سلامت بارداری

مصرف استامینوفن در بارداری با افزایش خطر ابتلای نوزاد به اوتیسم مرتبط است

مصرف استامینوفن در بارداری با افزایش خطر ابتلای نوزاد به اوتیسم مرتبط است

مطالعه ای که توسط مؤسسه ملی بهداشت و آژانس تحقیقات مراقبت سلامت و کیفیت تامین مالی شد نشان داد که قرار گرفتن در معرض استامینوفن در رحم ممکن است خطر ابتلای کودک به اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) و اختلال طیفی اوتیسم را افزایش دهد.  این تحقیق توسط دکتر Xiaobing Wang  از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه جانزهاپکینز ، بالتیمور و همکاران انجام شد. این مقاله درمجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.

دوشنبه، 20 آبان ماه 1398 1,935 بازدید
از روش IVF (لقاح آزمایشگاهی) بیشتر بدانیم

از روش IVF (لقاح آزمایشگاهی) بیشتر بدانیم

روش IVF یا عبارت In Vitro Fertilization (بارور سازی در لوله آزمایشگاه) است. اگر خودتان یا نزدیکانتان مشکلی با بچه دار شدن دارید شاید برایتان جالب باشید بدانید که روش آی وی اف (لقاح آزمایشگاهی) چیست بسیاری از زنان این روش را امتحان کرده و جواب گرفته‌اند.

پنج شنبه، 16 آبان ماه 1398 4,973 بازدید
پدران باید حداقل شش ماه قبل از بارداری از مصرف الکل خودداری کنند

پدران باید حداقل شش ماه قبل از بارداری از مصرف الکل خودداری کنند

نوشیدن الکل سه ماه قبل از بارداری یا در سه ماهه اول بارداری در مقایسه با عدم مصرف آن، در صورت مصرف توسط پدران با افزایش 44 درصدی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی مادرزادی و در صورت مصرف توسط مادرها با افزایش 16درصدی همراه بود. نوشیدن بیش از حد الکل ، با احتمال 52٪ بیشتر در ایجاد این نقص های تولد برای آقایان و 16٪ بیشتر برای خانم ها همراه بود.

سه شنبه، 14 آبان ماه 1398 55,966 بازدید
از مرده زایی بیشتر بدانیم

از مرده زایی بیشتر بدانیم

از دست دادن نوزاد از هفته بیستم بارداری تا زمان تولد مرده زایی نام دارد. این اتفاق قبل از هفته بیستم معمولا سقط نامیده میشود. طبق تخمین های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ، سالانه حدود 24.000 مورد مرده زایی در ایالات متحده رخ میدهد.برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد علل ، عوامل خطر و پذیرش سوگ ادامه متن را بخوانید.

پنج شنبه، 9 آبان ماه 1398 20,240 بازدید
استرس پیش از تولد مغز نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد

استرس پیش از تولد مغز نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد

تحقیقات جدید از کالج کینگ لندن نشان داده است که استرس مادر قبل و در دوران بارداری می تواند بر رشد مغزی نوزاد تأثیر بگذارد.Alexandra Lautarescu ، محقق تصویربرداری و سلامت پیش از تولد  و پروفسور Serena Counsell ، رئیس بخش تصویربرداری عصبی پیشرفته در مطالعه خود که در مجله روانپزشکی زیستی منتشر شده است ، برای اولین بار به بررسی رابطه بین استرس مادر و رشد مغز در 251 نوزاد نارس پرداختند.

چهار شنبه، 8 آبان ماه 1398 1,764 بازدید
از مصرف دارو در دوران بارداری بیشتر بدانیم

از مصرف دارو در دوران بارداری بیشتر بدانیم

برای تصمیم قطع یا ادامه‌ی مصرف انوع خاصی از دارو، لازم است  ابتدا در مورد مزایا و معایب آن با پزشک مشورت کنید. پیش از آن‌که مصرف دارویی را قطع کنید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.گاهی در طول دوران بارداری مصرف یا عدم مصرف یک دارو صرفا یک انتخاب است. برخی از انتخاب‌هایی که در زمان بارداری برگزیده می‌شود با انتخاب‌های پیش از بارداری متفاوت هستند.

پنج شنبه، 2 آبان ماه 1398 3,357 بازدید
با بهترین ویتامین های دوران بارداری آشنا شویم

با بهترین ویتامین های دوران بارداری آشنا شویم

زنانی که باردار هستند ، در دوران شیردهی میباشند یا برای بارداری تلاش میکنند ، بیشتر از سایر افراد به ویتامین ها و مواد معدنی ویژه و بخصوص اسید فولیک نیاز دارند.برخی از خانمها با رژیمهای غذایی بسیار سالم و متنوعی که دارند ممکن است پیشاپیش از طریق رژیم غذایی خود مواد مغذی لازم را دریافت کنند.اما بسیاری از خانمها برای اطمینان از دریافت کلیه ویتامین ها و مواد معدنی ، از مکمل های پیش از تولد استفاده می

پنج شنبه، 18 مهر ماه 1398 32,188 بازدید
از فشار خون در دوران بارداری بیشتر بدانیم

از فشار خون در دوران بارداری بیشتر بدانیم

هنگامی که فشار خون بالا به خوبی مدیریت شود ، در دوران بارداری همیشه خطرناک نیست. اما گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد عوارض جدی برای سلامت مادر و نوزاد در حال رشد شود. منبع قابل اعتماد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تخمین می زند که حدود شش تا هشت درصد از زنان باردار بین 20 تا 44 سال در ایالات متحده این بیماری را دارند.

پنج شنبه، 11 مهر ماه 1398 7,258 بازدید
از سرطان پستان در دوران بارداری بیشتر بدانیم

از سرطان پستان در دوران بارداری بیشتر بدانیم

تشخیص سرطان پستان در زمان بارداری شایع نیست.  تخمین زده می شود که این اتفاق حدود  1 در 1.000 تا 1 در 10،000 بارداری رخ میدهد.سرطان پستان دوران بارداری شامل سرطان پستانی است که در هر زمان در دوران بارداری یا در سال اول پس از زایمان تشخیص داده می شود.از آنجائیکه امروزه بیشتر زنان دیرتر باردار میشوند ، ممکن است علت سرطان پستان در دوران بارداری همین باشد.  خطر ابتلا به سرطان پستان با افزایش سن زنان

پنج شنبه، 28 شهریور ماه 1398 5,696 بازدید
HPV و بارداری : هر آنچه باید بدانیم

HPV و بارداری : هر آنچه باید بدانیم

ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) ، نوعی عفونت مقاربتی (STI) میباشد. بیشتر انواع HPV از طریق رابطه جنسی دهانی ، واژنی یا مقعدی منتقل می شوند.HPV بسیار شایع است.  در واقع ، براساس منابع قابل اطمینان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) بیماری HPV رایج ترین عفونت مقاربتی ( STI ) در ایالات متحده است.

پنج شنبه، 21 شهریور ماه 1398 44,149 بازدید