پاپ اسمیر در آزمایشگاه مندل

 پاپ اسمیر که نام لاتین آن Pap Smear test می باشد یکی از بهترین روش ها برای تشخیص سرطان دهانه رحم می باشد که در آزمایشگاه آنلاین مندل با به روز ترین تجهیزات و متخصصین مجرب انجام می شود. سرطان رحم چهارمین دلیل مرگ در بین زنان دنیا می باشد. آزمایش پاپ اسمیر می تواند انواع خاصی از عفونت های ویروسی مثل عفونت hpv یا همان زگیل تناسلی را تشخیص بدهد. شما می توانید آزمایش پاپ اسمیر را با کلیک برروی لینک به راحتی انجام دهید.

آزمایش پاپ اسمیر :

این آزمایش نوعی تست غربالگری برای سرطان دهانه رحم می باشد که برای بررسی سلول های پیش سرطانی، و سرطانی از این آزمایش کمک گرفته می شود. برای انجام این آزمایش از سلول های دهانه رحم نمونه گیری می شود. هرچند در زمان انجام این فرآیند ممکن است مختصری ناراحتی پیش آید ولی بعد از آن هیچ درد بلند مدتی فرد متوجه نخواهد شد. این تست اغلب در کنار تست لگنی صورت می گیرد. در زنان بالای 30 سال، پاپ اسمیر را می توان با آزمایش HPV ترکیب نمود، HPV عفونتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل شده و می تواند سبب بروز سرطان دهانه رحم شود. در برخی موارد، می توان از تست HPV به جای تست پاپ اسمیر استفاده کرد. در زنانی که HIV مثبت هستند و یا در اثر شیمی درمانی یا پیوند عضو، ایمنی بدن آن ها کاهش پیدا کرده است، این تست می بایست بیشتر انجام شود.

پاپ اسمیر

 

آزمایش پاپ اسمیر چه مواردی را نشان می دهد؟

پاپ اسمیر تغییرات قبل از بدخیمی سلول ها، علائم عفونت با ویروس پاپیلوما و تغییرات بدخیمی واضح و پیشرفته دهانه رحم دیده می شود. علاوه بر آن عفونت دهانه رحم نیز خود را نشان می دهد. گاهی نیز علائم بدخیمی در سایر قسمت های دستگاه تناسلی زنان مثل رحم، واژن و لوله های رحمی هم مشخص می شود. اما این آزمایش روش مناسبی برای غربالگری این بدخیمی ها نیست و فقط به طور اتفاقی ممکن است این بیماری ها را نمایان کند.

 

نتایج غیر عادی در پاپ اسمیر :

دلایلی چون سیگار کشیدن، که ممکن است خطر انتقال عفونت HPV را به سرطان دهانه رحم افزایش دهد، تغییرات در هورمون ها مانند حاملگی یا یائسگی، رشد یا کیست های خوش خیم (غیرسرطانی)، عفونت مانند عفونت قارچی یا التهاب و مشکلات سیستم ایمنی بدن شما ناشی از داروهای خاص یا مشکلات بهداشتی مانند دیابت، سرطان، HIV و یا بیماری های خود ایمنی، می تواند سبب اختلال در نتایج آزمایش شده و نتایج غیر صحیح و نادرست به وجود آورد.

 

پاپ اسمیر در آزمایشگاه مندل چگونه انجام میشود؟

این تست در مطب پزشک و فقط در چند دقیقه انجام می پذیرد. در این تست درآوردن کامل لباس ها یا بخش پایین تنه کفایت می کند. سپس در حالی که زانو ها خم است بیمار باید روی تخت آزمایش به پشت دراز بکشد. پزشک به آرامی وسیله ای که ذره بین نامیده می شود را در داخل واژن فرو می کند. این وسیله دیوار ها های واژن را بگونه ای از هم جدا می کند که امکان مشاهده رحم وجود داشته باشد. قرار دادن ذره بین در داخل رحم نوعی حس فشار را در ناحیه لگنی به وجود می آورد. سپس پزشک با استفاده از یک برس نرم یا وسیله ای صاف برای خراش دادن که کفگیر نامیده می شود، از سلول های رحم نمونه برداری می کند. این کار خطری نخواهد داشت. تعدادی از پزشکان نیز از ابزاری به نام سیتوبراش استفاده می‌کنند که ترکیبی است از کاردک و قلم ‌مو. بسته به تستی که انجام گرفته پزشک نمونه های جمع آوری شده را به داخل ظرفی که حاوی مایعی مخصوص برای حفظ نمونه است (تست پاپ اسمیر با پایه مایع) یا داخل یک اسلاید شیشه ای (تست پاپ اسمیر مرسوم) انتقال می دهد. نمونه ها به آزمایشگاه انتقال داده می شود و برای شناسایی ویژگی های سلول هایی که نشان دهنده سرطانی یا پیش سرطانی بودن رحم هستند زیر میکروسکوپ آزمایش می شوند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}