برای تشخیص کرونا، تست PCR بهتر می باشد یا آنتی بادی؟

برای تشخیص کرونا آزمایش های متفاوتی وجود دارد. تست pcr و آنتی بادی از انواع آزمایش های کرونا می باشد. اینکه تست pcr بهتر است یا آنتی بادی براساس علائم شما مشخص می شود. آزمایش PCR به این منظور استفاده می شود که آیا در حال حاضر به کرونا مبتلا هستید یا خیر و آزمایش آنتی بادی می تواند نشان دهد که آیا شما قبلا در معرض ویروس ایجاد کننده کووید 19 بوده اید یا به آن آلوده شده اید.

 

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

آزمایش آنتی بادی چیست؟

بسیار محتمل است که به ویروس کرونای جدید (مولد بیماری کووید ۱۹) مبتلا شده اما علائمی نداشته باشید، زیرا همهٔ افرادِ آلوده به ویروس، علائم نشان نمی‌دهند.این روش را آزمایش آنتی‌بادی می‌نامند. کارشناسان امیدوارند که این آزمایش بتواند میزان گستردگی این بیماری را برای همه مقامات بهداشتی روشن کند.

این آزمایش (که به آزمایش سرولوژی نیز معروف است) به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی ‌بادی می‌گویند. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید ۱۹ این مواد را ایجاد می‌ کند. وقتی واکسنی مانند واکسن آنفولانزا نیز به شما تزریق می‌شود همین اتفاق می‌افتد و در نهایت مصونیت نسبت به ویروس ایجاد می ‌شود.

در این تست، آنتی بادی در نمونه­ خون مورد بررسی قرار می­گیرد تا مشخص شود آیا قبلا به ویروس کووید-19 مبتلا شده ­اید یا خیر. آنتی بادی پروتئینی است که به دفع عفونت کمک و از بدن در برابر ابتلای دوباره به ویروس محافظت می­کند (مصونیت). هر بیماری آنتی بادی مخصوص به خود را دارد.

این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند.

تست pcr یا آنتی بادی

آزمایش pcr چیست؟

آزمایش pcr کرونا این آزمایش می تواند وجود یا عدم وجود ویروس فعال در بدن را نشان دهد.

در این تست از سیستم تنفسی شما با استفاده از ابزاری شبیه به گوش پاک کن و فرو بردن آن در بینی و همچنین ته حلق، نمونه گرفته می­شود تا مشخص شود در حال حاضر به ویروس SARS-CoV-2، که باعث بروز بیماری کووید-19 می­شود، مبتلا هستید یا خیر. برای انجام تست کرونا در منزل کافیست برروی لینک کلیک کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}