ویروس کرونا در افراد دارای فشار خون بالا

فشار خون و کرونا

اگر فشار خون بالا دارید ، باید بدانید که بهتر است در ایام شیوع ویروس کرونا از خود بیشتر مراقبت کنید. تحقیقات اولیه نشان می دهند که افراد مبتلا به این بیماری ممکن است با احتمال بیشتر :

  • به کووید 19 مبتلا شوند.
  • علائم شدید تری داشته باشند.
  • به علت عفونت جان خود را از دست بدهند.

خطرات فشار خون بالا در کرونا

داده های چین و ایتالیا - کشورهایی که در ابتدای ظهور ویروس آسیب دیده اند - خطر بیشتر ابتلا به عفونتهای ناشی از کووید 19 و عوارض را در افراد دارای فشار خون بالا نشان می دهند.

در چین ، 25 تا 50 درصد از افرادی که به علت ابتلا به کووید 19 به بیمارستان ها مراجعه کرده اند ، دارای فشار خون بالا یا بیماری دیگری مانند سرطان ، دیابت یا بیماری ریوی بوده اند. در ایتالیا بیش از 99٪ از افرادی که به علت ویروس جان خود را از دست داده اند ، به یکی از این بیماری ها مبتلا بوده اند و 76٪ از آنها فشار خون بالا داشتند.

افرادی که فشار خون بالایی دارند با خطر حدود 6٪ بیشتر از جمعیت کل به علت ویروس کرونا جان خود را از دست میدهند.

ارتباط بین ویروس کرونا و فشار خون بالا چیست؟

سیستم ایمنی ضعیف تر ، یکی از دلایلی است که افراد مبتلا به فشار خون بالا و سایر بیماری ها را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا قرار میدهد. بیماری های  طولانی مدت و پیری ، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند ، بنابراین این سیستم توانایی کمتری برای مقابله با ویروس دارد. تقریباً دو سوم از افراد بالای 60 سال فشار خون بالا دارند.

احتمال دیگر این است که استعداد بیشتر ابتلا به بیماری تنها به علت فشار خون بالا نیست ، بلکه ناشی از برخی داروهای خاص میباشد که در درمان فشار خون استفاده می شوند - مهارکننده های ACE و مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین (ARBs). این فقط یک تئوری است ، زیرا هنوز هیچ تحقیقی در مورد تأثیر احتمالی این داروها بر کووید 19 انجام نشده است.

این تئوری مبتنی بر این واقعیت است که مهارکننده های ACE و ARB ها ، سطح آنزیمی به نام ACE2 را در بدن شما بالا می برند. و ویروس کووید 19 برای آلوده کردن سلول ها ، باید خود را به ACE2 متصل کند.

تا زمانی که تحقیقات بیشتری انجام شود ، دانشکده قلب و عروق و انجمن قلب آمریکا توصیه می کنند که داروهای فشار خون بالا را طبق تجویز پزشک مصرف کنید. اگر این موضوع را رعایت نکنید ، میتواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد ، شما مجبورید به بیمارستانی روید که افراد مبتلا به کرونا نیز در آنجا بستری هستند.

ویروس کرونا چگونه بر افراد دارای فشار خون بالا تأثیر می گذارد؟

با اینکه ذات الریه شایعترین عارضه این ویروس است ، اما می تواند به سیستم قلبی و عروقی نیز آسیب برساند. به همین دلیل است که افراد با فشار خون بالا ، بیماری های قلبی و نارسایی قلبی در معرض خطر هستند.

فشار خون بالا به شریان ها آسیب می رساند و جریان خون به قلب شما را کاهش می دهد. این بدان معنی است که قلب شما برای پمپ کردن خون کافی باید سخت تر کار کند. با گذشت زمان ، این کار اضافه می تواند قلب شما را ضعیف کند تا جایی که نمی تواند به اندازه کافی خون غنی از اکسیژن را به بدن شما برساند.

بعلاوه ، ویروس کرونا می تواند مستقیماً به قلب آسیب برساند ، در صورتی که قلب شما سابق بر این در اثر فشار خون بالا ضعیف شده باشد ، این امر می تواند خطرناکتر باشد. این ویروس ممکن است باعث التهاب عضله قلب به نام میوکاردیت شود که عمل پمپاژ را برای قلب دشوار تر میکند.

اگر شما در شریان های خود تجمع پلاک نیز داشته باشید ، ویروس ممکن است باعث شود که این پلاک ها راحت تر جدا شده و باعث حمله قلبی شوند. مطالعات گذشته نشان داده اند که مبتلایان به بیماریهای قلبی که دچار بیماری تنفسی مانند آنفولانزا یا انواع ابتدایی تر ویروس کرونا می شوند در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی قرار دارند.

چه باید کرد؟

هر فردی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید اقدامات احتیاطی را رعایت کند. افراد با فشار خون بالا و سایر بیماری ها باید بیش از حد مراقب باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها موارد زیر را توصیه می کند :

  • مطمئن شوید که داروی کافی برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری ها را دارید.
  • در صورت مریض شدن ، از داروهای بدون نسخه برای معالجه تب و سایر علائم استفاده کنید.
  • در خانه بمانید و تا حد ممکن ارتباط خود را با دیگران محدود کنید.
  • از شلوغی و هر فردی که بیمار به نظر می رسد دوری کنید.
  • دستان خود را مکررا با صابون و آب ولرم بشویید.
  • تمام سطوحی که مکررا لمس می شوند مانند میزها و دستگیره های درها را تمیز و ضد عفونی کنید.

واکسن ویروس کرونا هنوز در دسترس نیست ، اما دانشکده قلب و عروق آمریکا توصیه می کند تا اطلاعاتتان را در مورد واکسن های دیگر به روز کنید. واکسن ذات الریه شما را از ابتلا به ذات الریه محافظت می کند. واکسن آنفولانزا را نیز دریافت کنید. علائم آن به آسانی با ویروس کرونا اشتباه گرفته می شود ، که در صورت بیماری ، تشخیص آن برای پزشکان دشوارتر می شود.

منبع: WebMed
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}