از فواید علمی پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی چه می دانید؟

متخصصان تغذیه و دانشمندان علوم غذایی به طور یکسان مزایای خوردن گیاهان و کاهش مصرف گوشت را تبلیغ کرده‌اند. و به نظر می رسد مردم در حال گرفتن هستند. مطالعه‌ای که در تابستان 2016 در مجله Permanente منتشر شد، اشاره می‌کند که رژیم‌ های غذایی مبتنی بر گیاه به جریان اصلی تبدیل شده‌اند - تا حدی به این دلیل که مزایای آن به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است و پزشکان مراقبت‌های بهداشتی این شیوه غذا خوردن را توصیه می‌کنند، زیرا بسیاری از بیماران نتایج باورنکردنی را دیده‌اند. 

مایا فلر، RD، CDN، متخصص تغذیه مستقر در بروکلین، نیویورک، و نویسنده کتاب آشپزی دیابت غذای جنوبی راحت، می گوید که این کتاب همچنین محبوب است زیرا می تواند اثرات زیست محیطی انسان را کاهش دهد و بسیاری از افراد مشهور، از جمله بیانسه و تام برادی، این شیوه غذا خوردن را پذیرفت. فلر می‌گوید: «چه دوستدار حیوانات باشید، چه حامی محیط‌زیست، یا می‌خواهید سالم‌ترین زندگی خود را داشته باشید، گیاهی بودن تنها موضوعی است که به نظر می‌رسد بسیاری از ما را متقاعد می‌کند.»

استفاده از گیاهان نه چندان یک رژیم غذایی بلکه یک رویکرد کلی برای خوردن است. نیازی به شمارش کالری یا استرس برای رسیدن به اهداف درشت مغذی خاص در هر روز نیست. در اصل، این صرفاً در مورد خوردن بیشتر غذاهای گیاهی است (و غذاهای حیوانی کمتری در حالی که در آن هستید).

چندین تفسیر مختلف از رژیم غذایی وجود دارد:

رژیم گیاهخواری افرادی که گیاهخوار هستند ممکن است پنیر، تخم مرغ و شیر بخورند، اما گوشت مانند مرغ، گوشت خوک و گاو نمی خورند. آنها به جای گوشت به پروتئین گیاهی تکیه می کنند.
رژیم غذایی وگان این افراد ترجیح می دهند به طور کلی از محصولات حیوانی (از جمله شیر، پنیر و عسل) چشم پوشی کنند و به عنوان بخشی از سبک زندگی گیاهخواری به طور انحصاری از گیاهان استفاده کنند.
رژیم خام وگان دیگران ممکن است از قوانین ذکر شده پیروی کنند و فقط غذاهای خام و گیاهی بخورند.
رژیم غذایی انعطاف پذیر برخی افراد انعطاف پذیرتر هستند. آن ها سعی می کنند به سادگی مصرف گوشت خود را کاهش دهند و رژیمی می خورند که در درجه اول پر از گیاهان است اما برخی از محصولات حیوانی اینجا و آنجا وجود دارد.

او می‌گوید که برای گوشتخواران فعلی، کنار گذاشتن غذاهای حیوانی می‌تواند زمان صرف غذا را استرس‌زا کند و تامین ریزمغذی‌هایی را که به سختی در غذاهای گیاهی مانند B12 و آهن به دست می‌آیند، چالش برانگیز کند.

1رژیم غذایی گیاهی ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد

به گفته کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول، فشار خون بالا یا فشار خون بالا می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. خوشبختانه، غذاهایی که می خورید می توانند تفاوت ایجاد کنند. چندین مطالعه نشان داده اند که رعایت رژیم غذایی گیاهی می تواند فشار خون را کاهش دهد و در نتیجه خطر ابتلا به آن شرایط را کاهش دهد. یک متاآنالیز که در آوریل 2014 در JAMA Internal Medicine منتشر شد، داده های 39 مطالعه را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کردند، به طور متوسط ​​فشار خون پایین تری نسبت به افرادی که رژیم های همه چیزخوار را دنبال می کردند، داشتند، به این معنی که شامل گیاهان و گوشت می شود. و مطالعه دیگری که در نوامبر 2016 در مجله فشار خون منتشر شد نشان داد که گیاهخواران 34 درصد کمتر از افراد غیر گیاهخوار در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند.

یک رژیم غذایی گیاهی ممکن است به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند

به خوبی شناخته شده است که بین رژیم غذایی و دیابت نوع 2 ارتباط وجود دارد. به گفته کلینیک مایو، وزن یک عامل خطر اصلی است زیرا بافت چربی بیشتر سلول ها را در برابر انسولین مقاوم می کند. (8) اما کدام نوع رژیم غذایی برای جلوگیری از دیابت نوع 2 بهتر است؟ مطالعات نشان می دهد که گیاه گیاهی فوایدی دارد. مطالعه ای که در ژوئن 2016 در PLoS Medicine منتشر شد، نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی پر از غذاهای گیاهی با کیفیت بالا، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 34 درصد کاهش می دهد. به گفته انجمن دیابت آمریکا، احتمالاً به این دلیل است که چربی‌های اشباع شده در گیاهان کمتر از غذاهای حیوانی است که باعث افزایش سطح کلسترول و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. مطالعه دیگری منتشر شده در Diabetes Care نشان داد که شیوع دیابت نوع 2 در بین غیر گیاهخواران 7.6 درصد و برای گیاهخواران تنها 2.9 درصد است.

خوردن یک رژیم غذایی گیاهی می تواند به کاهش وزن کمک کند

زمانی که یک رژیم غذایی پر گوشت را با رژیم غذایی گیاهی عوض کنید، خطر چاقی شما کاهش می یابد. به طور خلاصه: گیاهخواران وزن کمتری دارند، حتی اگر این همیشه هدف شماره 1 نباشد. فلر می‌گوید: «ایده این است که بدن و سلول‌ها را برای بهبود نتایج سلامتی تغذیه کنیم، اما کاهش وزن ممکن است محصول جانبی جایگزینی و کاهش برخی مواد غذایی باشد». مطالعه مراقبت از دیابت فوق الذکر تفاوت های شاخص توده بدنی (BMI) قابل توجهی را بین افراد غیر گوشت خوار و گوشت خواران نشان داد. بر اساس گزارش موسسه ملی قلب، ریه و خون، میانگین BMI برای وگان ها 23.6 بود، در حالی که برای غیر گیاهخواران، 28.8 بود که به عنوان اضافه وزن واجد شرایط است.

خوردن گیاهان بیشتر می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. بر اساس یک مطالعه کوچک که در مارس 2017 در Nutrition & Diabetes منتشر شد، 65 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن که به مدت یک سال از یک رژیم غذایی کامل و گیاهی پیروی کردند، به طور متوسط ​​9.25 پوند وزن کم کردند. یکی از دلایل کاهش وزن این است که غلات کامل و سبزیجات دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایینی هستند. به این معنی که آهسته تر هضم می شوند - و میوه ها حاوی آنتی اکسیدان و فیبر هستند که به طولانی شدن سیری کمک می کند. مطالعه منتشر شده در ژانویه 2016 در مجله پزشکی داخلی عمومی. اگر هدف شما کاهش وزن است، اولویت دادن به غذاهای سالم و با کیفیت گیاهی بسیار مهم است. لینارس می‌گوید: «کسی می‌تواند یک رژیم غذایی گیاهی بسیار سالم داشته باشد، اما می‌تواند یک رژیم غذایی گیاهی بسیار ناسالم نیز داشته باشد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}