فناوری تشخیص 13 نوع سرطان در تنها چند ساعت با یک آزمایش خون

فناوری شخیص سرطان

شرکت چند ملیتی ژاپنی ، توشیبا ، فناوری اختراع کرده است که می تواند در طی چند ساعت چندین نوع سرطان را تنها از یک قطره خون تشخیص دهد.این شرکت ادعا می کند که این فناوری می تواند 13 نوع سرطان را با دقت تقریباً 99٪ تشخیص دهد.دانشگاه علوم پزشکی توکیو و مرکز ملی سرطان برای ایجاد این آزمایش خون همکاری کرده اند.

شرکا پس از شروع یک دوره آزمایشی در سال آینده ، قصد دارند این فناوری را طی چند سال تجاری کنند.

توشیبا خاطرنشان کرد ، برای ترغیب درمان سرطان از مراحل ابتدایی ، می توان از این فناوری به عنوان اهرم استفاده کرد.این آزمایش خون تازه تولید شده ، انواع و غلظت مولکولهای میکروRNA ترشح شده از سلولهای سرطانی به خون را بررسی می کند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی ، Koji Hashimoto ، دانشمند و رئیس آزمایشگاه تحقیقاتی توشیبا اظهار داشت : "در مقایسه با روش های شرکت های دیگر ، ما در راس میزان دقت در تشخیص سرطان هستیم و آزمایش ما به زمان کوتاهی برای تشخیص نیاز داشته و قیمت کمی دارد".

شرکت هایی مانند صنایع Toray نیز روش هایی را ایجاد کرده اند که از مولکول های میکروRNA یک نمونه خون برای تشخیص سرطان استفاده می کنند.

انواع سرطان هایی که با استفاده از این آزمایش خون قابل تشخیص هستند شامل سرطان معده ، مری ، ریه ، کبد ، مجاری صفراوی و لوزالمعده و همچنین روده ، تخمدان ، پروستات ، مثانه ، سینه ، سارکوم و گلیوم میباشند.

کیت آزمایش خون شامل یک تراشه و یک دستگاه کوچک است. گفته می شود در کمتر از دو ساعت انواع سرطان ها را تشخیص می دهد.

محققان ادعا می کنند که این آزمایش می تواند هزینه غربالگری سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}