ارتباط فشار خون و کرونا

فشارخون و کروناافراد دارای فشار خون بالا برای کاهش خطر ابتلا به کرونا چه اقدامی باید انجام دهند؟فشار خون بالا یک بیماری جدی است. این بیماری در صورت عدم درمان می تواند منجر به ایجاد خطرات دیگر شود. این خطرات شامل بیماری های قلبی ، سکته مغزی و زوال عقل می باشند.

آخرین شواهد نشان می دهند که افراد با فشار خون بالا کنترل نشده یا درمان نشده ممکن است در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا باشند. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که به نظر می رسد افرادی که فشار خون بالا درمان نشده دارند بیشتر از افرادی که فشار خون بالای خود را با دارو کنترل میکنند ، در معرض خطر عوارض ناشی از ویروس کرونا می باشند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

اگر فشار خون بالا دارید ، مهمترین قدمی که می توانید بردارید ، مدیریت این بیماری است. برنامه درمانی که پزشکتان به شما داده است را رعایت کنید. محافظت از خود در برابر مشکلات ناشی از فشار خون بالا بسیار مهم است.تغییرات دارویی و شیوه زندگی ترکیبی قدرتمند برای جلوگیری یا کاهش مشکلات ناشی از فشار خون بالا هستند.

در اینجا مواردی مربوط به شیوه زندگی وجود دارد که می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند:

  • غذاهای سالم را انتخاب کنید. رژیم های غذایی را انتخاب کنید که باعث توقف فشار خون بالامیشوند و بر  روی میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، گوشت ماکیان ، ماهی و مواد لبنی کم چرب تمرکز دارند.
  • نمک رژیم غذایی خود را کاهش دهید. مصرف سدیم خود را به کمتر از 2300 میلی گرم در روز برسانید. گرچه ، مصرف کمتر سدیم - 1500 میلی گرم در روز یا کمتر - برای اکثر بزرگسالان ایده آل است.
  • وزن خود را کاهش دهید. کاهش حتی کمی وزن می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.
  • فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش منظم فشار خون را کاهش داده و به کاهش استرس و کاهش وزن کمک می کند.
  • استرس خود را مدیریت کنید. زمانی که استرس دارید ممکن است از روشهای ناسالمی که می توانند فشار خون شما را بالا ببرند استفاده کنید. سعی کنید استرس را با روشهای سالم مانند تنفس عمیق و مراقبه مدیریت کنید.
  • مصرف الکل را ترک کرده یا مصرف آن را محدود کنید. الکل می تواند فشار خون شما را بالا ببرد.
  • سیگار نکشید. تنباکو باعث بالا رفتن فشار خون و تجمع سریع پلاک در عروق شما می شود.
  • تغییر شیوه زندگی ، مصرف دارو ، اندازه گیری روزانه فشار خون ، هر کاری که برای مدیریت فشار خون لازم است را انجام دهید. بدون مشورت با پزشکتان هیچ چیز را تغییر ندهید. اگر برای کنترل فشار خون از دارو استفاده می کنید ، حتماً ذخیره حداقل دو هفته این دارو را داشته باشید.
منبع: Mayo Clinic
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}