داروهای محافظت از معده باعث ایجاد آلرژی می شوند

داروهای معده

داروهای محافظت از معده به میزان گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرند. اکنون با استفاده از اطلاعات تجویزی کمی از استرالیا ، مطالعه ای که توسط MedUni Vienna انجام گرفت ، نشان داده است که تجویز داروهای محافظت از معده ( بویژه به اصطلاح مهار کننده های پمپ پروتون یا PPIs ) با تجویز داروهای ضد آلرژی بعد از آن همبستگی دارند. در حال حاضر این مطالعه بر اساس تقریبا کل جمعیت ، نتایج مطالعات اپیدمیولوژیکی و آزمایشی قبلی را که نشان دادند داروهای محافظت از معده میتوانند باعث تشدید یا شروع آلرژی ها شوند تصدیق کرد. خطر واکنش آلرژیک به آلرژن هایی که به درمان های ضد آلرژی نیاز دارند دوبرابر یا حتی سه برابر میباشد. این نتایج اخیرا در مجله Nature Communications منتشر شدند.

مهار کننده های اسید معده ، تولید اسید معده را کاهش داده ، سوزش سر معده را تسکین می دهند و باعث بهبودی هرگونه آسیب به مخاط معده می شوند. این داروها اغلب برای جلوگیری از مشکلات معده یا برای مقابله با نفخ تجویز می شوند. آنها اغلب داروی انتخابی برای پاسخ های استرسی هستند که منجر به رفلکس معده (سوزش سر معده) می شوند.

مطالعه گسترده کشوری که توسط MedUni Vienna انجام شد اکنون ارتباطی بین مصرف داروهای محافظت از معده بویژه خانواده مهار کننده های پمپ پروتون و تجویز داورهای ضد آلرژی بعد از آن پیدا کرده است.

این مطالعه تجویز داروهای ضد آلرژی ( آنتی هیستامین ها ، ایمنی درمانی های مواد آلرژن ) برای افرادی که پیش از این نسخه های تجویزی داروهای محافظت از معده را دریافت کرده بودند از سال 2009 تا 2013 بررسی کردد. اطلاعات این مطالعه کمی در درجه اول توسط تمام موسسات بیمه تامین اجتماعی استرالیا فراهم شد. این همبستگی قابل توجه بود ، نویسنده اول این مطالعه Galateja Jordakieva ، توضیح میدهد : "در افرادی که داروهای محافظت از معده مثل PPIs  را مصرف میکنند ، خطر ایجاد علائم آلرژیک که نیاز به درمان دارند دوبرابر یا حتی سه برابر بیشتر است."

اسید معده عملکرد مهمی را در سیستم گوارش انجام میدهد. آنزیم های تشکیل دهنده اسید معده که به آن نیز وابسته میباشند ، پروتئین های غذایی را تجزیه کرده و برای فرآیندهای بعدی آماده میکنند. اسید معده به عنوان سدی بر علیه باکتری ها و عوامل بیماری زای دیگر ( پاتوژن ها ) نیز عمل میکند. اگر این فرآیندها به علت مهار تولید اسید معده کاهش یابند ، آلرژن ها میتوانند راه خود را برای ورود به معده پردازش نشده پیدا کنند. این امر میتواند باعث ایجاد آلرژی یا تشدید علائم در افرادی که پیش از این دارای آلرژی بودند ، شود.

محقق اصلی این مطالعه Erika Jensen-Jarolim در مورد استفاده کنترل نشده از این داروها هشدار میدهد : " داروهای به اصطلاح " محافظ معده " نباید بیشتر از نیاز مورد استفاده قرار گیرند. آنها از هضم پروتئین ممانعت کرده ، میکروب های مجاری گوارشی را تغییر میدهند و خطر ایجاد واکنش های آلرژیک را افزایش میدهند. به محض اینکه این داروها عملکرد پزشکی تجویزی خود را انجام دادند باید هر چه زودتر متوقف شوند."

وی افزود : علاوه بر این ، مهار کننده های اسید معده تنها علائم را بهبود میدهند نه علت عارضه را. " بنابراین پزشکان باید مطمئن شوند که چنین داروهایی برای کوتاه ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار میگیرند. زمانیکه این داروها برای درمان علائم استرس مثل سوزش معده مورد استفاده قرار میگیرند ، بهتر است که روش زندگی تغییر داده شود یا تعادلی بین زندگی و کار ایجاد شود."

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}