امن ترین روش برداشت تخمدان برای حفظ باروری معرفی شد

برداشتن تخمداندختران جوانی که در معرض درمان سرطان یا سایر روشهای درمانی که خطر ناباروری بالایی دارند قرار میگیرند ، می توانند برای برداشت تخمدان اقدام کرده و آن را برای پیوند در آینده یعنی زمانی که برای بارداری آماده هستند ، حفظ کنند. با این حال ، براساس یک مطالعه از بیمارستان Ann & Robert H. Lurie کودکان در شیکاگو که در مجله جراحی کودکان منتشر شده است ، تخمدان کوچک در حین عمل به راحتی آسیب می بیند و کیفیت بافت تخمدان برای حفظ باروری تحت تأثیر روش برداشت جراحی قرار می گیرد. محققان با استفاده از یک مدل آزمایشی خوکی ، ایمن ترین روش لاپاروسکوپی را برای برداشت تخمدان معرفی کردند که همچنین منجر به بهترین کیفیت بافت تخمدان برای استفاده های بعدی می شود.

دکتر Erin Rowell ، نویسنده راهنما و مدیر برنامه حفظ و ترمیم باروری و هورمون در بیمارستان Lurie كودكان و استادیار جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه شمال غربی فاینبرگ میگوید :

"ما پیش از این یافته های خود را برای برداشت تخمدان به منظور حفظ باروری مورد استفاده قرار دادیم. شواهد حاصل از مطالعه ما اولین قدم برای تعریف روش جراحی استاندارد به منظور مراقبت از دختران نابالغ است که به ما امکان می دهد سلامت بافت تخمدان را به حداکثر برسانیم و امیدواریم بعد از پیوند مجدد بافت ، نرخ حاملگی را افزایش دهیم. "

برای حفظ باروری در آینده ، بافت تخمدان برداشته شده منجمد می شود - فرآیندی به نام حفظ انجمادی. هنگامی که یک زن برای داشتن فرزند آماده شد ، یکی از گزینه های فعلی ، پیوند بافت حفظ شده به تخمدان باقی مانده میباشد و پس از آن عملکرد طبیعی تخمدان مجددا احیا میشود و حاملگی طبیعی را ممکن میسازد. این روش هنوز آزمایشی تلقی میشود.

تا به امروز ، دو تولد زنده در زنانی که دارای حفظ انجمادی بافت تخمدان به عنوان دختران نابالغ ( پیش از بلوغ ) بودند ، ثبت شده است ، در حالی که بیش از 130 تولد زنده در زنانی اتفاق افتاد که بافت تخمدان آنها پس از رسیدن به بلوغ برداشته و به صورت انجمادی حفظ شد. در حال حاضر ، کمتر از یک سوم زنانی که بافت تخمدان خود را مجددا پیوند زدند ، بارداری موفقی را تجربه کردند.

برای ارزیابی کیفیت بافت تخمدان بعد از تکنیک های مختلف جراحی برداشت تخمدان ، دکتر Rowell برداشت تخمدان را به روش لاپاروسکوپی در خوک ها انجام داد. هدف این بود که با استفاده از ابزارهایی که در دختران جوان استفاده می شود از جمله یک وسیله پیشرفته انرژی مافوق صوت که گرمای برش و سوزاندن بافت اطراف تخمدان را فراهم می کند ، این عمل جراحی را دقیقاً در حد امکان شبیه سازی کنند. سپس بافت تخمدان خوک دقیقاً به همان روشی كه برای حفظ باروری بافت انسان استفاده می شود ، پردازش شد.

محققان پس از بررسی سلامت و کیفیت بافت تخمدان ، دریافتند که کمترین آسیب زمانی وجود دارد که منبع گرما در طی جراحی دورتر از تخمدان قرار میگیرد. در نتیجه ، جراحان در بیمارستان Lurie  کودکان ، تکنیک خود را برای حفظ فاصله 2 سانتی متری از تخمدان هنگام استفاده از دستگاه پیشرفته فراصوت برای برداشت تخمدان تنظیم کردند.

نویسنده ارشد این مطالعه ، دکتر Monica Laronda ، مدیر تحقیقات پایه و بین رشته ای برنامه حفظ و ترمیم باروری و هورمون در بیمارستان Lurie  کودکان و استادیار طب اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه شمال غربی فاینبرگ میگوید : "همکاری بین جراحان و دانشمندان در این مطالعه نمونه ای کامل از تحقیقات بین رشته ای میباشد.". "یافته های ما در آزمایشگاه تأثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد تیم جراحی ما برای روش برداشت تخمدان به منظور حفظ باروری دارند."

در بیمارستانLurie  کودکان ، روش برداشت تخمدان لاپاروسکوپیک به صورت سرپایی انجام می شود ، بدون اینکه تأخیری در درمان بیمار به دلیل شرایطی که ممکن است باروری آینده را تهدید کند ، وجود داشته باشد. كودكان با انواع مختلف سرطان ، بیماری های ژنتيك ، غدد درون ريز و روماتولوژي ممكن است نامزد حفظ باروري باشند. برنامه حفظ و ترمیم باروری و هورمون در بیمارستان Lurie  کودکان تنها برنامه از نوع خودش برای کودکان بیمار در ایالت Illinois میباشد.

تحقیقات در بیمارستان Ann & Robert H. Lurie  کودکان در شیکاگو از طریق انستیتوی تحقیقات کودکان Stanley Manne انجام شد. انستیتوی تحقیقات Manne  بر بهبود سلامت كودكان ، دگرگونی پزشکی اطفال و اطمینان از آینده سالم تر از طریق جستجوی بی امان دانش متمرکز شده است. گزارش ها و اخبارهای جهانی ایالات متحده ، بیمارستان Lurie کودکان را به عنوان یکی از بیمارستان های برتر کودکان در کشور به ثبت رسانده است. این مرکز ، مرکز آموزش طب اطفال برای دانشکده پزشکی دانشگاه شمال غربی فاینبرگ میباشد. سال گذشته ، این بیمارستان به بیش از 220،000 کودک از 48 ایالت و 49 کشور جهان خدمت رسانی کرده است.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}