آزمایش کرونا آنتی بادی چیست ؟ تست آنتی بادی چه چیزی نشان می دهد؟

این آزمایش که یکی از انواع تست کرونا است، حضور آنتی بادی ها، پروتئین هایی که در پاسخ به عفونت ها ساخته می شوند را بررسی می کنند. آنتی بادی ها در خون افرادی که بعد از ابتلا به عفونت آزمایش می شوند، شناسایی می گردند. این پروتئین ها تلاش بدن برای مبارزه با یک عفونت به خصوص را نشان می دهند.

تست آنتی بادی چیست؟

این آزمایش (که به آزمایش سرولوژی نیز معروف است) به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی ‌بادی می‌گویند. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید ۱۹ این مواد را ایجاد می‌کند. درواقع آزمایش آنتی بادی کرونا تستی است از خون شما برای تشخیص سریع کرونا که آزمایشگاه مندل مفتخر است با ارائه زیر ساخت های آنلاین مناسب و ارائه خدمات استاندارد آزمایشگاهی تست کرونا در منزل را انجام می دهد. (کافیست کلیک کنید)

ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید و متوجه آن نشوید. زیرا تمام افرادی که به ویروس آلوده می شوند ، علائم ندارند. آزمایش کرونا به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا آلوده هستید یا خیر، یک آزمایش خون سریع وجود دارد که به شما میگوید آلوده شده اید یا خیر. این آزمایش ، آزمایش آنتی بادی نامیده می شود. متخصصان امیدوارند که این آزمایش اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد میزان شیوع ویروس کرونا برای مسئولان سلامت داشته باشد. 

آزمایش آنتی بادی کرونا

تست آنتی بادی چه چیزی نشان می دهد؟

آزمایش آنتی‌ بادی وجود خود ویروس را بررسی نمی‌کند، بلکه به دنبال این است که آیا سیستم ایمنی بدن شما به عفونت پاسخ داده است یا خیر؟ درواقع اینطور میشود گفت که آزمایش آنتی بادی برای کسانی مناسب است که می خواهند بدانند قبلا به کرونا مبتلا بوده اند یا خیر و حتی ممکن است ناقل کرونا هم باشند.

تست کرونای آنتی بادی چگونه انجام می شود؟

مقداری خون از شما گرفته شده و وجود دو ماده شیمیایی زیر در خون شما بررسی می‌شود که این دو ماده عبارتند از:

آنتی بادی ‌های IgG ، که دیرتر و پس از بهبودی در بدن ظاهر می‌شوند.

آنتی‌ بادی ‌های IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می‌شوند.

حدود ۴ هفته طول می‌کشد تا در بدن انسان آنتی‌بادی‌های IgM ایجاد شوند. اما دانشمندان مطمئن نیستند که این مدت زمان برای ویروس مولد کووید ۱۹ چقدر است. برای فهمیدن این امر آزمایش‌های بیشتری لازم است و به خاطر داشته باشید که آزمایش‌های آنتی‌بادی فعلی نمی‌توانند به شما بگویند که آیا نسبت به بیماری کرونا ایمن هستید یا خیر؟ این بدان دلیل است که ما نمی‌دانیم این پادتن‌ها برای چه مدت می‌توانند از شما در برابر این ویروس محافظت کنند. بنابراین این آزمایش‌ها نباید برای تشخیص ویروس استفاده شوند.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}