اجتناب کنید چون اگر دست‌هایتان آلوده باشد ماسک آلوده می‌شود و به دلیل تماس نزدیک با سیستم تنفسی شما باعث بیمار شدنتان می‌شود.از طرفی دیگر ممکن است ماسک آلودگی را به دستانتان منتقل کند پس درصورت تماس ناخودآگاه دستتان با ماسک، دست‌ هایتان را بشویید.

چرا باید ماسک بزنیم؟

استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است. اگر 80 درصد مردم هنگام خروج از منزل، ماسک بزنند و تا زمان برگشت به منزل این ماسک را همچنان استفاده کنند آثار آن را در کاهش مرگ و میر قطعا خواهیم دید. درواقع ماسک ها یک مانع فیزیکی ایجاد می کنند که قطرات حاصل از ویروس را می گیرد و از انتشار معمول ویروس در هوای اطراف جلوگیری می کند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}