دوستدار حیوانات باشیم : نگهداری سگ با سلامت بهتر قلب و عروق مرتبط است

نگهداری از سگ

این مطالعه ابتدا از ژانویه 2013 تا دسامبر 2014 ، اطلاعات سلامت و اجتماعی-اقتصادی پایه را در بیش از 2،000 مورد در شهر برنو ، جمهوری چک ، ایجاد کرد. ارزیابی های بعدی در فواصل 5 ساله تا سال 2030 برنامه ریزی شده است.

در ارزیابی سال 2019 ، این مطالعه به 1،769 فرد فاقد سابقه بیماری قلبی پرداخته و به آنها براساس 7 رفتار و عامل سلامتی ایده آل ساده زندگی امتیاز داده است ، همانطور که توسط انجمن قلب آمریکا ذکر شده است این 7 عامل شامل شاخص توده بدنی ، رژیم غذایی ، فعالیت بدنی ، وضعیت مصرف سیگار ، فشار خون ، قند خون و کلسترول تام ، میباشند.

این مطالعه ، نمره سلامت قلب و عروق صاحبان حیوانات خانگی را به طور کلی با کسانی که دارای حیوانات خانگی نیستند ، مقایسه کرد. سپس صاحبان سگ را با دیگر صاحبان حیوانات خانگی و کسانی که دارای حیوانات خانگی نیستند مقایسه کرد.

دکتر Andrea Maugeri ، محقق مرکز تحقیقات بالینی بین المللی در Brno می گوید : " به طور کلی ، افرادی که صاحب هر نوع حیوان خانگی بودند ، احتمال بیشتری وجود داشت که فعالیت بدنی بیشتر ، رژیم غذایی بهتر و قند خون ایده آل را گزارش دهند." " بیشترین مزایای داشتن حیوان خانگی برای کسانی که صاحب یک سگ هستند ، مستقل از سن ، جنس و سطح تحصیلات آنها بود."

این تحقیق ارتباطی بین مالکان سگ و سلامت قلب را نشان می دهد که مطابق با بیانیه علمی انجمن قلب آمریکا در مورد مزایای داشتن یک سگ از نظر فعالیت بدنی ، سرگرمی و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی است.

دکتر Maugeri  می گوید که یافته های این مطالعه از این ایده حمایت میکنند : افراد می توانند یک حیوان خانگی را به عنوان یک استراتژی بالقوه برای بهبود سلامت قلب و عروق خود اقتباس کرده ، نجات دهند و یا خریداری کنند ، مادامی که مالکیت حیوان خانگی آنها را به سمت یک سبک زندگی فعال از نظر فیزیکی سوق دهد.

فرانسیسکو لوپز-جیمنز ، محقق ارشد این مطالعه و رئیس بخش پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی در مایو کلینیک روچستر، می گوید که داشتن سگ ممکن است صاحبان را وادار کند تا به بیرون بروند ، حرکت کنند و مرتباً با سگ خود بازی کنند. داشتن سگ همچنین در مطالعات دیگر به سلامت روانی بهتر و درک کمتر از انزوای اجتماعی ، هر دو عامل خطر برای حملات قلبی میباشند ، مرتبط بوده است.

 

منبع: Medicalxpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}