اولین آزمایش درمان کرونا ویروس در آمریکا

درمان کرونا ویروس

دو کارآزمایی بالینی که درمانهای بالقوه کرونا ویروس جدید که از چین منشا گرفته و به سایر نقاط جهان مثل نبراسکا و واشنگتن انتشار یافته را بررسی میکنند در حال انجام است و تلاش های ایالات متحده جهت یافتن روش درمانی یا واکسن برای بیماری مانند ذات الریه ناشی از ویروس را یک قدم به جلو میبرند.

در نبراسکا ، یک مطالعه که با دارونما کنترل شده و توسط بخشی از موسسه ملی بهداشت انجام میشود  ، ثبت نام بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا را آغاز کرده است ، 14 آمریکایی بررسی شده و به دلیل عفونت با کرونا ویروس تحت درمان قرار می گیرند.

این کارآزمایی که به منظور گسترش مراکز جدید و ایجاد داروهای آزمایشی با گذشت زمان طراحی شده است ، اول رمدسیویر ( Remdesivir ) ، یک آنتی ویروس که در ابتدا توسط Gilead برعلیه ویروس ابولا ساخته شده است را آزمایش میکند. کارشناسان این دارو را جزو روشهای درمانی امیدوارکننده برای استفاده بالقوه علیه کروناویروس جدید ، که اکنون SARS-CoV-2 نامیده می شود ، میدانند.

شکل کرونا ویروستصویر میکروسکوپی از کروناویروس جدید SARS-CoV-2. موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (2020).

 

رمدسیویر در لیست درمانهایی قرار دارد که محققان امیدوارند در برابر SARS-CoV-2 مؤثر باشند.

با اینکه هیچ داده انسانی وجود ندارد که نشاندهنده فعالیت این دارو بر علیه کروناویروس جدید باشد ، آزمایش های قبلی بر روی حیوانات که توسط Gilead  انجام شد نشان داد که این دارو علیه ویروس های SARS و MERS که از نظر ژنتیکی شبیه به SARS-CoV-2 هستند ، فعال است.

Bruce Aylward ، مشاور ارشد و رهبر بین المللی مأموریت مشترک سازمان بهداشت جهانی در چین برای COVID-19 ، اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد :  "در حال حاضر فقط یک دارو وجود دارد که فکر می کنیم ممکن است اثر واقعی داشته باشد. و آن همان رمدسیویر است. "

دو مطالعه بر روی رمدسیویر در چین در حال انجام است ، اگرچه آیلوارد خاطرنشان كرد كه ثبت نام بیماران به سختی انجام میشود ، دلیل این امر تا حدودی به دلیل موج خروشان مطالعه سایر درمانهای بالقوه است. معیارهای ثبت نام در این مطالعات مانعی دیگر است ، زیرا شرکت کنندگان مجاز نیستند در طی 30 روز قبل از غربالگری ، داروی آزمایشی دیگری برای درمان COVID-19 دریافت کنند.

سخنگوی این شرکت به BioPharma Dive تاکید كرد كه Gilead انتظار دارد نتایج این دو مطالعه تا ماه آوریل ( فروردین )  در دسترس باشند.

آزمایش های چین اکنون به این مطالعه که اخیراً در نبراسکا آغاز شده است پیوسته اند که برای ثبت نام نزدیک به 400 بیمار تنظیم شده است.

طبق آمار دولت ، از 24 فوریه تنها 53 آمریكایی مبتلا به عفونت كروناویروس تشخیص داده شده اند ، اما دولت  آمریکا  نگران انتشار سریع ویروس است ، همانطور كه در كره جنوبی ، ایتالیا و ایران اتفاق افتاد.

طبق  بیانیه ای از سازمان بهداشت جهانی (NIH) در روز سه شنبه 6 اسفند ، اولین شرکت ‌کننده در کارآزمایی NIH یک آمریکایی بود که پس از قرنطینه در کشتی تفریحی شاهزاده الماس ، از ژاپن برگشت.

این مطالعه به صورت انطباقی طراحی شده است ، یعنی با گذشت زمان قابل تغییر است. محققان یک سری مقایسه 2 بازویه بین یک داروی آزمایشی و دارونما را انجام میدهند. در صورت اثبات اثربخشی ، این دارو در مقایسه های جدید به بازوی کنترل تبدیل می شود.

حدود 50 سایت در سطح جهان در نظر گرفته شده است ، اگرچه این کارآزمایی ممکن است به این میزان گسترده نباشد.

ضمنا ، واکسن آزمایشی که توسط شرکت مدرنا ساخته شده است ، تحت هدایت سازمان بهداشت جهانی (NIH) در مؤسسه تحقیقات سلامت Kaiser Permanente واشنگتن ارزیابی خواهد شد. با توجه به جزئیات آزمایش بالینی ارسال شده ، 45 داوطلب سالم برای دریافت یک دور از سه دوز واكسن مدرنا ثبت نام کرده اند و پس از گذشت یك سال از واكسیناسیون دوم پیگیری می شوند.

در روز دوشنبه 5 اسفند ، شرکت مدرنا تنها پس از گذشت یک ماه از اولین بیانیه خود در مورد برنامه ایجاد واکسن ، نخستین ویال های واکسن خود را که بر اساس  RNA پیک (mRNA) طراحی شده اند را  به NIH ارسال کرد. این امر به میزان قابل توجهی سریعتر از اقدامات قبلی محققان در پاسخ به شیوع ویروس هایی مانند SARS انجام شد ، اگرچه اثبات ایمنی و اثر بخشی واکسن در انسان به طور بالقوه می تواند چندین سال طول بکشد.

علاوه بر Moderna و Gilead ، گروه بزرگی از مهندسان زیست فن آوری ، شرکت های داروسازی و دانشگاه ها در تلاش هستند تا درمان ها یا واکسن هایی بر علیه SARS-CoV-2 ایجاد کنند. با این حال ، تقریباً تمام این موارد معیار و ظرفیت تولید برای تولید مقادیر زیاد که برای هر نوع درمان موثری مورد نیاز است را ندارند.

 داروخانه های جانسون و جانسون و سانوفی تنها داروخانه های بزرگ هستند که به طور فعال واکسن ایجاد میکنند ، اگرچه GlaxoSmithKline برخی از فناوری های خود را در دسترس دیگران قرار می دهد.

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: BioPharma Dive
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}