ارتباط وزن نوزادان هنگام تولد با میزان ابتلا به آلرژی

آلرژی نوزاد
هرچه نوزادان در بدو تولد نسبت به سن بلوغ خود وزن بیشتری داشته باشد ، با خطر بیشتری برای ابتلا به آلرژی غذایی و اگزما در دوران کودکی مواجه هستند.بر اساس نتایج محققان استرالیای جنوبی ، هرچه نوزادان در بدو تولد نسبت به سن بلوغ خود وزن بیشتری داشته باشد ، با خطر بیشتری برای ابتلا به آلرژی غذایی و اگزما در دوران کودکی مواجه هستند.

به گفته پژوهشگر موسسه تحقیقات Adelaide's Robinson ، دکتر Kathy Gatford، این تیم مطالعات گذشته را در مورد انسان ارزیابی کرده است.محققان از طریق آنالیز منتشر شده در ژورنال آلرژی و ایمنی شناسی بالینی ، بیش از ۱۵۰۰۰ مطالعه از کشورهای غالب اروپا را بررسی کردند.به گفته ی وی آنها ۴۲ مطالعه را با داده های مربوط به میلیون ها فرد مبتلا به آلرژی ، از جمله بیش از دو میلیون نفر مبتلا به درماتیت آلرژیک ، نزدیک به ۷۰۰۰۰ نفر مبتلا به آلرژی غذایی و بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر مبتلا به تب یونجه شناسایی کردند. در حالی که مطالعاتی که تیم مورد بررسی قرار داده اند شامل افرادی با طیف وسیع سنی است اما اکثر افراد مورد ارزیابی بچه های کوچک بودند.

دکتر گاتفورد می گوید: ما ارتباط بین وزن هنگام تولد نسبت به وزن در سن بلوغ و بروز بیماریهای آلرژیک در کودکان و بزرگسالان را تجزیه و تحلیل کردیم. به ازای هر کیلوگرم افزایش وزن هنگام تولد ، ۴۴ درصد افزایش خطر ابتلا کودک به آلرژی غذایی و ۱۷ درصد افزایش خطر ابتلا به اگزما دیده میشود. به علاوه ما دریافتیم که افزایش وزن هنگام تولد هیچ تاثیری در خطر ابتلا به بیماری تب یونجه در کودکی ندارد.
به گفته ی وی تخمین زده می شود بیماری های آلرژیک مانند اگزما ، آلرژی های غذایی ، تب یونجه ، آنافیلاکسی و آسم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت جهان را درگیر کرده است.

علت رابطه بین افزایش وزن هنگام تولد و افزایش خطر ابتلا به آلرژی با افزایش سن ، یکی از مواردی است که ما هنوز نمی دانیم. شما لزوماً حین رشد از حساسیت های كودكی رها نمیشوید، گاهی اوقات این آلرژی ها حین رشد از بین میروند اما گاها تا پایان عمر باقی خواهند ماند.چیزهایی مانند آلرژی به تخم مرغ دربسیاری از بچه ها حین رشد از بین میروند، در حالی که آلرژی بادام زمینی به احتمال زیاد همچنان ادامه خواهد داشت.

برخلاف نوزادان بزرگ ، به نظر می رسد كودكان دارای رشد محدود قبل از تولد در برابر پاسخ های آلرژیك محافظت می شوند. اما در این نوزادان کوچکتر خطر ابتلا به بیماریهای بعدی در زندگی بیشتر است. به همین علت ما به دنبال تولد بچه های کوچکتر نیستیم اما می خواهیم بدانیم که چگونه رشد ضعیف تر یا کندتر نوزادان قبل از تولد از انها در برابر آلرژی محافظت می کند.
کاملا بدیهی است که ژنتیک به تنهایی خطرات ایجاد آلرژی را توضیح نمی دهد. مواجهه با عوامل محیطی قبل و حوالی تولد می تواند افراد را در معرض افزایش یا کاهش خطر آلرژی قرار دهد.

کاربرد اصلی این تحقیق برای مادران است. آنها باید بدانند که نوزادان بزرگ در معرض خطر آلرژی هستند، بنابراین اگر دارای نوزادان بزرگی هستند باید برای اصلاح عوامل محیطی برای کاهش خطرات مربوط به آلرژی به دنبال مشاوره باشند.

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}