واکسیناسیون برای سفر بین المللی و پرواز

اگر قصد سفر بین المللی را دارید، باید حداکثر یک روز قبل از سفر هوایی به ایالات متحده، آزمایش ویروس کووید-19 (صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون یا شهروندی) بگیرید. قبل از سوار شدن به پرواز باید نتیجه منفی خود را به شرکت هواپیمایی نشان دهید. اگر اخیراً از COVID-19 بهبود یافته اید، در عوض می توانید با اسناد بهبودی از COVID-19 (یعنی نتیجه مثبت آزمایش ویروس COVID-19 شما در نمونه ای که حداکثر 90 روز قبل از حرکت پرواز از یک کشور خارجی گرفته شده است و نامه ای از یک آزمایشگاه دارای مجوز مبنی بر اینکه اجازه سفر به شما داده شده است).

توجه : برای راهنمایی بیشتر توسط همکاران ما با شماره 88198077-021 تماس بگیرید.

به طور کلی انجام تست کرونا قبل از پرواز حتی برای افرادی که علائمی ندارند نیز لازم و ضروری است چرا که ممکن است در سفرهای قبلی خود در معرض COVID-19 قرار گرفته باشید و حتی علائمی نداشته باشید، اما همچنان می توانید آلوده شوید و ویروس را به دیگران منتقل کنید. افرادی که به طور کامل واکسینه نشده اند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید-19 و سرایت آن به دیگران هستند.

آیا برای پرواز واکسینه شده اید؟

شما کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته می شوید اگر:

2 هفته (14 روز) پس از دوز واکسن یک دوز پذیرفته شده شما
2 هفته (14 روز) پس از دوز دوم شما از یک سری 2 دوز پذیرفته شده
2 هفته (14 روز) پس از دریافت سری کامل واکسن پذیرفته شده COVID-19 (نه دارونما) در یک کارآزمایی بالینی
2 هفته (14 روز) پس از دریافت 2 دوز از هر ترکیبی از واکسن‌های پذیرفته‌شده کووید-19 «مخلوط و منطبق» با فاصله حداقل 17 روز*
اگر این شرایط را برآورده نکنید، به طور کامل واکسینه نشده اید.

نکته : آزمایشگاه مندل با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت برای انجام تست کرونای پرواز و همچنین برای مسافرینی که به جواب آزمایش کرونا برای پرواز نیاز دارند قادر است جواب انگلیسی هم صادر کند. چنانچه قصد دارید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر پاسپورت خود را در زمان نمونه گیری به کارشناس آزمایشگاه ارائه دهید تا نام دقیق انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در گزارش آزمایش گنجانده شود. آزمایشگاه مندل از جمله معدود آزمایشگاه کشور است که گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO15189) را دارا است و به همین دلیل تمامی خطوط هوایی و گمرکات کشور های مقصد نتیجه های آزمایش صادر شده از آزمایشگاه مندل را به راحتی قبول می کنند.

الزامات آزمایش COVID-19 برای سفر بین المللی 

CDC دستور 25 اکتبر 2021 خود را با عنوان "الزام اثبات منفی بودن آزمایش COVID-19 یا بازیابی از COVID-19 برای همه مسافران هوایی که وارد ایالات متحده می شوند" اصلاح کرد. این اصلاحیه الزامات آزمایش COVID-19 را برای مسافران هوایی 2 سال یا بیشتر که سوار پروازی به ایالات متحده می شوند به روز می کند.

همه مسافران هوایی از یک کشور خارجی، باید نتیجه آزمایش ویروسی COVID-19 منفی را نشان دهند. بیش از 1 روز قبل از سفر، یا مدارک بهبودی از COVID-19 در 90 روز گذشته، قبل از سوار شدن به پرواز.

الزامات در طول پرواز

پوشیدن ماسک روی بینی و دهان در هواپیماها، اتوبوس‌ها، قطارها و سایر اشکال حمل‌ونقل عمومی که به داخل، داخل، یا خارج از ایالات متحده سفر می‌کنند و در داخل مراکز حمل‌ونقل ایالات متحده مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، الزامی است. مسافران ملزم به پوشیدن ماسک در مناطق بیرونی وسایل حمل و نقل (مانند مناطق عرشه باز کشتی یا عرشه بدون سرپوش بالای اتوبوس) نیستند.

از مسافران هوایی نیز خواسته می شود که صحت اطلاعات ارائه شده را در قالب یک گواهی تایید کنند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}