آزمایشات مرتبط با سرطان رحم

سرطان آندومتر نوعی سرطان است که از رحم شروع می شود. رحم اندام لگن توخالی و گلابی شکل است که در آن رشد جنین رخ می دهد. سرطان آندومتر در لایه ای از سلول ها که پوشش داخلی (آندومتر) رحم را تشکیل می دهند شروع می شود. سرطان آندومتر گاهی سرطان رحم نامیده می شود. انواع دیگری از سرطان می تواند در رحم ایجاد شود ، از جمله سارکوم رحم ، اما آنها بسیار کمتر از سرطان آندومتر شایع هستند.

توجه : برای انجام آزمایش پاپ اسمیر کافیست برروی لینک کلیک کنید.

سرطان آندومتر اغلب در مراحل اولیه تشخیص داده می شود زیرا اغلب باعث خونریزی غیرطبیعی واژن می شود. اگر سرطان آندومتر زود تشخیص داده شود ، برداشتن رحم با جراحی اغلب سرطان آندومتر را درمان می کند.

سونوگرافی ترانس واژینال

سونوگرافی روشی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصویری از رحم شما استفاده می کند. معمولاً اولین آزمایشی است که انجام می دهید. اسکنر اولتراسوند دارای میکروفونی است که امواج صوتی را پخش می کند. امواج صوتی از اندام های داخل بدن شما بیرون می زنند و میکروفون آنها را بر می دارد. میکروفون به رایانه ای متصل می شود که امواج صوتی را به تصویر روی صفحه تبدیل می کند.

اسکن سونوگرافی دردناک نیست اما می تواند ناراحتی ایجاد کند. شما معمولاً آنها را در بخش اشعه ایکس بیمارستان توسط سونوگرافیست قرار می دهید. اسکن اولتراسوند واژینال می تواند تغییراتی در رحم ، تخمدان ها یا ساختارهای اطراف شما نشان دهد. به عنوان مثال ، ضخیم شدن مخاط رحم

آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر (Pap Smear) که نام دیگر آن تست پاپ (Pap Test) است روشی برای تشخیص سرطان دهانه رحم در زنان می باشد. در این روش سلول ها از دهانه رحم که قسمت باریک و پایینی رحم بوده و در بالای واژن قرار دارد، جمع آوری می شوند. افرادی که سرطان دهانه رحم در آن ها طی مراحل اولیه شناسایی می شود، شانس بالاتری برای درمان دارند. به وسیله این تست می توان از تغییرات سلول های رحمی به احتمال بروز سرطان در آینده پی برد.

بیوپسی از پوشش داخلی رحم

تنها راه تشخیص قطعی سرطان رحم ، برداشتن نمونه ای از بافت پوشاننده رحم است. به این روش بیوپسی آندومتر می گویند.

آزمایش خون برای تشخیص سرطان رحم

آزمایش خون می تواند سلامت عمومی شما را بررسی کند ، به عنوان مثال سطح سلول های خونی و عملکرد خوب کبد و کلیه ها

سی تی اسکن برای تشخیص سرطان رحم

سی تی اسکن آزمایشی است که از اشعه ایکس و رایانه برای ایجاد تصاویر دقیق از داخل بدن شما استفاده می کند. ممکن است یکی از آنها را داشته باشید تا از محل سرطان و گسترش آن مطلع شوید.

اسکن MRI برای تشخیص سرطان رحم

اسکن MRI با استفاده از مغناطیس و امواج رادیویی تصاویر ایجاد می کند. این می تواند به شما کمک کند که بدانید سرطان در کجا در رحم است ، چقدر بزرگ است و آیا گسترش یافته است.

PET-CT اسکن برای سرطان رحم

یک اسکن PET-CT یک سی تی اسکن و یک اسکن PET را در یک ترکیب می کند تا اطلاعات دقیقی در مورد سرطان شما ارائه دهد.

عکس برداری از قفسه سینه هنگام ابتلا به سرطان رحم

ممکن است قبل از انجام عمل جراحی سرطان رحم ، رادیوگرافی قفسه سینه انجام دهید. این امر به منظور بررسی سلامت ریه های شما قبل از عمل و بررسی اینکه آیا سرطان به ریه های شما سرایت کرده است ، بررسی می شود.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}