فاصله اجتماعی چه تاثیری روی انتقال کرونا دارد ؟

کارشناسان بیماری ‌های عفونی تاکید دارند هرچه افراد به بیمار آلوده به کرونا نزدیک باشند و هرچه افراد زمان بیشتری را در محیط‌های بسته سپری کنند احتمال اینکه کروناویروس از فرد به فرد دیگر گسترش یابد، بیشتر می‌شود. به گفته محققان انگلیسی، هر چه فاصله میان افراد بیشتر باشد احتمال قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی کمتر می‌شود. با رعایت فاصله یک متری تنها فرد از قرار گرفتن در معرض ترشحات بزرگ در امان می‌ماند و با رعایت فاصله دو متری میزان قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی کمتر می ‌شود اما به صفر نمی ‌رسد.

امروزه از میلیون‌ ها نفر در سراسر دنیا خواسته شده تا «فاصله اجتماعی» را رعایت کنند و به این ترتیب از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند. به کودکان و خانواده‌ها گفته می‌شود که در خانه بمانند، به همه توصیه می‌شود که با هم دست ندهند، غذایشان را با هم تقسیم نکنند و حتی نزدیک هم نشوند. برای تست کرونا در منزل می توانید برروی لینک کلیک کنید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

 

از تاثیر فاصله اجتماعی برروی انتقال کرونا بیشتر بدانید:

رعایت فاصله فیزیکی یک متری ۸۲ درصد، استفاده از ماسک ۸۵ درصد و استفاده از پوشش محافظ چشمی ۷۸ درصد انتقال ویروس را کاهش می‌دهد که ارقام بسیار مهم و قابل تاثیری هستند. خوشبختانه از امروز پویش استفاده همگانی از ماسک با هشتگ "من-ماسک-می‌زنم" در کشور آغاز می‌شود که انتظار ما از همگان این است که با هر دیدگاه و نظری در این کار بزرگ، همکاری و همراهی داشته باشند. در این روزها یکی از مهمترین موارد مصداقی امر به معروف و یکی از مهم‌ترین مصادیق نوع دوستی و علاقه ‌مندی به ایران عزیز، استفاده از ماسک توسط خودمان و توصیه استفاده از ماسک به دیگران است.

تاثیر فاصله اجتماعی به انتقال کرونا

رعایت فاصله حداقل یک متری خطر انتقال بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد اما فاصله دو متری تاثیر گذارتر است.

محققان تایید دارند که این مطالعه با اتکا به آزمایش کرونا، که ممکن است میزان شیوع آن را کم تر ارزیابی کند، تعریف شده ‌است. آن‌ ها همچنین بر گسترش نرخ‌ های انتشار پس از اجرای سیاست ‌های فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک کنترل داخلی برای عوامل متعدد اضافی که احتمالا در گسترش نرخ‌ ها نقش دارند، تمرکز کرده اند.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}