آزمایش ژنتیک

تولید دارو بر اساس اطلاعات ژنتیکی مشتریان

تولید دارو بر اساس اطلاعات ژنتیکی مشتریان

اطلاعات DNA مشتریان شرکت 23andMe منجر به ایجاد داروی جدیدی برای بیماری های التهابی درگیر کننده مفاصل شد.شرکت 23andMe حق تولید یک داروی جدید که با استفاده از اطلاعات مشتریان خود تهیه کرده است را فروخت. قرارداد این دارو که به عنوان یک درمان احتمالی برای بیماریهای التهابی مورد بررسی قرار گرفت با شرکت دارویی اسپانیایی Almirall است.

دوشنبه، 7 بهمن ماه 1398 1,654 بازدید
آزمایش ژنتیک می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را از بدو تولد تشخیص دهد

آزمایش ژنتیک می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را از بدو تولد تشخیص دهد

گروهی از محققان استرالیا ، آلمان و انگلیس نشان دادند که داده های ژنتیکی حاصل از یک نمونه خون یا بزاق را می توان برای شناسایی افراد در معرض افزایش 3 برابری خطر سکته مغزی ایسکمیک ، یک بیماری ویرانگر و یکی از علل منجر شونده به معلولیت و مرگ در سراسر جهان ، مورد استفاده قرار داد. دانشمندان نمره خطر ژنتیکی را ایجاد کردند که مشابه یا پیش بینی کننده تر از عوامل خطر شناخته شده سکته مغزی میباشد. علاوه بر ا

چهار شنبه، 11 دی ماه 1398 2,147 بازدید
از آزمایش آمنیوسنتز بیشتر بدانیم

از آزمایش آمنیوسنتز بیشتر بدانیم

آمنیوسنتز روشی است که در آن مایع آمنیوتیک برای آزمایش یا درمان از رحم خارج می شود. مایع آمنیوتیک مایعی است که کودک را در دوران بارداری محاصره و محافظت می کند. این مایع حاوی سلولهای جنین و پروتئینهای مختلف است.با اینکه آمنیوسنتز می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت کودک شما ارائه دهد اما درک خطرات آمنیوسنتز مهم است.

پنج شنبه، 23 آبان ماه 1398 70,411 بازدید
نتایج آزمایش های ژنتیک چگونه تفسیر می‌شوند؟

نتایج آزمایش های ژنتیک چگونه تفسیر می‌شوند؟

نتایج تست‌های ژنتیک همیشه ساده نیستند، و اغلب تفسیر و توضیح آن‌ها چالش برانگیز است. بنابراین برای بیماران و خانواده آنها سوال پرسیدن در مورد معنای بالقوه‌ی نتایج تست‌های ژنتیک قبل و بعد از انجام تست مهم است. هنگام تفسیرِ نتایج تست‌ها، متخصصین سلامت سابقه خانوادگی پزشکی، خانوادگی شخص، و نوع تست ژنتیک انجام شده را در نظر می‌گیرند.

شنبه، 13 مهر ماه 1398 119,105 بازدید
آزمایش‌ ژنتیک چیست؟

آزمایش‌ ژنتیک چیست؟

آزمایش‌ها یا تست‌های ژنتیک نوعی آزمایش پزشکی هستند که تغییرات کروموزوم ها، ژن‌ها یا پروتئین‌ها را شناسایی می‌کند. نتایج یک تست ژنتیک می‌تواند یک بیماری ژنتیکی مشکوک را تایید یا رد کند و یا به تعیین شانس یک فرد برای ایجاد یا انتقال یک ناهنجاری ژنتیکی کمک کند. در حال حاضر بیش از 1000 تست ژنتیکی استفاده می‌شود و تعداد بیشتری هم در دست تهیه هستند.

شنبه، 13 مهر ماه 1398 38,919 بازدید
آیا در تمامی ازدواج های فامیلی باید مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را انجام داد؟

آیا در تمامی ازدواج های فامیلی باید مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را انجام داد؟

در صورتی که شما دارای هر یک از موارد فوق می باشید بهتر است تا هرچه سریعتر برای انجام مشاوره ژنتیک اقدام نمایید. مشاوره ژنتیک یک فرآیند انتقال اطلاعات است و لزوما در طول این جلسه تشخیص و یا درمانی انجام نمی شود. معمولا در جلسات مشاوره ژنتیک بسته به نوع مسائل موجود در خانواده آنها اطلاعاتی به زوجین داده می شود تا آنها بتوانند با استفاده از این اطلاعات در ....

جمعه، 20 اردیبهشت ماه 1398 104,821 بازدید