کشف ژن ناباروی در زنان

سندروم پلی کیستیک

بر اساس تحقیقات جدید ژنی که عامل ایجاد سطح غیرطبیعی هورمون تستوسترون است می تواند عامل اصلی ناباروری در زنان باشد.

بر اساس این تحقیق ابتلا به بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که از هر ۱۰ زن در سن باروری یک نفر به آن مبتلا است، نشان می دهد که DNA حاوی سطح بالای تستوسترون، نقش مهمی در ابتلا به این وضعیت ایفا می‌کند.بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک عامل اصلی ناباروری و ابتلا به دیابت نوع دو در زنان است.
این تحقیق که با همکاری محققان در شیکاگو و نیویورک انجام شده، برای اولین بار است که از تجزیه تحلیل‌های ژنتیکی خانواده برای بررسی دلایل ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک استفاده می‌کند.

بر اساس نتایج این تحفیق ژن دخیل در تولید هورمون مردانه (تستوسترون) به نام DENND۱A، نقش مهمی در ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان ایفا می‌کند.
این کشف می‌تواند به ابداع روش‌های جدید برای درمان این اختلال منجر شود.«Andrea Dunaif» از دانشکده پزشکی «ایکان» در مونت سینای در نیویورک که ریاست این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: سندرم تخمدان پلی کیستیک عامل اصلی ناباروری زنان است و با ابتلا به سایر مشکلات جدی سلامتی ارتباط دارد.
وی افزود: یافته‌های مطالعه آن‌ها بینش‌های جدیدی در مورد مکانیزیم‌هایی ارائه می‌دهد که واریان ژنتیکی موجب ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌شود.

این کشف می‌تواند به ابداع روش‌های جدید برای درمان این اختلال منجر شود.

منبع: Newsypeople
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}