آزمایش PCR انجام بدم بهتره یا آزمایش آنتی بادی؟

اینکه چه آزمایشی برای تشخیص کرونا بهتر است بستگی به بیماری و علائم شما دارد. آزمایش PCR برای شما مشخص میکند که بیمارید یا خیر و تست آنتی بادی برای شما مشخص میکند که قبلا به کرونا مبتلا بوده اید یا خیر. می دانیم که کرونا یک بیماری عفونی است که توسط ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می‌شود و با روشی مشابه با ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، به راحتی بین افراد گسترش می ‌یابد. برای مقایسه آزمایش های متخلف کرونا می توانید مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

تست کرونا در منزل

 

آزمایش PCR چیست؟

آزمایش pcr (پی سی آر) وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. آزمایشگاه مندل به صورت درب منزل آزمایش کرونا را برای شما با بالا ترین کیفیت انجام می دهد. آزمایش های مولکولی مانند پی سی آر به دنبال علائم عفونت فعال هستند. این تست ها معمولا شامل گرفتن نمونه از پشت گلو با سواب پنبه ای میباشند. سپس پزشک نمونه را برای آزمایش ارسال می کند.

تست PCR چگونه انجام می شود؟

این تست ها معمولا شامل گرفتن نمونه از پشت گلو با سواب پنبه ای میباشند. سپس پزشک نمونه را برای آزمایش ارسال می کند. آزمایش PCR در صورت شناسایی دو ژن خاص SARS-CoV-2 می تواند تشخیص ویروس کرونا را تأیید کند. اگر تنها یکی از این ژنها را شناسایی کند ، نتیجه ای غیرقطعی خواهد داشت. آزمایش های مولکولی تنها می توانند به تشخیص موارد فعلی کرونا کمک کنند. آنها نمی توانند تشخیص دهند که کسی به این عفونت مبتلا شده و بهبود یافته است. برای کسب اطلاع بیشتر از تست PCR می توانید برروی لینک کلیک کنید.

 

آزمایش آنتی بادی چیست ؟

آزمایش های آنتی بادی که به عنوان تست های سرولوژی نیز شناخته می شوند به منظور تشخیص عفونت فعال کرونا ویروس استفاده نمی شوند، بلکه پروتئین های موجود در سیستم ایمنی بدن ، معروف به آنتی بادی ها را از طریق نمونه خون بررسی می کنند. حضور این آنتی بادی ها در بدن بدین معنی است که فرد در معرض ویروس قرار گرفته و آنتی بادی هایی علیه آن ایجاد کرده است . این به معنای آن است که فرد حداقل دارای مصونیت ایمنی است ، اگرچه کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که ایمنی بدن چقدر ممکن است قوی باشد و یا حتی چه مدت دوام خواهد داشت.

 

تست آنتی بادی چگونه انجام می شود؟

شما باید در این تست مقداری خون بدهید. تست های کووید 19 دو نوع آنتی بادی را شناسایی می کنند:

  • IgG، که بدن آن را آهسته تر ساخته (حدود 4 هفته) ولی معمولا دوام بیشتری دارد.
  • IgM، که بدن آن را به مدت دو هفته ساخته و سپس سطوح آن افت می کند.
    این نکته را فراموش نکنید که آزمایش های فعلی آنتی بادی نمی توانند به شما بگویند که نسبت به کرونا ایمن هستید یا خیر. زیرا نمی دانیم این آنتی بادی ها چه مدت می توانند از شما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند. و برای تشخیص ویروس نباید از این آزمایش ها استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با آزمایش آنتی بادی می توانید کلیک کنید.

آزمایش PCR بهتره یا آنتی بادی

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}