مواد غذایی مفید در کرونا و قرنطینه

WHO / Europe راهنمای جدیدی در مورد نحوه تغذیه سالم و مفید در طول قرنطینه COVID-19 منتشر کرده است. این شامل اطلاعات ارزشمندی در مورد تغذیه برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین نکاتی در مورد رژیم غذایی است که از سلامتی حمایت می کند در حالی که به بسیاری از ما توصیه می شود در خانه بمانیم و ممکن است فرصت کمتری برای مصرف غذاهای تازه و تحرک بدنی داشته باشیم. تغذیه تنها عامل ضروری برای سالم ماندن در طی قرنطینه خود نیست. برای سلامتی ، تحرک بدنی نیز مهم است.

توجه : کاربر گرامی شما می توانید آزمایش کرونا را به صورت در منزل و غیر حضوری انجام دهید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام آزمایش کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

در دوران کرونا فیبر کافی مصرف کنید:

فیبر به سیستم هضم سالم کمک کرده و احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می کند ، که به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. برای اطمینان از دریافت کافی فیبر ، هدف قرار دادن سبزیجات ، میوه ها و غذاهای سبوس دار در همه وعده های غذایی مناسب است. از غذاهای سبوس دار به جای غذاهای تصفیه شده غلات مانند ماکارونی سفید و برنج و نان سفید شامل جو دوسر ، ماکارونی و برنج قهوه ای و نان گندم استفاده کنید.

مواد غذایی مفید در کرونا

از خوردن نوشیدنی های الکل دار پرهیز کنید:

از الکل خودداری کنید یا حداقل مصرف الکل خود را کاهش دهید. الکل نه تنها ماده ای تغییر دهنده و ایجاد کننده وابستگی است که در هر سطح مصرفی مضر است بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف می کند. بنابراین استفاده از الکل و به ویژه استفاده سنگین، توانایی بدن شما را برای مقابله با بیماری های عفونی از جمله COVID-19 تضعیف می کند.

مصرف چربی خود را محدود کنید:

WHO توصیه می کند مصرف کل چربی را به کمتر از 30٪ کل انرژی دریافتی محدود کنید که بیش از 10٪ آن نباید از چربی اشباع شود. برای دستیابی به این هدف ، روش های پخت و پز را که به چربی کمتری نیاز دارند جایگزین کنید. این روش ها مانند بخارپز کردن ، کباب کردن یا تفت دادن به جای سرخ کردن غذاها می باشد. در دوران کرونا به دلیل تحرک کمتر و قرنطینه بودن بهتر است از غذاهای کم چرب و مقوی استفاده کنیم.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}