زنان باردار مبتلا به کرونا دارای جفت غیرطبیعی می باشند

اثر کرونا در بارداری

مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه شمال غربی شیکاگو نشان داده است ، زنان بارداری که به ویروس کرونا مبتلا هستند دارای جفتی هستند که در مقایسه با جفت زنان سالم غیرطبیعی است.

جفت دارای ویژگیهای بیشتری از نارسایی عروقی مادری (MVM) می باشد ، الگویی که نشاندهنده آسیب به جفت می باشد و با پیامدهای نامطلوب بارداری همراه است.

نمونه هایی از این عوارض نامطلوب پیش از این مشاهده شده اند و شامل کاهش رشد جنین ، پره اکلامپسی ، زایمان زودرس و به دنیا آمدن نوزاد مرده می باشند.جفری گلدشتاین و همکارانش می گویند ، یافته ها نشان می دهند که افزایش نظارت در دوران بارداری افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا ممکن است ضروری باشد.مادامی که این مقاله تحت داوری قرار گیرد ، نسخه پیش چاپ آن در سرور medRxiv در دسترس است.

اثرات ویروس کرونا بر بارداری

در حال حاضر ، مردم می خواهند اثرات عفونت ویروس کرونا را بر زنان باردار و کودکانشان بدانند.

تصور می شود اپیدمی ویروس کرونایی که در سال 2003 شناسایی شد حدود 100 زن باردار را در سطح جهان تحت تأثیر قرار داده است. برخی از مطالعات نشان دادند که در بین زنان باردار مبتلا به کووید 19 ، یک عفونت شدید در مادر و افزایش خطر سقط جنین و مرگ مادر شایع است.

مطالعات همچنین حاکی از آن است که سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) با پیامدهای نامطلوب برای مادر و فرزندش همراه است.

گزارشهای مربوط به عفونت کرونا در زنان باردار در حال ظهور هستند ؛ یک مطالعه چینی که گزارشات مربوط به جفت را ارائه میدهد ، افزایش رسوب فیبرین پرز جفتی ، انفارکت های متعدد پرز جفتی و کورانژیوم را توصیف کرده است.

با این حال ، گلدشتاین و تیمش می نویسند : " این مقاله بهترین مقاله موردی در این باب میباشد زیرا هیچ مقاله انگلیسی در مورد پاتولوژی جفت زنان باردار مبتلا به کووید19 منتشر نشده است. "

بررسی جفت زنان باردار مبتلا به کووید 19

محققان جفتهای 16 زن مبتلا به کرونا که بین 18 مارس تا 5 می 2020 زایمان کردند را بررسی کرده اند.آنها این یافته ها را با نتایج حاصل از معاینات جفت به عنوان کنترل و افرادی که دارای سابقه ملانوم بودند مقایسه کردند.

محققان می گویند یکی از نقاط قوت مطالعه آنها گنجاندن دو مجموعه کنترل مجزا است. جفت فقط در موارد نشان دادن علائم مانند بیماری یا عارضه تولد از نظر بالینی مورد بررسی قرار می گیرد.

این تیم توضیح می دهد : "سابقه ملانوم نشانه ای برای معاینه جفت است ، اما مستقل از نتیجه حاملگی میباشد ، بنابراین برخی دانشمندان از این بیماران به عنوان کنترل استفاده میکنند."

چهارده زن زایمان کامل داشتند ، یک نوزاد در هفته 34 به دنیا آمد ، و یک زن در هفته 16 سقط داشت. مورد دوم در تجزیه و تحلیل آماری که فقط برای ارزیابی تولد های سه ماهه سوم طراحی شده است ، وارد نشد.محققان می گویند علیرغم کوچک بودن جمعیت مورد مطالعه ، برخی همراهی ها مشاهده شده است.

این تیم می نویسد : "در مقایسه با گروه شاهد ، جفتهای سه ماهه سوم احتمالاً حداقل یکی از ویژگیهای نارسایی عروقی مادری (MVM) را نشان می دهند."

دوازده نفر از 15 زن مبتلا به کووید 19 دارای ویژگیهای نارسایی عروقی مادری بودند ، در مقایسه ، 7.754 مورد از 17،479 کنترل و 59 مورد از 215 کنترل با سابقه ملانوم دارای ویژگیهای نارسایی عروقی مادری بودند.

نمونه هایی از ویژگی های MVM شامل ترومبوز بین پرزی ( انعقاد خون در پرزهای جفتی ) و کورانژیوز ( افزایش رگ های جفتی ) میباشد.

با توجه به افزایش نسبی قابل توجه ترومبوز بین پرزی در بین افراد مبتلا به کرونا ، نویسندگان می گویند : " تحقیقات حاکی از افزایش اختلالات ترومبوتیک و ترومبوآمبولیک در کووید 19 می باشند که ممکن است این موارد نشان دهنده تشکیل یا رسوب ترومبوز جفتی در پاسخ به ویروس باشد."

نویسندگان می گویند این واقعیت که کورانژیوز به طور قابل توجهی در بین موارد کووید19 شایع تر است نیز جالب توجه است زیرا با کاهش اشباع اکسیژن همراه است و اغلب در زنانی که در ارتفاعات زندگی می کنند مشاهده می شود.

دانشمندان افزودند : " با اینکه ارتباط بین یک ویروس تنفسی و یافته ای که گاهی در هیپوکسی مادر مشاهده می شود جالب است ، اندازه کوچک نمونه و عوامل مخدوش کننده ، نتیجه گیری در این زمان را دشوار میسازند".

تمام نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کرونا در تست تشخیص ویروس کرونا منفی بودند سواب های گلو گرفته شده از نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کووید 19 نشان داد كه تمام آنها برای بررسی وجود ویروس کرونا منفی بودند.

این تیم شواهد موجود مبنی بر این که انتقال عمودی ویروس نادر است را تایید می کند و نشان می دهد که تغییرات جفت اگر ناشی از کووید 19 باشد ، به جای عفونت جنین ، مربوط به عفونت و التهاب مادر است. "در تعیین اینکه کدام ناهنجاری های جفتی به عفونت ویروس کرونا نسبت داده میشوند ، ما به همراهی های آماری قابل توجهی که در مطالعات کنترلی مانند مطالعه ما شناسایی میشوند استدلال میکنیم که اولین گام مناسب هستند."

نویسندگان می گویند که یافته های آنها حاکی از ارتباط بین عفونت کرونا در دوران بارداری و گردش خون غیر طبیعی مادر میباشند و همچنین دریچه هایی را به روی همراهی های قبلی مشاهده شده بین پیامدهای نامطلوب بارداری و عفونت باز می کنند.

آنها به این نتیجه می رسند که "به طور کلی ، این یافته ها نشان می دهند که افزایش نظارت پیش از تولد برای زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا ضروری می باشد".

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}