آزمایش تعیین جنسیت از خون مادر

بسیاری از مادران باردار می خواهند در سریع ترین زمان از جنسیت جنین آگاهی پیدا کنند که در حالت عادی باید حداقل تا 14 هفته صبر کنند تا بتوانند از طریق سونوگرافی جنسیت جنین را تشخیص بدهند. اما این آزمایش که با نام PGTMB هم شناخته می شود و مخفف Prenatal Gender Testing using Maternal Blood می باشد، می توانند از هفته هفتم بارداری جنسیت جنین خود را تشخیص بدهند. به راحتی از طریق صفحه نمونه گیری در منزل می توانید این آزمایش را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهید یا با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

تعیین جنسیت از خون مادر چیست؟

آزمایش تعیین جنسیت از خون مادر یک روش جدید است که بر پایه شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر با قطعیت بالایی می توان جنسیت جنین را شناسایی کرد. برای اولین بار در سال 1997 دانشمندان وجود توالی های DNA جنین به گونه قطعات کوتاه در خون مادر شناسایی کردند و در این راستا آزمایشات مفیدی مانند آزمایش nipt که در جهت شناسایی ناهنجاری های کروموزومی انجام می شود، ابداع شد.

برای ثبت درخواست آزمایش تعیین جنسیت جنین (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش تعیین جنسیت در منزل

نکته : همانطور که گفته شد این آزمایش از هفته 7ام بارداری قابل انجام است اگر می خواهید جواب آزمایش از دقت 99% برخوردار باشد بهتر است از هفته دهم به بعد این آزمایش را انجام دهید.

آزمایش تعیین جنسیت از خون مادر

زمان جواب دهی آزمایش تعیین جنسیت از خون مادر چقدر است؟

مدت زمان لازم برای جوابدهی این آزمایش حدود سه تا هفت روز است که البته به دلایل فنی در مواردی لازم است تا نمونه گیری مجدد از مادر باردار گرفته شود و به همین دلیل اعلام نتایج آزمایش کمی طولانی تر شود.

سوال شایعی که بسیاری از مادران باردار برایشان به وجود می آید این است که مبنای محاسبه هفته هفتم بارداری چیست؟ توجه کنید که تعیین سن بارداری برای این آزمایش حتما باید بر اساس سونوگرافی محاسبه شود و در صورتی که بر اساس تاریخ آخرین پریود و قاعدگی محاسبه نمایید ممکن است سن جنینی به اندازه لازم نرسیده باشد و این موضوع منجر به وقوع خطا در آزمایش شود.

در طی هفت سال گذشته که این آزمایشگاه در آزمایشگاه مندل به مراجعین محترم ارائه شده است تعداد خطاها و نتایج کاذب ایجاد شده بسیار پایین بوده و به جرات می توان ادعا نمود که دقت این تست در حال حاضر بالاتر از 98% می باشد.

برای انجام آزمایش تعیین جنسیت از خون مادر چه شرایطی لازم است؟

  1. این آزمایش از هفته هفتم به بعد قابل انجام است.
  2. دقت این آزمایش بین 95 تا 99 درصد است.
  3. زمان جواب دهی آزمایش بین 3 تا 7 روز می باشد.
  4. آزمایش برای مورد بارداری های دو قلو و بالاتر قابل انجام نیست به دلیل اینکه احتمال کاذب بودن نتیجه آزمایش افزایش می یابد.
  5. تعیین سن بارداری باید توسط سونوگرافی انجام بشود.
  6. آزمایش تعیین جنسیت از خون با استفاده از 10 سی سی از خون مادر انجام می شود.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}