آزمایش خون برای تشخیص سریع کرونا را انجام دهید!

آزمایش آنتی بادی کرونا تستی است از خون شما برای تشخیص سریع کرونا همچنین آزمایش دیگری با نام crp هست که برای تشخیص COVID-19 می باشد که شامل قرار دادن یک سواب بلند 6 اینچی به داخل حفره بین بینی و دهان به مدت 15 ثانیه و چرخش چندین بار آن است. سپس جابجایی در طرف دیگر بینی تکرار می شود تا از جمع آوری مواد کافی اطمینان حاصل شود. سپس سواب در ظرفی قرار داده می شود و برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می شود. 

 

آزمایش کرونا

آزمایش سرولوژیکی کرونا (آزمایش آنتی بادی مخصوص COVID-19) :

ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید و متوجه آن نشوید. زیرا تمام افرادی که به ویروس آلوده می شوند ، علائم ندارند. تست کرونا به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا آلوده هستید یا خیر، یک آزمایش خون سریع وجود دارد که به شما میگوید آلوده شده اید یا خیر. این آزمایش ، آزمایش آنتی بادی نامیده می شود. متخصصان امیدوارند که این آزمایش اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد میزان شیوع ویروس کرونا برای مسئولان سلامت داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تست کرونا در منزل می توانید برروی لینک کلیک کنید.

تست آنتی بادی کرونا چیست؟

ممکن است آن را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز بشنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تفسیر نتایج آزمایش های کرونا می توانید برروی لینک کلیک کنید. 

آزمایش آنتی بادی وجود خود ویروس را بررسی نمی کند. در عوض ، اینکه سیستم ایمنی بدن شما – سیستم دفاعی بدن شما در برابر بیماری - به عفونت پاسخ داده یا خیر را بررسی میکند.

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

 

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه انجام می شود؟

شما باید مقداری خون بدهید. متخصصان دو نوع آنتی بادی ضد کووید-19 را آزمایش می کنند. آنها به دنبال موارد زیر هستند :

  • آنتی بادی های IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می شوند.
  • آنتی بادی های IgG ، که متعاقبا بعد از بهبودی شما ظاهر می شوند.

حدود 4 هفته طول می کشد تا بدن شما آنتی بادی های IgM را تولید کند. اما دانشمندان مطمئن نیستند چقدر طول خواهد کشید تا این اتفاق در مورد کرونا رخ دهد. برای فهمیدن این موضوع آزمایشات بیشتری لازم است.

بخاطر داشته باشید که آزمایشهای فعلی آنتی بادی نمی توانند به شما بگویند که نسبت به کرونا ایمن هستید یا خیر. زیرا نمی دانیم این آنتی بادی ها چه مدت می توانند از شما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند. و برای تشخیص ویروس نباید از این آزمایش ها استفاده کرد.

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه کمک می کند؟

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهنده میزان شیوع کووید-19 باشند. زمانی که دانشمندان بدانند چه کسانی ویروس را داشته اند ، می توانند دریابند که این ویروس بیشتر افراد را چقدر بیمار میکند. دانشمندان میتوانند بررسی کنند که اگر افرادی که دچار این بیماری شده اند دوباره در معرض آن قرار بگیرند ، چه اتفاقی میفتد. زمانی که این اطلاعات با سایر اطلاعات علمی ترکیب شوند ، به محققان کمک می کنند تا بفهمند چه کسانی ممکن است نسبت به ویروس مصون باشند.

امید بر این است ، افرادی که دارای آنتی بادی COVID-19 بودند بتوانند هر چه سریعتر با خیال راحت به کار و زندگی عادی خود برگردند. این آزمایشات همچنین ممکن است به یک درمان آزمایشی مخصوص کرونا به نام پلاسما بهبودیافته کمک کنند. پلاسما بخش مایع خون شماست.

محققان در حال مطالعه این موضوع هستند که چگونه اهداء آنتی بادی های موجود در پلاسما افرادی که از کرونا بهبود یافته اند ، ممکن است به کسانی که به ویروس مبتلا هستند کمک کند. یک نظریه این است که ممکن است این پلاسما به افراد بیمار کمک کند تا سریعتر بهبود یابند. اما تحقیقات بیشتری لازم است.

چه کسانی باید تست آنتی بادی کرونا را انجام دهند؟

اگر تست کرونا (COVID-19) شما مثبت بود و کاملا بهبود یافته اید ، احتمالاً اکنون می توانید آزمایش آنتی بادی های خود را انجام دهید. شما می توانید داوطلبانه برای اهدا پلاسما از طریق پروژه ملی پلاسما بهبود یافته کرونا اقدام کنید. یا از سازمان اهدا خون خود اطلاعات بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش کرونا می توانید کلیپ زیر را مشاهده نمایید

آیا آزمایش های کرونا دقیق هستند؟

اگر برای وجود آنتی بادی های ویروس کرونا کووید-19 مثبت باشید ، معمولا به این معنی است که به کرونا مبتلا بوده اید. اما اگر تنها برای مدت کوتاهی دارای ویروس بودید ، ممکن است نتیجه منفی بگیرید. ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشید و آنتی بادی تولید نکرده باشید. همچنین ممکن است یک جواب "مثبت کاذب" دریافت کنید. این یعنی شما آنتی بادی ها را دارید اما دارای نوع دیگری از ویروس کرونا می باشید.

 

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

تست کرونا در منزل

 

آزمایش آنتی بادی های IgG و IgM نشان دهنده ابتلای قبلی و همچنین ابتلای فعلی هستند و درگیری سیستم ایمنی را به صورت اختصاصی با کووید 19 از طریق نمونه برداری از خون بیان می کنند.برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع تست های تشخیص کرونا می توانید برروی لینک آزمایش های کرونا کلیک کنید. 

 

تست کرونا برای چه کسانی مناسب است؟

توجه نمایید که انواع متفاوتی از آزمایش های مرتبط با ویروس کرونا قابل انجام است و هر کدام از آنها در شرایطی مفید و در شرایط دیگر غیر مفید و حتی مضر هستند، پس ضروری است تا آزمایش صحیح را انتخاب نمایید.

  • اگر طی چند روز یا چند هفته اخیر بیمار بوده اید و قصد اطلاع از پاک شدن بدن از ویروس را دارید: شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید.
  • اگر دسترسی به آزمایش PCR ندارید و در حال حاضر علائمی از بیماری دارید یا با فرد آلوده در تماس بوده اید: شما می توانید از آزمایش غربالگری کووید (CBC، ESR، CRP و LDH) استفاده نمایید. فقط توجه فرمایید که این آزمایش حساسیت بالایی دارد ولی اختصاصی نیست و نتایج مثبت آن لزوما نشان دهنده عفونت به ویروس کرونا نمی اشد.
  • اگر طی ماه های گذشته ( باید بیشتر از سه هفته از زمان بیماری گذشته باشد) بیمار شده اید و می خواهید از وضعیت نسبی ایمنی بدن خود آگاه شوید: شما باید آزمای آنتی بادی از نمونه خون را انجام دهید
    اگر طی چند روز اخیر با فردی که بیمار است تماس داشته اید: بعد از گذشت سه الی 5 روز از تماس با فرد بیمار شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید
  • اگر در حال حاضر علائمی از بیماری دارید و نگران از ابتلای خود یا سایر افراد خانواده به ویروس هستید: شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید.

منبع: WebMed
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}