چگونه میتوان متوجه شد سرماخوردگی دارید یا آلرژی ؟

اگر شما "سرماخوردگی" دارید که به طور ناگهانی ایجاد می شود و هر سال در همان زمان اتفاق می افتد، ممکن است در واقع آلرژی فصلی داشته باشید. اگرچه سرماخوردگی و آلرژی های فصلی ممکن است علائم مشابهی داشته باشند، اما بیماری های بسیار متفاوتی هستند.

سرماخوردگی‌های معمولی توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شوند، در حالی که آلرژی‌های فصلی پاسخ‌های سیستم ایمنی هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها مانند گرده‌های درختان فصلی یا علف‌ها ایجاد می‌شوند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

درمان سرماخوردگی ممکن است شامل استراحت، مسکن‌ها و داروهای سرماخوردگی بدون نسخه مانند داروهای ضداحتقان باشد. سرماخوردگی معمولاً 3 تا 10 روز طول می کشد، اگرچه برخی ممکن است تا دو یا سه هفته طول بکشد.

درمان آلرژی های فصلی ممکن است شامل آنتی هیستامین های بدون نسخه یا نسخه ای، اسپری های استروئیدی بینی و ضد احتقان ها و اجتناب از قرار گرفتن در معرض آلرژن ها در صورت امکان باشد. آلرژی فصلی ممکن است چند هفته طول بکشد.

چگونه میتوان متوجه شد سرماخوردگی دارید یا آلرژی ؟

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی بینی و گلو (دستگاه تنفسی فوقانی) است. معمولاً بی ضرر است، اگرچه ممکن است چنین احساسی نداشته باشد. بسیاری از انواع ویروس ها می توانند باعث سرماخوردگی شوند. بزرگسالان سالم می توانند انتظار داشته باشند که هر سال دو یا سه سرماخوردگی داشته باشند. نوزادان و کودکان خردسال ممکن است حتی بیشتر سرماخوردگی داشته باشند.

اکثر افراد پس از یک هفته یا 10 روز پس از سرماخوردگی بهبود می یابند. علائم ممکن است در افرادی که سیگار می کشند بیشتر طول بکشد. به طور کلی، برای سرماخوردگی معمولی نیازی به مراقبت پزشکی ندارید. با این حال، اگر علائم بهبود نیافت یا بدتر شدند، به پزشک مراجعه کنید.

علائم سرماخوردگی :

معمولاً یک تا سه روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس عامل سرماخوردگی ظاهر می شود. علائم و نشانه‌هایی که ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آبریزش یا گرفتگی بینی
گلو درد
سرفه کردن
تراکم، شلوغی
بدن درد خفیف یا سردرد خفیف
عطسه کردن
تب با درجه پایین
به طور کلی احساس ناخوشی می کنید

ترشحات بینی شما ممکن است واضح شروع شده و غلیظ تر و زرد یا سبز شود، زیرا سرماخوردگی معمولی ادامه دارد. این معمولاً به این معنی نیست که شما یک عفونت باکتریایی دارید.

علائم آلرژی :

علائم یک واکنش آلرژیک معمولاً در عرض چند دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض چیزی که به آن حساسیت دارید ایجاد می شود، اگرچه گاهی اوقات ممکن است به تدریج در طی چند ساعت ایجاد شود. اگرچه واکنش های آلرژیک می تواند آزاردهنده باشد و فعالیت های عادی شما را مختل کند، اما اکثر آنها خفیف هستند. گاهی اوقات، یک واکنش شدید به نام آنافیلاکسی ممکن است رخ دهد.

علائم اصلی آلرژی

علائم شایع یک واکنش آلرژیک عبارتند از:

عطسه و خارش، آبریزش یا مسدود شدن بینی (رینیت آلرژیک)
خارش، قرمزی، آبریزش چشم (ملتحمه چشم)
خس خس سینه، تنگی نفس و سرفه
راش برجسته، خارش دار و قرمز (کهیر)
لب ها، زبان، چشم ها یا صورت متورم شده است
درد شکم، احساس بیماری، استفراغ یا اسهال
پوست خشک، قرمز و ترک خورده

بسته به اینکه به چه چیزی آلرژی دارید و چگونه با آن تماس می گیرید، علائم متفاوت است. به عنوان مثال، اگر در معرض گرده قرار بگیرید، ممکن است آبریزش بینی داشته باشید، اگر حساسیت پوستی دارید، بثورات پوستی ایجاد شود، یا اگر چیزی که به آن حساسیت دارید بخورید، احساس بیماری کنید. اگر شما یا فرزندتان ممکن است به چیزی واکنش آلرژیک داشته باشید، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. آنها می توانند به تعیین اینکه آیا علائم ناشی از یک آلرژی است یا یک بیماری دیگر کمک می کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}