کرونا ویروس برای چه کسانی خطرناک و کشنده است؟

خطر کرونا

با توجه به تائید وجود بیماران مبتلا به کرونا ویروس در 61 کشور جهان در روز شنبه 10 اسفند (1 مارس) به تعداد  86000 نفر و نزدیک به 3000 مرگ تا همان روز، متخصصان به AFP گفتند مشخصات افرادی که بیشتر در معرض خطر مرگ هستند در حال بررسی قرار دارد.اما آنها اعلام کردند که نرخ کلی مرگ و میر قطعی نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر از اینکه ویروس کرونا چیست؟، کرونا به چه کسانی آسیب می زند؟، واکسن های آزمایشی ویروس کرونا می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان بهداشت جهانی در روز جمعه ارزیابی خطر جهانی را بالاترین سطح اعلام کرد و بحران جهانی بهداشت به یک بیماری همه گیر نزدیک شد.

براساس آمارهای اولیه ، از جمله آمار حاصل از یک مطالعه شامل بیش از 72000 بیمار در چین ، در میان کسانی که به این ویروس آلوده شده اند ، بزرگسالان مسن که دارای بیماری های زمینه ای  قلبی یا فشار خون بالا میباشند با خطر شدیدتری روبرو هستند.

طبق مطالعه ای که در مجله هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای چین منتشر شد ، در میان یک زیرمجموعه حاوی 44.700 فرد مبتلا به عفونت که از اواسط ماه فوریه (بهمن ماه)  از طریق آزمایش های آزمایشگاهی تأیید شدند ، بیش از 80 درصد حداقل 60 سال داشتند و نیمی از آنها  70 سال داشتند.

گزارش های اولیه خارج از چین نیز مشابه هستند ، 12 قربانی اول گزارش شده در ایتالیا عمدتا در دهه 80 زندگی خود بودند و اینکه هیچ یک کمتر از 60 سال سن نداشتند. بسیاری از آنها مشکلات قلبی شناخته شده داشتند.مردان در مطالعات چین بیشتر از زنان تقریباً با نسبت 3 به 2 احتمال مرگ داشتند.

اما آیا این به دلیل رفتار است؟ - خصوصاً این که بیشتر مردان در چین سیگار می کشند ، در حالی که تعداد کمی از خانمها سیگار میکشند - یا عوامل زیستی مانند تفاوت های هورمونی دخیل هستند؟ ، این امر هنوز ناشناخته است.یکی از یافته های قابل توجه از مطالعه چین تقریبا عدم وجود موارد در بین کودکان است.

مجموعه سن 10 تا 19ساله شامل یک درصد عفونت و یک مورد مرگ بود. كودكان زير 10 سال كمتر از يك درصد را تشكيل مي دادند و هيچ گونه مرگ و ميری گزارش نشد.

Cecile Viboud ، اپیدمیولوژیست در مرکز بین المللی فوگارتی انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده ، در مصاحبه ای به AFP گفت : "ما هنوز سعی داریم  به تعداد کم افراد زیر 20 سال اهمیت ندهیم."

" این امر به این دلیل است كه كودكان خردسال نسبت به بزرگسالان كمتر مستعد هستند و بنابراین به این سادگی آلوده نمی شوند؟ یا اگر این اتفاق بیفتد ، بیماری خفیف تری دارند؟ "

وی افزود ، جای تعجب است که عفونتها در افراد بسیار جوان بسیار کم هستند ، زیرا آنها تقریباً توسط تمام عفونت های تنفسی از جمله ویروسی یا باکتریایی بیشتر آسیب میبینند.یکی از یافته های قابل توجه از مطالعه چین تقریبا عدم وجود موارد در بین کودکان است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

 

کارمندان قهرمان بهداشت و درمان

David Fisman ، اپیدمیولوژیست دانشگاه تورنتو نیز متحیر شد.

وی در ایمیلی نوشت : " كودكان مبتلا كجا هستند ؟؟؟" "این امر بسیار بحرانی است - شاید بچه ها به علت علائم خفیف مورد آزمایش قرار نگیرند."یکی دیگر از توضیحات احتمالی این است که هنگام شروع انتشار ویروس در ژانویه ( دی ماه ) کودکان چینی به علت تعطیلات سال جدید قمری مدرسه نرفتند.

ویبود خاطرنشان كرد : اما كودكان خردسال هنوز در خانواده هایی هستند كه ممکن است توسط والدینشان آلوده شوند.میزان عفونت کمتری در جوانترین گروههای سنی نیز در حین شیوع سارس در سال 2002 تا 2003 مشاهده شد ، اما کمتر قابل توجه بود.سارس که خود نیز یک کروناویروس است ، در استان گوانگدونگ شیوع یافت و از 8،096 فرد آلوده ، 774 نفر را کشت.

مرگ پزشک 34 ساله ووهان ، Li Wenliang ، در اوایل ماه فوریه ، همراه با چند کارمند بهداشت و درمان دیگر در دهه دوم زندگیشان ، گمانه زنی هایی را برانگیخت که آنها به دلیل قرار گرفتن مکرر در معرض آلودگی یا حتی خستگی شدید درگذشتند.

مرگ Li باعث عصبانیت در چین شد زیرا وی از طرف مسئولان به علت اعلام توجه به ویروس ، ممنوع فعالیت شد.

تصاویر ویدئویی در شبکه های اجتماعی نشاندهنده ناتوانی پرستاران و پزشکان در مقابله با شرایط و واکنش های هیستریک بود.پروفسور جان نیکولز ، استاد گروه آسیب شناسی دانشگاه هنگ کنگ ، به AFP گفت : "دلیل محتمل تر که پزشکان جوان آلوده شدند این است که آنها فراتر از سطح تخصص و آموزش خود عمل می کردند."

وی ادامه داد : " این باشکوه است كه پزشكان جوان با شجاعت كمك می كنند ، اما آنها به احتمال زیاد آموزش لازم را در زمینه درمان بیماران عفونی نخواهند داشت."

بیماری کرونا ویروس جدید سال 2019 ( COVID-19 ) چقدر کشنده و خطرناک است؟

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تا دو سوم عفونت ها کشف نشده اند.

نسبت موارد تأیید شده که منجر به مرگ شده اند ، نرخ مرگ و میر را 3.4 درصد نشان می دهد ، اما مطالعات متعددی نتیجه گرفته اند که تا دو سوم عفونت ها در چین و مکان های دیگر کشف نشده اند که این امر باعث می شود کشندگی ویروس کمتر باشد.

Sharon Lewin ، مدیر موسسه عفونت و ایمنی Doherty در دانشگاه ملبورن به تلویزیون استرالیا گفت : "در حال حاضر ، ما درک خوبی از میزان مرگ و میر واقعی نداریم."

" این میزان حدود دو درصد تخمین زده می شود."در مورد سارس که تقریباً از هر 10 بیمار یک نفر را میکشت - مشخص شد که میزان مرگ و میر زودرس ، دست کم گرفته شد ، تا حدودی به دلیل اینکه قربانیان ویروس به سرعت نمیمردند.

ویبود گفت ، اگرچه ، در مورد همه گیری آنفولانزای H1N1 در سال 2009 ، برعکس این قضیه اتفاق افتاد.

"طی چند هفته پس از شیوع بیماری ، برآورد مرگ و میر ابتدا 10 برابر و سپس 100 برابر کاهش یافت ، زیرا ما از ذات الریه شدید به سمت دریافت تمام موارد آنفولانزا حرکت کردیم."

وی با بیان اینکه تخمین میزان مرگ و میر دو درصدی فعلی به خوبی کاهش می یابد ، افزود : " در این مورد ، من فکر می کنم جایی در وسط هستیم."نرخ متوسط مرگ و میر آنفولانزای فصلی در حدود 1/1 درصد است اما بسیار عفونی است ، به طوری که تاکنون 400.000 فرد در سراسر جهان به علت آن مرده اند.

مطالعه CDC ( مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ) در چین نشان داد که بیماری کروناویروس جدید سال 2019 (COVID-19) برای بیش از 80 درصد موارد تایید شده "خفیف" بوده است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}